Fortsätt till huvudinnehåll

Julen är räddad!

Jag har haft en riktig skitdag rent ut sagt! Allt har gått fel MEN, plötsligt visar sig ett ljus i mörkret och jag känner mig så där otroligt tacksam att något vill ge mig lite glädje idag. Tack.

Jag skrev ett inlägg här där julens önskeklänning efterlystes pga en miss på Tradera. Nu ska ni få höra historien som följde... Köparen som vann auktionen hade läst min efterlysning i bloggen och hörde av sig per mail, klänningen passade nämligen inte henne. Jag blev otroligt glad och givetvis ville jag köpa klänningen av henne :-) Detta hände för drygt en vecka sedan och idag kom avin till paketet. Jag kände mig otroligt förväntansfull och gick genast upp på övervåningen för provning när tjejerna bänkat sig framför barntv. Oj så spännande...jag har blivit varnad att den är "svår" i modellen, smal i kjolen och liten över bysten. Döm om min förvåning när klänningen sitter helt perfekt på mig, det här händer inte, kjolen är inte ens smal tänker jag och testar den med världens älgkliv. Jippi!! Julen är räddad!! Och fin är den också...

#512 Saga Shimmer Snug Dress
färgen rouge stl 3
Klänningen är en mörkt röd dröm i krossad sammet med broderat mech-tyg på ryggen och axlarna. Fickorna är täckta med broderade pärlor och långa hängande "fransar" som svajar härligt när jag går :-)


Nu undrar ni säkert varför jag inte visar provbilder men klänningen på men det vill jag spara till julafton då jag fått på mig rätt underkläder :-)

Senare i veckan ska jag visa er en annan önskepryl som jag lyckats komma över. Vägen dit var lång men värd att kämpa för. Jag brukar säga att jakten är en del av glädjen och det stämmer faktiskt på mig men för många motgångar får mig lätt att tröttna. Ikväll ska jag bara njuta <3

Har precis suttit och tittat på Uppdrag granskning som ikväll handlade mest om barn, att föda barn och vad vi kvinnor för utstå med våra kroppar. Shit vad arg jag blir!! Vissa områden läggs det massor av pengar och resurser på men att kvinnor går omkring och mår urdåligt efter att ha fött barn är det ingen som upprörs över, framförallt inte karlarna. Fler kvinnor som har fött barn på Socialstyrelsen säger jag bara eller så får vi alla föda barn i Finland istället ;-)

Kommentarer

  1. Grattis! Ska bli himla roligt att få se den på sen:) Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Va fint att du fick klänningen och att den satt perfekt på dig. Väntar på provningsbilder...

    SvaraRadera
  3. Grattis till den FINA klänningen!
    Vad glad jag är för din skulle att den passade så bra på dig!
    Nu lääängtar jag tills julafton så att vi får se den på :-)

    Jakten är rolig, när den ger resultat. vad spännande att få höra vad det är för något som hittat hem till dig.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. A-K, tack, jag är supernöjd!! Mina förväntningar var inte så höga så passformen blev verkligen en glad överraskning :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. GRATTIS! Den är verkligen superfin ska bli kul att se den på dig sen. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad glad jag blir att den passade så bra! Och vad jag ångrar att jag inte köpte en trea på Barkarby. Någon som vill swappa till sig en fyra?
    Jag vill också se den på!
    Grattis grattis grattis!

    SvaraRadera
  7. ÅH underbart att det blev så RÄTT - och vilken story sen!

    *KRAMAR*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty