Fortsätt till huvudinnehåll

Vi ses igen!

Kära bloggvänner. Jag har grubblat över detta inlägg i flera dagar nu. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska skriva mer än att bloggen måste få en paus. Jag har för många "måsten" i mitt liv och jag hinner inte med dem alla. Just nu vill jag fokusera på att bli frisk, jag har legat i feber hela veckan, och sedan är det familjen och jag själv som ska få TID.

Bloggen är och har alltid varit min positiva ventil där jag får skriva om mitt allra största intresse, kärleken till Odd Mollys fantastiska kläder. Jag vill inte att bloggen ska bli en klagomur för mitt privatliv utan fokusera på Odd Molly. Kärleken består, självklart, och jag har aldrig känt någon som helst tvivel på att det är Odd Molly jag vill fortsätta klä mig i. Det har stormat många gånger runt detta märke men det rör mig inte nämnvärt, jag har älskat dessa kläder sedan 2006 och lyssnar alltid inåt till vad jag själv känner. Jag är absolut inte den som först slänger mig på nya kollektioner utan njuter av de äldre plaggen och dess storhet. Jag har alltid varit en samlare och kan sakna kombinationerna av gammalt/nytt ute i bloggvärlden. Kanske kommer det tillbaka. Jag njuter iallafall av min fantastiska garderob full av godbitar från förr och nu. Den ska inte tömmas men kanske minskas något.

Nu tinar våren fram utomhus och fåglarna kvittrar av glädje. Jag strävar efter att hitta lugnet i mig själv, ha tid att stanna upp och njuta av de små stunderna. Den ska jag ge mig själv nu. Självklart kommer jag tillbaka, troligen snabbare än ni anar men först när jag känner inspiration och motivation att blogga igen. Ni är alla mycket värdefulla för mig och vi ses igen <3

Kommentarer

  1. Du gör helt rätt. Du ska absolut tänka på dig själv och familjen, annars blir det fel. Jag kommer självklart sakna dig och dina underbara kombos. Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som Hilde - du gör helt rätt! Vi vet ju alla hur det kan bli om man har för många måsten. Ta hand om dig och finn ro - vi finns kvar!
    KRAM fina du

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg och du har så mycket fint i din garderob. Tycker det är skönt att du inte skapar någon shoppinghysteri utan tar till vara på de fina äldre kollektionerna. Viktigast är dock familjen och du själv. Jag väntar här på dig! Carpe diem! Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åh, dig kommer jag sakna! Håller med Pernilla! Och ibland när det kännts som att det blivit "populärt" att vara trött på Odd Molly har du funnits där som en klippa!Det har varit skönt att se att det finns andra som inte bara måste ha det nyaste utan hyllar de gamla godbitarna.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vill bara instämma och att jag tycker väldigt mycket om dina inlägg.

    Ta dig nu en välförtjänt paus...men jag ser fram emot den dag du är tillbaka, jag finns kvar!!!

    Sköt om dig!!! Karin

    SvaraRadera
  6. Bra beslut!
    Bloggen får aldrig kännas som ett måste! Smart drag att pausa och lägga tiden på annat, som är viktigare.
    Vilka UNDERBARA bilder du bjuder oss på på plagg i dina favoritfärger :-)

    Vi finns kvar här när du får tillbaka inspirationen till att blogga igen!
    SKÖT OM DIG!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Först o främst, tänk på dig själv o din familj!! Erat mående o välbefinnande måste komma i första hand, så är det bara! Blogga kan du göra igen när det känns rätt för dig.
    Tack för dina fina biler du delar med dig, du är sååå fiiin!!
    Ta väl hand om dig o de dina!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  8. Ta hand om dig och de dina. Vila från bloggen, den dagen när du känner sug på att blogga, då kikar vi in igen.
    Jag håller med och gillar kombinationen med gammalt och nya Odd Mollys. Jag samlar oxå och vill gärna inte sälja iväg, mina godingar.

    Fånga dagen och njut!

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  9. Åh, jag kommer att sakna dina inlägg och sprakande outfits såklart, men livet går före och jag har ju själv andningspaus just för stunden.
    Hoppas du dyker upp lite då och då när du känner för det..
    Massa kramar och kärlek!
    L

    SvaraRadera
  10. Tack för all sann inspiration! Du avslutar/pausar med bravur måste jag säga. Såklart det övriga livet ska prioriteras och ibland är pusslet svårt att få ihop. Ser fram mot att höra ifrån dig en vacker dag. Sköt om Dig och de dina under tiden. STOR KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker också att det är ett bra beslut när du känner så. Bloggen finns kvar, vi finns här och inga krav ska få komma och gnaga på dig om ett måste att blogga. Ta den tid du behöver. Kram

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Även om jag kommer att sakna dina suveräna bilder med blandningen av det nya och det äldre i fina kombinationer så ska man ta en paus när det känns så. Så jag stämmer in med övriga att vi finns kvar och ta dig din tid.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  13. Fina DU!
    Trist att höra eftersom din blogg alltid varit
    en av de allra bästa för mig MEN nu ska du
    självklart tänka på dig själv och de dina och
    titta in här när du har lust. Önskar att du
    kryar på dig snart!!
    Kraaaam s*tina

    SvaraRadera
  14. Pausa lugnt! Kommer att sakna dig just för att du beskriver en äkta kärlek för dessa fina kläder inte i nyckfull föränderlighet utan det genuina och dina fina kombinationer! Härligt bildkollage!

    PS AKs inspiration till garderoben saknar jag oändligt mycket den med!

    Kramar

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar bildkavalkad du satt ihop här! den får vi kika in på då och då när saknaden blir för stor! Ja härinne vet man att man garanterat kan hitta alla gamla fina godingar! Nu först och främst - krya på dig från febern och ta hand om dig och familjen!!!! Sen kommer du tillbaka när tiden är mogen och vi väntar troget du vet!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Ibland så har jag också haft stunder då jag pausat från bloggen och du gör helt rätt....det ska inte kännas som ett "måste" och ens hälsa och familj går ju alltid först.
    Du kommer säkert tillbaka med nya krafter när det faller dig in och du känner för det :-)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Oh jag kommer sakna dig! Kom tillbaka snart! KRAMAR

    SvaraRadera
  18. Jag förstår dig verkligen, jag beundrar alla som bloggar och som tar sig tiden och energin att dela med sig av en del av sina liv och intressen.

    Jag kommer att sakna dina färgstarka inlägg och gillar verkligen att se dina fina kombinationer av äldre kollektioner och nyare. Men en dag kanske du känner dig sugen på att komma tillbaka i bloggvärlden, då är jag på! Kram

    SvaraRadera
  19. Tack snälla ni för alla era fina kommentarer. Känns faktiskt roligt att läsa att ni uppskattar mina kombos och kommer sakna mina bilder, det motiverar att göra ett nytt försök med bloggen längre fram i vår. Just nu finns varken ork eller tid men jag vet att kärleken till plaggen i min garderob kommer tillbaka och då vill jag gärna dela den med er igen.

    KRAMAR till er alla

    SvaraRadera
  20. Var rädd om dig - Gör det du måste och VI ses igen du kloka kvinna!

    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  21. En stor vårig kram från mig..jag håller koll på dig:)) kramkram:)

    SvaraRadera
  22. Ha en skön paus, och sköt om dig och familjen! Hoppas vi ses igen.

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty