Fortsätt till huvudinnehåll

På turne efter paket

Jag bor bara 10 minuter från närmaste utlämningsställe som hanterar både Posten, DHL och Schenker men ändå lyckas mina paket spridas med vinden. Brukar alltid försöka ringa och be dem skicka paketet rätt men oftast är det hopplöst att få tag på någon vettig person att prata med så jag får ofta ge upp och sätta mig i bilen istället. Har ni liknande problem som jag? Idag har jag varit på Postens företagscenter för en matta från Campadre lyckades hamna där och på ett DHL ombud i helt fel del av området. På vägen hem funderade jag på om det skulle ta lika lång tid för mig att handla i en fysisk affär, troligen.

Hela eftermiddan har gått åt till mina ärenden. Jag stannade till på Plantagen och tittade på alla deras blommor inför julen. Kunde inte motstå en liten utegran att ha på bron som tjejerna ska få dekorera i helgen. Blev även några vita hyasinter och amaryllisar som ska arrangeras i olika krukor. Kul!

Ni får ignorera disken i bakgrunden...
Hela min bil fylldes med paket och blommor, var precis att jag fick in Lilla S och barnvagnen när jag väl kom till dagis. Bilen är inte stor kanske jag skulle säga ;-) Väl hemma innehöll två av paketen kläder till mig men jag orkade inte prova så jag kunde fota för er så ikväll får ni bara en liten tjuvtitt.

Ojoj jag ser precis en spännande avslutning på Bonde söker fru. Alla bönderna ser ut att ha hittat någon och blivit kära. Sen ska jag ringa till min bästa kompis som idag fått besked om att de väntar tvillingar. Känns helt fantastiskt spännande att följa hennes graviditet...

Kommentarer

  1. I min "lilla" stad så finns det bara ett utlämningsställe av varje så det kan liksom inte bli fel :-)
    Fina kläder och blommor du fått hem!
    Det känns helt galet att det redan är första advent nu till helgen.

    Åh, vad spännande med tvillingar!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har precis samma problem. Allt hamnar fel hit och dit och ingen ansvarig går att få tag i. Ganska tröttsamt faktiskt. Vad spännande med paket. Kram

    SvaraRadera
  3. Katinka, det kanske är ett storstadsproblem det här med olika utlämningsställen. Jag känner mig som världens gnällspik varje gång jag får åka hit och dit för att hämta ut mina paket. Idag var tydligen mattan som jag hämtade ut för stor för mitt lokala utlämningsställe och ett paket från Deepfling hade åkt till Företag...

    KRAM

    SvaraRadera
  4. A-K, ibland är det verkligen skönt att bo på en mindre ort!! Jag har precis lagt på luren efter ett 2 timmars samtal med min bästis. Känner mig helt varm i hela kroppen, så himla spännande med tvillingar. Jag är ju gudmor till äldre barn så det kanske blir lite mer barnvaktande nu :-)

    Visst känns det galet med första advent till helgen, jag och C var faktiskt tvugna att kolla kalendern en extra gång för det kändes så tidigt. Tjejerna är mest sura för att de inte får börja öppna sina adventskalendrar redan på söndag ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Har lika som A-K, ett av varje sort. Å andra sidan kan man ju då inte få alla paket till samma ställe utan har man otur (och har många paket att hämta) får man ju åka på turne ändå!!!

    Vad spännande och mysigt med tvillingar!

    Idag har jag haft ännu en helt hysterisk dag och nu måste jag packa dessutom eftersom jag ska iväg mede övernattning direkt från jobbet imorgon! Pust, orkar knappt tänka på vad jag ska ta med.
    Men jag har nog(???) fått ett bra besked idag också, hoppas jag...
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty