Fortsätt till huvudinnehåll

Jag hyllar och minns Whitney Houston

En fantastisk sångerska, mor och stjärna har gått ur tiden. Alla har vi nog tagit del av nyheten att Whitney Houston hittades död på sitt hotellrum igår och många är vi som sörjer. Jag kan inte låta bli att minnas tillbaka när jag bodde hemma och lyssnade på hennes skivor om och om igen. Det var LP på den tiden och jag har inte lyssnat på dem sedan dess. Det första jag gjorde i morse var att söka fram hennes låtar på Spotify och Youtube. Hela förmiddan har jag njutit... Rösten, hennes fantastiska uttryck och innehåll i texterna får mig fortfarande att bli helt tagen. Finns nog många som drömmer om att någon gång få uppleva att sjunga med hennes pipa. Helt makalöst! För en helt oinsatt känns det så otroligt sorgligt och onödigt att Whitney skulle fastna i drogerna och avsluta sitt liv vid 48 års ålder. Allt för många fantastiska artisters liv har tyvärr slutat allt för tidigt.

Lyssnat och njut!

"I will always love you" var en av mina första favoriter. Den gick ständigt på repeat, jag har varit både lyckligt och olyckligt kär till denna låt. Jag har gråtit och skrattat när jag sjungit med. Den lever vidare.
"One moment in time" spelades in 1988 för OS i Seoul
"My love is your love" från 1998.

"If I should die this very day
Don't cry, cause on earth we wasn't meant to stay
And no matter what people say
I'll be waiting for you after judgement day

Cause your love is my love

and my love is your love
It would take an eternity to break us..."


Vila i frid Whitney...

Kommentarer

  1. Visst är det sorgligt! Läste att hon varit på avvnjning ihop med sin 18-åriga dotter för inte så längesedan. Så tragiskt! Det är nog svårt att förstå vilken press det är att vara stjärna. Inte så glamouröst som man kan tro. I hennes fall handlade det nog också om att göra uppror mot ett väldigt kontrollerat och "perfekt" liv. Såg också ett inslag här från en konsert i Danmark 2010 där hon såg ut som ett benrangel. Så hemskt!

    Jo, visst har man "tutat" med i många av hennes sånger! Just i will always love you fördrar jag faktiskt i originalutförandet med Dolly Partons lite tunnare röst. Min favorit-Whitney har alltid varit The Greatest Love of All - oj, vad mycket jag sjungit den!Tror att texten tilltalar mig lite extra med tanke på mitt yrkesval:

    I believe the children are our are future
    Teach them well and let them lead the way
    Show them all the beauty they possess inside
    Give them a sense of pride to make it easier
    Let the children's laughter remind us how we used to be
    Och så önskar man att hon kunde fått uppleva det hon sjöng om lite oftare i sitt eget liv:

    No matter what they take from me
    They can't take away my dignity
    Because the greatest love of all
    Is happening to me
    I found the greatest love of all
    Inside of me

    SvaraRadera
  2. Visst är det hemskt Nena. Det är svårt att inte få en tår i ögat när man läser om hennes liv och förstår all press hon känt vid sidan om scenen. Många av hennes texter beskriver verkligen hur hon vill lyssna inåt och känna styrka i kärleken.

    Tycker mycket synd om dottern...tänk vilket liv. Läste nu idag att hennes pappa Bobby Brown hade avbrutit Europaturnen för att resa hem och ta hand om henne. Hoppas hoppas han är en bra pappa!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Men herregud som jag stavar.....

    Min favorit är också "I will always love you" och filmen Bodygard. Som man har skrattat och gråtit till många av hennes låtar i ungdomens dagar ;-D
    Tyvärr var maken Bobby B en av de bidragande orsakerna till att hon började konsumera och använda knark, någon bra pappa tror jag knappast att han är tyvärr....så fruktansvärt för dottern.
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag är van att läsa "padda-språket" och fylla i med saknade bokstäver :-)

      Vad hemskt för dottern om pappan inte är till någon hjälp och tröst. De verkar ändå vara en stor familj så jag hoppas det finnas andra vuxna i dotterns närhet. Var väl mostern som hittade Whitney...

      Ja, visst är det många minnen från det ljuva 80-90-talet som kommer upp :-D

      KRAM

      Radera
  5. Åhh, ja. Jag är med Nena där. Min favorit var alltid The Greatest love of all. Det där med att älska sig själv är så vackert. Tragiskt och fruktansvärt. Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket tragiskt! Kände stor sorg när beskedet kom ut! Blir så ledsen över hennes öde som gör att hon lämnar in så ung! Har ju läst om hennes drogberoende under många år. Flera av hennes nära o kära beklagade sig högljutt i media. Undrar i mitt stilla sinne var dom fanns någonstans för henne.. Oerhört sorgligt, har gamla LP,skivor kvar av henne.(vi har nyligen köpt en skivspelare för vinyl)
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty