Fortsätt till huvudinnehåll

En vanlig måndag med iPad problem

Måndag är alltid måndag. En halvseg dag då huvudet inte riktigt vill vakna. Att jag dessutom gjorde ett försök att "laga" min iPad som inte vill surfa på nätet utan wi-fi adderade än mer min frustration. Jag fullkomligt hatar tekniska prylar som krånglar. Självklart ringde jag 3 support och de kände inte ens till begreppet "Mobildatakonto" som efterfrågas av min iPad. De ville att jag skulle radera inställningar. Tack för det 3! All information jag hade på min iPad raderades och inte avhjälpte det problemet. Suck, okompetent support av värsta sorten.

En varm och go dagens fick det bli. Jag kör en strikt kronologisk ordning på mina ullklänningar, den som ligger underst i högen står på tur så idag blev det denna i färgen rose från kollektionen Maestress Selectif hösten 2008. Hihi ni tycker säkert jag är smått galen med klädvalet men tiden är knapp på morgonen och jag gillar alla mina ullklänningar lika mycket :-)
#810 Everywear dress i färgen rose stl 2 (produktbild någon??)
Den som är riktigt obervant kanske ser att mina hemmatofflor från Ulle matchar klänning perfekt i färgen. Nu är ljuset lite dåligt men jag kan intyga att de har exakt samma ljusrosa nyans. Lovely!

Ikväll bänkar jag mig framför TVn kl 20:00. Familjen Annorlunda har premiär! Jag älskar det här halvgalna programmet och ser upp till de duktiga familjerna som orkar med stora barnkullar. Nu är det tydligen någon ny familj med denna säsong, är det fler än 10 barn som gäller då kanske?

Kommentarer

  1. Snyggt!
    Jag kunde bara inte titta på Familjen Annorlunda förra omgången för det var så mycket produktplacering. Jag hoppas att det är mindre av den varan i denna omgången för visst är det fascinerande att se hur dessa familjer med MÅNGA barn får ihop livspusslet.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, sånt tänker jag aldrig på. Jo, om de äter på Mc Donalds varje dag eller filmar in på en mobiltelefon men i den här serien ser jag bara ett virrvarr av ungar. HAHA vilket liv som har! Hur de får ihop livspusslet är ju ett mysterium men visst är väl mammora hemma hela tiden? Tror inte det är något 8-17 jobb för dom.

      KRAM

      Radera
  2. Vilken underbar klänning! Har ju sett modellen innan men inte i den rosa färgen. Helt ljuvlig och passar väldigt bra på dig. Visst ska teknikprylar bara fungera;-) Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pernilla! Denna klänning letade jag länge efter i färgen rose. Den ÄR ljuvlig :-)

      KRAM

      Radera
  3. Den är helt ljuvlig från den kollektionen! Kanske jag skall plocka fram min mörkblåa, var ett tag sedan den var framme o luftades. Söta tofflor som matchar till klänningen.
    Blir också tossig när det inte fungerar, det skall bara göra det. Vill jag/man ju..
    Familjen Annorlunda tycker jag är facinerande att se! Missar det ogärna..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annelie, jag tycker absolut att du ska plocka frm till mörkblå Everywear dress. Nu när det är så kallt ute tycker jag ullklänning är bästa plagget.

      KRAM

      Radera
  4. Så tråkigt med tresupporten..:-(
    Och vilken superfin klänning, den står på min drömlista. :-D
    '

    Många kramar!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar tillbaka Ligonet <3
      Jag har ju många ullisar men denna tillhör absolut favoriterna och det är helt pga färgen...

      KRAM

      Radera
  5. Jag tycker att din klädväljarmetod är lysande! För då blir ju alla plaggen använda. Tror jag ska försöka norpa det konceptet från dig så tack för tips!
    Ja dessa supporter... som har noll koll... Grr! Hoppas det ordnar sig. Jag hatar när tekniska grejer strular, förmodligen är att jag är extremt oteknisk själv. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad roligt att du gillade min metod för klädval :-) Jag strävar alltid efter att tidsoptimera mina morgonbestyr och i kombination med att vara extremt trött så går det nästan att blunda och klä sig. Du får givetvis norpa mitt koncept!

      Jag brukar undvika att ringa supporten in i det längsta men gav dem en chans igår för att få hjälp. Icke igen.

      KRAM

      Radera
  6. Jahapp, kommentaren jag skrev igår är visst puts väck!!!
    Trist med teknikstrul, men din metod att välja kläder tycker jag är strålande! Borde definitivt börja med något liknande! Färgen på den klänningen är verkligen fin, mjuk och mild! Skönt ibland med lite "snällare" färger också och inte dumt att ha matchande tofflor heller...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeeej vad tråkigt Nena. Vad skrev du??
      Vad roligt att du oxå gillar min metod för klädval. Funderade faktiskt om jag skulle våga skriva det här i bloggen, tänkte att ni måste tycka jag är helgalen men det funkar faktiskt bra för mig :-)

      Hihi jag är ju rätt duktig på att klä mig i starka färgen så denna klänning lugnar ner mig lite.

      KRAM

      Radera
    2. Varför skulle du inte kunna skriva det här?
      Om man bara har snygga plagg i garderoben så behöver man ju inte ens titta när man väljer :-)

      Skönt att det är fler än jag som hatar att ringa till supporten! Varför jobbar det aldrig kompetenta människor där?

      KRAM

      Radera
    3. Det kan man fråga sig A-K! Jag är övertygad om att det jobbar superduktiga människor på 3s supportavdelning men jag hade nog ett ganska knivigt problem och kom kanske till en nybörjare, vad vet jag. Nu vet jag ju att problemet har att göra med vår 3-växel på företaget och det borde supporten ha kunnat se i sina system tycker jag!!

      Visst är det så, vi har ju bara snygga plagg i garderoben och det är därför valet blir så enkelt :-)

      KRAM

      Radera
  7. Lika fin som alltid :)
    mvh
    Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty