Fortsätt till huvudinnehåll

Temavecka: Gamla mönster möter nytt

Näst sista dagen på kontoret. Det var nästan folktomt på gatorna i morse så det är nog redan många som tagit julledigt eller i panik måste handla alla julklappar idag. Puh, det kommer vara galet mycke folk på stan så jag är tacksam att slippa trängas i stadens gallerior.

Med risk för att ni börjar tröttna på mina röda kombos kommer här riktigt julpärla. Blusen Billion Stitch Bow Blouse är en gammal favorit som jag älskar brodyren på och alltid vill använda kring jul. Klänningen känner ni igen, Timeless i rött.

#779 Billion Stitch Bow Blouse stl 3
#242 Timeless w/o belt stl 3
 
Mer rött än såhär kan det väl knappast bli. Jag hade faktiskt plockat fram röda strumpbyxor också men där gick gränsen även för mig, svarta fick det bli. Vill passa på att tips om en auktion på Tradera där bästa A-K säljer sin röda Billion Stitch Bow Blouse i storlek 3 till ett mycket bra pris. Passa på för denna blus är verkligen inte vanlig.

Idag känner jag mig verkligen helt slut. Höga krav på jobbet, stress att hinna hämta barn, några julklappar som inte vill dyka upp i brevlådan och massor av koordinering av saker som måste fixas före jul. Puh. Då vill jag bara gå in i min bubbla, avverka alla uppgifter metodisk och inte störas av någon på vägen. Mitt stora problem är att jag får rollen som "koordinator", den som alla väntar på order ifrån och har yttersta avsvaret. Känns det igen? Troligen rätt vanligt bland kvinnor och mammor...

Kommentarer

  1. Dagens känns verkligen som du Lina!

    Och nej, tyvärr. Jag har alltid bara vägrat att vara koordinator och bryr mig som sagt inget vidare om julen så för mig känns det någorlunda lugnt. Dessutom är sambon ledig denna veckan så han har fått sköta de inköp som ändock var tvugna. Kram och hoppas du hinner vila ut lite i jul.

    SvaraRadera
  2. Jotack, det där skriver jag under på. Har en stoooor familj här på5 tonåringar, en femåring och en gubbe som ska koordineras i morgon. *puh*

    Fiiint med rött, min älsklingsfärg!


    Kram och God Jul,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar hos mig!!

    Och jag läste om förlossningen i Eksjö. Helt fruktansvärt. Ville kräkas när jag läste.... Nu har man ju bara hört en sida av historien och ibland dör barn under förlossningen även om det är en bra gynekolog. Men det låter helt groteskt fruktansvärt....

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack Katinka!

    Maria, du har verkligen vad du gör. Förstår att du är navet i familjen och mamman som måste ha koll på allt. Heder åt dig!

    Tack själv Dr Molly!
    Jag klarar nästan inte av att tänka på den där förlossningen, det var så hemskt att jag nästan inte tror att det är sant. Önskar bara att föräldrarna kan glömma och gå vidare.

    KRAMAR till er

    SvaraRadera
  5. Finfin dagens röda! Älskar den. :-D

    Jag läste också artikeln om förlossningen och blev så tagen att jag trodde inte det var sant nästan.. :-(
    Usch! Stackars människa.....

    Jag är ingen vidare koordinator utan sköter allt själv. Lättast så och dummast. Men samtidigt är vi ju inte så många så det går bra.
    ha en fin lillejulafton i morgon!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Härligt julig kombo!

    Jag är helt slut efter jobbet idag jag också. Nu ska jag sova några timmar innan det bär iväg norröver.

    God jul till dig och familjen!

    kram

    SvaraRadera
  7. Så fint ihop! Dina röda plagg tar aldrig slut!
    Koordinator ja. jag gör så gott jag kan, men är ganska kass på det. Maken lyckas jag sätta fart på ibland men oftast blir det så att jag gör det själv...
    Nu är andra granen klädd till slut, tog två dagar!!! Och jag är på sluttampen med paketinslagningen! Det går framåt! Men jag måste tyvärr skaffa några till paket imorgon inser jag!
    Kram
    (Och artikeln var så hemsk. Arma människor!)

    SvaraRadera
  8. Den fina finns hos mig med... kan nog skramla till två julveckor i garderoben men en del passar inte för min jobbvardag!

    SvaraRadera
  9. Sofia, du får passa på att använda allt rött i garderoben kring jul. Idag fick jag faktiskt lite nog, blev en klänning med juligt tema dock :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Nena, har insett att det finns en hel del rött hos mig. Några plagg har jag dessutom sparat till helgen :-)

    Förhoppningsvis ska sista paketet fixas idag...fotoboken har jag fortfarande inte sett skymten av :-(

    KRAM

    SvaraRadera
  11. PRECIS MITT I PRICK hur jag känner. Sitter på jobbet och ska leverera trots att INGEN annan av kollegorna har orkat palla sig hit :-(
    Ansvarar även hemma för all mat, alla julklappar som ska packas in och för all projektplanering. Tror man ska gå sönder.
    FIN du var i din röda stass!
    Ha en fin JUL nu!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  12. Oddmollyholic, tack för att du förstår mig. Jag kan tänka mig att även du har samma roll hemma och på jobbet. Mamman som fixar allt!

    Ikväll är det du och jag som sjunker djupt ner i soffan, tar oss en redig glögg och 3 djupa andetag.

    KRAM till dig

    SvaraRadera
  13. Här fixar också mamman ALLT både hemma och på jobbet! Men med åren har jag lärt mig att skära ner lite på måstena så ingen stress har infunnit sig ännu.

    Vilken härlig röd kombo du fått till här!
    Jag är inte riktigt vän med den blusen, men jag verkar inte ha någon tur med att få sålt den på T trots ett bra pris, så den får nog stanna ändå.

    KRAMAR

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty