Fortsätt till huvudinnehåll

Ljus i mitt hus

Äntligen har vi fått plocka fram julsaker - som vi har längtat!
Måste börja med att berätta vad som hände i morse. Maken och jag tog lite sovmorgon och tjejerna gick ner för att titta på barntv. Plötsligt väcks vi av att de kommer med frukost på säng till oss. Så överraskade vi blev! De hade gjort smörgås med våra favoritpålägg, valt rätt fil och flingor och hällt upp juice. En dag kan inte börja bättre än så här. Älskade ungar vad ni är underbara!

Nu har huset fått julpynt i nästan alla fönster. Det blev full aktivitet på hela familjen när julkartongerna hämtades ner från vinden och alla rum skulle städas. Det gick undan vill jag lova! Kändes underbart att få göra fint i vårt eget hus och dessutom veta att vi ska fira jul här. Imorgon ska belysningen på balkongen och staketet sättas upp.

Fönstret i matrummet. Färgerna går i vitt och silver.
Det tar på krafterna att julpynta så efter en dusch åkte vi iväg till vår lokala galleria för några ärenden. Önskade att de hade haft öppet längre än till kl 17 för vi var långt ifrån klara när butikerna stängde. Vi köpte en riktig fin utebelysning på Granit och hann även in på H&M en sväng där lilla S förälskade sig i ett par skor. Det gick inte att lämna butiken utan dem!

 Ja, sen måste en riktigt bra dag avslutas med god mat. Ceasarsallad tillhör våra favoriter och då ska det självklart vara med hemgjort dressing. I glaset har jag Martini och juice. Det är en av de godaste drycker jag vet och passar till allt :-)

Kommentarer

  1. Vad fint ni fått till advent!
    Idag när jag var på H&M såg jag två tjejer som köpte de söta skorna så jag förstår att Lilla S blev förtjust i dem!

    Heja vad duktigt av tjejerna att komma med frukost på sängen till er!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. A-K, jag kan lova att vi var totalt förvånade när vi vaknade, trodde nästan att jag drömde. Det smakade super! Sen funderade jag hur sjutton en 4åring och en 6åring kunnat gå med brickan uppför trappen utan att spilla...

    Ja du förstår att skorna var ett måste. Jag hade tänkt titta på några byxor men det gick inte att prata om någonting annat än skorna.

    Det har blivit riktigt mysigt i huset men imorgon ser jag fram emot att pynta utomhus, har knappt fått någon friskluft alls idag.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig julstämning som sprids från Ert hus. Kan tänka mig att flickorna (och föräldrarna) var stolta när frukosten bars fram. Här ska också julpyntas klart under dagen. Fast vi sparar lite till det är dags för granen, några dagar innan julafton. Kram!

    SvaraRadera
  4. med ett så fint hus så är det mysigt o pynta kan jag tänka mig.

    Mysigt med frukost på sängen.

    SvaraRadera
  5. Allt eller inget, Tack!

    Sara Mia, Tack! Vi sparar också en del, känns tex helt fel att klä julgranen denna helg så det får vänta till tredje advent. Jag är så himla glad för alla ljus som lyser upp i mörkret just nu.

    Anna, ja det känns jätteskoj att pynta i år. I lägenheten där vi bodde tidigare saknades stämningen som man får i ett hus.

    KRAM till er

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty