Fortsätt till huvudinnehåll

Odd Molly in the house!

Nu är det många månader sedan jag skrev något här i bloggen men mycket har hänt. Magen har växt och blivit mindre igen. Familjen har äntligen fått träffa sin efterlängtade lillebror <3

Odd Molly garderoberna har jag försiktigt börjat öppna igen även om jag mest bor i mjuka kläder från Boob och sånt som är enkelt att slänga i maskinen. Blir nog så en tid framöver då det ska ammas.

Under hösten har det varit mycket snack om Odd Mollys provkollektioner i både Barkaby och Freeport. Jag är inte den som hänger på outlet så ofta men för en månad sedan var även jag tvungen att ta mig dit för att titta. Lyckades inte så bra tidsmässigt då klädställningarna stod där rätt tomma men några färgstarka kreationer fick jag iallafall klämma på. Givetvis i storlek 1 som inte ens halva jag ryms i men något skoj skulle jag väl kunna skapa av en klänning för 300 kr. En gardin såklart :-) och mer kommer...


Med lite fantasi har kanske några av er räknat ut att det är en Indy dress i färgen royal som jag har slaktat! Visst ser ni, kjolarna räckte till en färgstark sovrumsgardin och skärpet är det som sitter i sidan med sina tofsar hängande. Jag gillar att vakna upp på morgonen och njuta av det vackra tyget som lite lagomt släpper igenom morgonsolen. Min helt egna Odd Molly inredning <3

Kommentarer

  1. Hej Lina!
    Så roligt att se dig här och vilken underbar gardin du har sytt, jag förstår om du trivs med att vakna till den synen. Hoppas allt är väl med familjen och lillebror.
    allt gott och kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya familjemedlemmen! Sköt om er!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Coolt! Och snyggt blev det med:) Och jättegrattis till lilla killen! Kram

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Både med den nya familjemedlemmen och en unik gardin. Hoppas vi får höra mer från dig snart. Vore kul att få en liten glimt av lillgossen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till nya familjemedlemmen! :-) Och vad fiffig du är! Jättefin gardin. Hoppas Odd Molly ser. Vilken ny affärsidé :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Oj vad kul med ett nytt inlägg här!!!
    Inte dåligt att hinna sy gardiner med en liten bebiskille hemma! och vilken kul ide! det är ju också det vackraste tyget någonsin i ett OM-plagg!
    Hur känns det att vara trebarnsmamma? Har du hunnit vänja dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart, grattis till lillebror!! Fnissar jag läser o ser om hur Indy dress blev gardiner, perfekt!
    Roligt se du tittar in o visar dig! Tänkte senast igår på dig, À-K, Bina o kände saknaden av er..funderade hur tiderna förändras o så, tja du vet!
    Ha en fin fredag med familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul idé och verkligen en helt unik gardin. =)

    SvaraRadera
  9. Hahaha du e inte klok Madicken :) Supersnyggt och kreativt - helt i min smak. Stort grattis till Lillebror - måste vara spännande för tjejerna.
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Snyggaste gardinerna jag sett! Skulle gärna få hänga i mitt sovrum också :-)
    Välkommen till världen lillebror!

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  11. Äntligen har du börjat skriva igen!! :)
    Det var den absolut snyggaste gardinen som jag sett och den hade gärna fått hänga i mitt sovrum!
    Grattis till tillökningen!
    mvh
    Anna

    SvaraRadera
  12. Grattis till lillebror!!
    Helt underbara gardiner, i finaste royal!!
    Kul att höra av dig!

    SvaraRadera
  13. Vilka fina nyheter! Grattis till hela familjen... Underbart! Och gardinerna, de är så fina... Finare ju att ha dom som gardiner, än att klänningen bara hänger på dörren och bara beundras för fel storlekens skull. Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej och TACK snälla för alla fina kommentarer! Jag påminns om hur mycket jag saknat er och bloggen :-)

    Roligt att ni gillade gardinen :-) Ska jag vara helt ärlig så fick det bli min snälla mamma som sydde ihop gardinen utifrån mina instruktioner. Lite typiskt mig, jag påbörjar men hinner aldrig avsluta...nöjd blev jag iallafall!

    Lillebror och jag mår bara fint. Vi hinner inte så mycket här hemma utan roar oss mest hemma. Jag lovar att ge er något bildbevis på nykomlingen :-)

    Hoppas ni alla får en trevlig helg! KRAAAAM

    SvaraRadera
  15. It is so nice to see you back. Congratulations on the new family member. I am sure that he will bring much joy to your life. I am loving the new curtain. What a wonderful way to enjoy Odd Molly with sun shining through every day :)
    Kram from Canada,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  16. ..ja vad ska jag säga..-vilken härlig "komipå"!!!

    SvaraRadera
  17. Waow! Va coolt. Vilket DIY!! Det bästa! Kul att se att du bloggar lite igen..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty