Fortsätt till huvudinnehåll

Novembergrå måndag

Grå dagar som denna gäller det att värma kropp och själ med ulliga kläder och gott kaffe :-) Jag har inte varit utomhus ännu men jag tror faktiskt det regnar och inte alls är särskilt trivsamt. Lyssnar på Lotta Brome och politernas ursäkt till barndomsbarnen. Usch vilken tragiskt historia detta är för Sverige, skönt att dessa människor får en offentlig upprättelse nu.

Grå klänning för att matcha dagens väder, nä då, men jag borde kanske ha tagit något mer färgstarkt. Dagens är nog min favorit bland alla ullklänningar i garderoben men då kommer den också från Living Tenfold hösten 2007 ;-) Jag gillar längden på klänningen, att skärpet faktiskt sitter i midjan, att ärmarna är nästan hellånga och att knäppningen fram går nästan upp i halsen. Ska jag sakna någonting så är det en ficka för mobilen ;-)

#500 Great Day Dress
Färgen grey stl 4
 På händerna värmer fingerlösa vantar. Dessa är faktiskt från hösten 2008 men den grå nyansen på insidan är exakt densamma som klänningen. Odd Molly måste ha återanvänt samma färgkod. Jag gillar att plagg från olika kollektioner kan matchas med varandra så bra.
 På fötterna mina nya cowboy-kängor från Primeboots.
Leggings från Gina Tricot. Vit sjal från Noa Noa.

Kommentarer

  1. FIN KOMBO! Perfekt med stövlarna till!
    KRAM!!
    P.S. Tack för dina fina kommnetarer hos mig ;-D

    SvaraRadera
  2. Jättefin är du! Den där klänningen är jag också sugen på. Tror det är den som kommer i classic kollektionen nu i januari - den och Poetry Dress - och jag hade tänkt införskaffa mig en blå då. Fast då är den väl i bomull och jag tycker om ylleklänningarna mer. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är!
    Jag håller med (konstigt va???) om att den klänningen är en riktig favorit! Helt perfekt i modellen.
    Vi har det grått här idag också så jag valde att lysa upp tillvaron lite med min Coolwool Dress i royal :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt ihop och kändes inte alls grått på något vis, om du förstår vad jag menar.
    Men hmmm, kommer den i bomull?? Kanske t o m något jag skulle våga mig på då???

    Nu ska jag cykla hemåt i natten. HUR kan det vara så mörkt kl.4???? Säger som Alf Henriksson när han skrev om juni: För snabbt försvinner dessa dagar, då detta land är lämpligt att bebo. Ja, för nu vete sjutton hur lämpligt det är att bo här vid nordpoolen. Lite dagsljus tack!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kombo! Den klänningen finns på min önska-lista :) Får se om den hittar hit någon gång! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty