Fortsätt till huvudinnehåll

Värmer mig i ull

Jag börjar känna mig som besatt av ullklänningar! Detta underbara plagg som varje morgon bara skriker efter min uppmärksamhet i garderoben. Nu har jag ganska många av dem och ni kommer troligen få se mig i dessa resten av vintern. Jag är en frusen själ och det finns inget som värmer så gott som en ullklänning över hela kroppen :-)

Oj vad jag har stått i idag. Har varit fullständigt uppror hos en av våra samarbetspartners så jag har suttit med en varm telefon i örat hela dagen. Var sååå skönt att lämna kontoret och åka till dagis...

Det är detaljerna som gör det!
#500 Great Day Dress
färg powder stl 4 från Living Tenfold hösten 2007

Med vacker dam på armen och broderade blommor på kjolen
är jag en nöjd och varm mollyälskare idag :-)

Hur förvarar ni era ullklänningar?
Jag har mina vikta på en hylla eftersom jag är rädd att galgen ska skapa "bucklor" på axlarna. Önskar att jag kunde hänga upp dem men har ännu inte hittat en tillräckligt bra galge för detta.

Kommentarer

  1. Så fin den är...! Jag har mina vikta för jag tycker att de töjer sig på längden annars och det vill inte korta lilla jag. Men det finns annars breda fina galgar att köpa. Jag har några jättebra som ofta används vid tvätt och hängtorkning.

    Kramar och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Ahh den är ljuvlig och ett span så klart även om dess grå syster finns i garderoben. Jag hänger mina ylleklänningar på lite tjockare sluttande galgar och det går finfint.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. :) Så fin du är i den klänningen:/K

    SvaraRadera
  4. Den klänningen är verkligen vacker och passar dig perfekt!
    Jag sommarförvarar mina ullklänningar liggandes. Men nu när de används hänger de på stora breda galgar.

    Usch vilken dag du haft!
    Hoppas att det blir lugnare imorgon!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. A-K, visst är den!! Jag kan inte titta mig mätt på alla fina detaljer. Färgen är som grädde...
    Ja, dagen har varit hektisk och ikväll har jag suttit och beställt kläder till tjejerna på världens segaste site Pomp De Lux men jag vägrade att ge upp för jag älskar deras kläder. Nu är en en hel garderob shoppad :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Mimmi, Tack!! Gissa om jag är glad över att fått hem denna... JA :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Frötösen, den här klänningen kan man gärna ha i båda färgerna :-) Tack för tipset om galgar.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Lingonet, visst är den, jag bara bockar och håller med :-) Visst är det så, stickade klänningar blir liksom längre när de hänger. Jag måste nog ut och spana på BREDA galgar hör jag...

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Den är så fin! Har bara en enda ullklänning, men skulle så gärna haft fler. Jag hänger den på lite bredare galge, tycker det funkar bra.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fina färger ihop i den klänningen!
    Ser mjukt och behagligt ut!
    Jag har ju inga ullklänningar men mina tröjor förvarar jag hängande och det går bra!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så vacker klänning! Jag har skaffat mina första molly ulleklänningar denna höst, och har nu tre stycken hemma och en länge efterlängtad plagg är på väg hit. Jag provade Continental knit dress förra höst, men tyckte att den var för varm, och köpte den inte - då - men var tvungen att spana efter en ny på hösten och lyckades hitta en alldeles ny klänning.

    Du har rätt, velourklänningar, fast de är så fina och varma, värmer inte så bra som ulleklänningar gör.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty