Fortsätt till huvudinnehåll

Söndag i tre delar

Dagens började med sol! Underbart! Min första tanke var att hinna fånga så många solstrålar som möjligt på bild. Älskar att leka med kameran när dagsljuset visar sig. Nu hade jag dessutom ett vackert fynd att visa er. Det är en kinesiska urnan som stod i fönstret på en second hand butik, skitig och inte speciellt inbjudande. Jag kunde inte motstå att gå in och titta på den, färgerna och de otroligt fina fjärilarna gillade jag direkt. Den hade tyngd, saknade skador och kändes handgjord. Den fick följa med hem! Till det priset tänkte jag att den iallafall kunde agera kruka i trädgården till sommaren :-)



Igår hämtade jag ut ett par efterlängtade Mukluk från Timberland som beställts från Campadre. Dessa goingar ska förhoppningsvis lyckas hålla mina fötter varma i pulkbacken. Nu är det dock inte säkert att de får stanna. De känns rätt enorma på fötterna och makens första kommentar fick mig att vilja packa ner dem på stört. Han tyckte inte de var snygga...och undrade varför jag behöver ännu ett par stövlar. Suck. Tänk vad påverkade jag kan bli av ett så tråkigt bemötande, hade varit bättre att inte fråga honom alls.


Familjefunderingar... Usch vad less jag var i morse, tycker att större delen av våra helger ägnas åt att tvätta, städa, plocka upp leksaker och allt det där tråkiga som man liksom bara vill göra i förbi farten. Jag tycker det känns så tråkigt att de enda lediga dagara vi har tillsammans ska gå åt till sånt, vi vill ju umgås och göra roliga saker istället. Sagt och gjort, skitsur och på riktigt dåligt humör klädde jag mig för en långpromenad i solen. Det kunde liksom inte bli sämre. Jag gick ner till vattnet och njöt av solen. Vilken lycka! Ringde hem till maken som stannat hemma med tjejerna som vägrade lämna tomten. Kom hit! Det är en order! Man ska inte alltid fråga vad barn vill göra, det är bättre att bara bestämma och med ficka packat i ryggsäcken är de alltid mutbara. De var överlyckliga att komma ner till vattnet, åka bob i backarna och dricka varm choklad i solen. Blev en helt ok dag trots den tråkiga starten. Nu är vi hemma igen och då känns inte tvättstugan alls lika jobbig att ta sig för. Jag ska nog lyckas trolla ihop en köttgryta också i bara farten <3

Kommentarer

  1. Ja, ett sånt bemötande kan påverka myckat! Min man tyckte de var snygga, och han är ganska kräsen, men gillar "rejäla" saker. Ja, det är ju inga partystövlar, men riktigt goa och sköna. Jag har ju kunnat använda mina direkt på min skadade fot och det säger ju en del om hur bekväma de är!
    Mysig utflykt det blev till slut? Själv har ja legat inne och surat över att inte kunna gå ut i den ärliga solen. Kunde äl i och för sig paltat på mig och satt mig på tomten, men nej.....här har de varit ryggläge mest hela dagen. Och tvätten ligger kvar i sin ahögar tyvärr, så frågan är vad alla ska ha på sig imorgon??!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag tror INTE att familen behöver gå nakna iallafall ;-) Du är ju rätt bra på att handla kläder så den risken finns nog inte. Jag vet dock hur det känns att ha högar med tvätt i tvättstugan. Har avverkat 6 tvättmaskiner idag och det känns riktigt bra. Nu återstår "bara" arbetet att vika och bära kläderna 2 trapper upp där de förhoppningsvis hittar en plats i garderoben ;-)

      KRAM

      Radera
  2. Ja, du. Livet går förbi till en massa måsten och det är inte dem vi kommer att minnas senare ändå . Trist när det blir så, men dagen verkar ha blivit fin sedan ändå. Och jag har inte dem stövlarna, men väl ett par andra Timberlands och jag tycker att de är snygga till Mollystilen speciellt. Kanske inga direkta partystövlar, men varma som jutton. Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker precis som du Katinka. Dessutom känns det som att det tas förgivet att god mat lagas, kläder tvättas och allt sånt. Jag hatar att vara "markservice". Maken hjälper ju såklart med massor men jag vill helst att vi ska ha trevlig tillsammans.

      Hehe nej det är inte några partystövlar ;-)

      KRAM

      Radera
  3. Det låter som vi har haft samma typ av helg. Konsten är att hitta på roliga saker även om det finns en många måsten också. Skönt att det blev bra till slut. Jag tycker stövlarna är coola:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen glad att vi kom iväg till pulkabacken och fick njuta av lite sol för annars skulle jag verkligen ha brutit ihop!! Imorgon är en ny dag :-)

      KRAM

      Radera
  4. Jag totalvägrar att städa hela helgen. Så vi sparar in på annat och har städhjälp och fönsterputshjälp. Det räddar verkligen familjelivet! Bästa investeringen någonsin!

    Jag tycker stövlarna är jättefina! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också städhjälp men hon kommer bara var 14e dag och alla leksaker måste ändå plockas undan. Det arbetet är halva jobbet!

      KRAM

      Radera
  5. TACK för alla kommentarer om stövlarna och familjeliv men vad tycker ni egentligen om den kinesiska krukan?? Ingen har kommenterat den :-(

    hihi

    SvaraRadera
  6. JAG tycker att krukan är jättefin;)
    Visst skulle man bara vilja göra roliga saker på helgerna men det är ju en utopi! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda, du är alltid så jordnära :-)

      Vad rooooligt att du gillar krukan, det gör jag också!

      KRAM

      Radera
  7. Stövlarna är både snygga och varma! Och krukan är superfin :-)

    Ja du... detta eviga livspussel.
    Jag vill verklige inte spendera hela helgerna med att sköta om hemmet. Just nu slutar jag ju kl 15 tre dagar i veckan och på de dagarna försöker jag städa, plocka och tvätta lite grann så att inte hela hemmet förfaller. Sen är ju mina två äldsta 13 och 16 år och de städar själva sina rum. Stora F är dessutom väldigt pigg på att tjäna lite extra pengar så henne kan man få att vika tvätt, plocka upp sin systers leksaker, dammsuga etc. mot en billig peng.
    Sen är knepet att mina barn har alltid fått vara med och städa och plocka undan sedan de var små och det betlar ju sig nu när de är stora :-)

    Och sen kan jag ärligt säga att jag sänkt kraven på mig själv de senaste åren. Det måste inte vara "tipptopp" här hemma HELA tiden.

    Det lät som att ni fick en riktigt bra dag till slut!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack A-K, dina ord låter alltid så kloka.
      Ja, jag saknar verkligen de där kortare dagarna under veckan. Både maken och jag jobbar ju heltid. Jag är hemma med tjejerna strax efter kl fem och då hinns det inte med så mycket annat än middag, bad och läggning. Bloggningen prioriterar jag, sen är det slut på krafterna. Allt annat är m.a.o kvar till helgen. Jag försöker verkligen att engagera tjejerna men de är för små, blir bara mer röra när de ska hjälpa till och organisera, dammsuga är det jättebra på :-) Tiptopp har vi verkligen inte HAHA vilken dröm ;-D

      Helgen har till slut blivit rätt bra, ibland är det nyttigt att få sig en tankeställare också.

      KRAM

      Radera
  8. Jag känner så igen det där. Min man jobbar utomlands i veckorna och kommer i bästa fall hem sent torsdag kväll. Det innebär att allt ska hinnas med på helgen. Med tre barn hinner inte jag både tvätta, städa, lag mat. Göra det där praktiska. Så allt det plus familjekvalitetstid ska klämmas in på två ynka dagar. Det är upplagt för friktion. Tycker det var bra att du 'beordrade' familjen att joina dig i det vackra vädret och att dagen slutade bra trots allt. Hur gör du med stövlarna? Du låter väl inte mannen avgöra det. De är ju jättesnygga. Jag har en annan Timberlandvariant. Höga nubuck med läder högst upp. Mörkbruna. Snörning hela vägen. Älskar dem. Skönaste stövelng

    SvaraRadera
  9. Jag har oxå stövlarna och tycker de är jättesnygga och hur sköna som helst! Behåll dem, de passar jättefint ihop med en massa Molly'sar. Gillar att matcha det söta med det lite grövre för att skapa spännande kontraster!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty