Fortsätt till huvudinnehåll

Och vad har du gjort idag? Städat barnens rum.

Det fick bli två dagar semester denna jul. Igår hade vi biodag och idag var väl tanken att vistas utomhus när solen lyser men jag blev fast i städning :-( Ja ni läser rätt, städning. Skittrist och helst fantastiskt dumt att göra på en dyr semesterdag men vad sjutton ska jag göra när tjejernas rum är en enda röra av damm, pärlor, papperspyssel, lego, Barbie...ja ni fattar resten. Ut med allt och börja om från början!

För att det skulle kännas lite extra bra drog jag fram kameran för att dokumentera rummet när vi var färdiga. Tjejerna delar på rummet och fick såklart hjälpa till med allt. Städa ska de lära sig tidigt anser jag! Min tanke är att plocka fram bilderna om ett par dagar när rummet ser ut som ett bombnedslag igen och motivera till städning. Hihi är inte det en bra tanke, tjejerna Vill ju ha ordning men båda räknar med att mamma ska plocka upp efter dem...

 Bilderna är tagna från vänster till höger när man tittar runt i rummet.
  Hörnan där de uppträder med microfoner och den gemensamma våningssängen. Nej, katten får inte sova i deras säng.
  Dockskåpet som används till en hel del annat och vyn rakt in i rummet.
 Sminkhörnan och bokhyllan med massor av spel och pussel.

Färgtemat i rummet är en hel del rosa inser jag nu men det har bara blivit så, många tjej grejer är rosa och tidigare har detta varit deras absoluta älsklingsfärg. Nu skulle de nog lika gärna vilja måla rummet i lite turkos, grönt, svart och lila men där är det nog mest vi lata föräldrar som satt stopp ;-)

Är det skoj att se hemmabilder här i bloggen eller tycker ni bara det är trist?

Kommentarer

  1. Jag gillar hemmabilder! Vilket fint rum tjejerna har! Dockskåpet är ju helt underbart! Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jättekul med hemma-bilder. Mer sånt :)

    Vilket jättefint rum de har. Förstår att de trivs där :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Linda och Vivvi, vad skoj att höra! Jag gillar inredning men skulle aldrig påstå att jag är duktig på det så någon inredningsblogg kommer detta aldrig bli. Lovar att visa bilder från fler rum nästa gång jag städar ;-)

    Kramar till er

    SvaraRadera
  4. Gärna hemmabilder! Vad fint de har det!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ibland får man ju bara nog och känner att man måste röja NU! Det blir likadant här hemma hos oss.
    Tjejernas rum är jättefint!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Så mysigt rum! Trivs de med att dela? Våra pojkar delade rum i flera år. Sen ville den store ha eget så vi flyttade ut väggen och delade rummet till två. Då blev lillebror inte glad för han ville fortsätta dela....
    jobbigt att röja men skönt när det är klart!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jätteroligt att få se hemmabilder, så mer sånt:) Måste säga att tjejerna har jättefint rum.
    Gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  8. MER hemma bilder!!!! Hela huset! Önskar att fler visade sina hem, speciellt de som inte driver inredningsbloggar. Då blir det mer som man själv.
    Gott nytt år!
    Kram
    Mia
    "Mabimao"

    SvaraRadera
  9. Vad fint ni har - kul med hemmabilder!

    Hoppas ni får en bra kväll, och ett riktigt gott nytt år!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev! Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint och vackert tjejrum!

    Gott Nytt År Lina och en gång till en stor tack för hjälp med Puppa Wrapen! Hoppas att nästa år blir lyckad och framgångsrik för dig och din familj! Kram!

    SvaraRadera
  12. Oj vad fint det blev i det rosa flickrummet! Vågar jag fråga om det hänt något i det grå flickrummet eller kanske det rummet heter "stallet"?
    Är det inte dax med en bild på hästarna från Piteå?

    SvaraRadera
  13. Mamma, i det grå rummet har vi inte gjort något alls på de 4 dagar som gått sedan ni lämnade!!

    Hästintresset är nog inte så stort i min mollyblogg men tack för förslaget ;-)

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty