Fortsätt till huvudinnehåll

Inga konstigheter helt enkelt!

En morgon med tunnelseende. Bilen översnöad och jag hade en fundering om plogbilen varit förbi så det fanns en vall att bestiga innan jag kom ut på gatan. Det var lugnt, i Stockholm faller det inte några stora mängder trots intensivt snöande en hel natt. Fina lätta fjun gick enkelt att borsta av bilen.

Dagens blev en riktigt kontors-uniform, kjol med kofta och stövlar. Enkelt och basic. Skojade till det lite med en ny fin lila Lovely knit och matchande knästrumpor ;-) Kjolen kan nog närmast liknas med velourbyxor, oj så otroligt skön! Den sitter inte åt någonstans trots att jag gick ner i storlek.


#233 Lovely knit i färgen dark royal stl 3
#775 Home stretch skirt i färgen vintage deep blue stl 3
#832 Jacquard long sock i färgen dark royal 

Allt utom sockarna åker av för att inta kvälls stassen! Har inga direkta planer för kvällen mer än lite bloggläsande och några mail som behöver svaras på. Kanske något skoj utbud på TV men främst ser jag fram emot att lägga mig tidigt. Jag behöver öka på min sömn för att överleva denna mörka månad har jag insett. Allt energi tillskott som kan uppbringas tas tacksamt emot...

Kommentarer

  1. Håller med, den kjolen är så himla skön!
    Underbar färg på LK.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotte! Kvällen var riktigt bra men kort, en tröttis är jag just nu.
      Mmmm färgen på LKn är riktigt fin och kjolen kommer nötas hårt framöver :-)

      KRAM

      Radera
  2. Vilken fin härlig lila färg...älskar den outfitten.

    kramar och suss gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lingonet!
      Hoppas du också haft en god natts sömn.

      KRAM

      Radera
  3. Härlig outfit!
    Jag misstänker att du kände dig varm och go hela dagen!
    Jag måste verkligen bli bättrepå att använda mina LK.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA ja jag är känd för att frysa men med alla ullkläder jag lyckas bylsa på mig brukar det funka bra. Håller helt med om att du måste bli bättre på att använda dina LKs :-)

      KRAM

      Radera
  4. Ljuvlig färg på den där. Skulle gärna ha en sån, men nu får inga fler LK flytta hit om ingen annan flyttar ut...och de jag har vill jag behålla. har ju en lila, men den är mer bleklila, så den här skulle inte göra ont alls, haha....
    Såg riktigt skönt och bekvämt ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen problemet Nena. Jag har ju gjort mig av med ett gäng LKs eftersom de blivit för stora så nu har jag chansen att köpa nya :-) Gillas!

      KRAM

      Radera
  5. Riktigt snygg kombo och gillar verkligen färgen :)
    mvh
    Anna

    SvaraRadera
  6. SÅ fin du var i din kombo!!!
    Lycka till imorgon om du ska förbi Hornsgatan, tror inte jag kommer att hinna dit.
    Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty