Fortsätt till huvudinnehåll

Blått och vitt en måndag

Efter en mycket trevlig helg känns det helt ok med måndag igen. Inget spännande som hänt en dag som denna utan livet rullar vidare i ekorrhjulet precis som vanligt :-) Jag har skickat ett par paket och tagit emot ett lite större mjukt. Första dag efter helg innbär ofta ett besök hos utlämningsstället för mig. Visar kanske redan imorgon vad som har anlänt.

 Ledsen för en superskitig spegel, den ska poleras ikväll!

#611 Poplin Trim lace tunic i stl 3
Dagens fina blåa blus har jag adopterat från Septemberflikkan och jag tycker jättemycket om denna modell. Enkel men med många fina detaljer. Denna blus har ju återproducerats i år igen men det känns roligare att äga originalet från kollektionen Amore spare integritas våren 2008.

Slutligen måste jag visa ett skrivbordsunderlägg som jag köpte på julmarknaden igår. Det var inte någon "julig" produkt alls men det var även några små butiker som höll öppet och i en av dessa hittade jag fina grafiska julkort och detta underlägg. Det funkar perfekt att köra musen på det så jag slipper en lös musmatta. Dessutom tycker tjejerna det är roligt med bokstäver när de sitter vid mitt skrivbord. Nu hoppas jag bara att de inte ska frestas att börja färglägga de vita bokstäverna...håller tummarna ;-)

Kommentarer

  1. Smart med underlägg som passar som musmatta!
    vad fint det var med blusen till den blåvita cannan! lugna, fina färger är också härligt ibland. själv kör jag färgglatt idag med multi LK.

    och vad kul med paket! jag inväntar otåligt flera julklappspaket, men inget idag heller tyvärr!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Göm tuschpennorna;) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var på väg att säga samma som Linda:) Snygg outfit. Jag tycker blusen är så snygg, men jag är inte vän med strykjärnet. Skrynklar den sig mycket?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg outfit!
    Jodu... visst var det bättre förr! Mycket roligare att få tag i originalen än de nyproducerade!
    Jag har hämtat paket på både Ica och och DHL idag :-)
    visst förgyller paketen den grå trista vardagen.

    Snyggt underlägg!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Nena, visst var det en rätt bra idé med skrivbordsunderlägg :-) Tjejerna har dessutom klottrat en del på mitt vita skrivbord så nu kan jag dölja det under :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Linda, jag försöker!

    Hilde, Tack! Visst har du rätt i att blusar i bomull behöver skrykas men dessa äldre blusar är i tjock bomull och behöver inte lika pressande. Jag är nog inte så petig vad gäller skrynkel heller :-)

    KRAM till er

    SvaraRadera
  7. A-K, Tack! Den här koftan trivs jag riktigt bra med och blått och vitt är ju fint året om.
    Ja, som du vet gillar jag de äldre blusarna i tjock härlig bomull så denna fick ersätta årets kopia.

    Nu blir jag nyfiken på vad du har fått hem idag!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ursäkta dröjsmål men en oväntad sjukhushistoria kom emellan:(
    Nu har jag hunnit prova i lugn och ro och kläderna var fina, i vanlig ordning:)
    Gillade verkligen den röda blusen..
    Du har möjligen inte en Indy till salu?
    Kram
    s*tina

    SvaraRadera
  9. Hej s*tina!
    Vad roligt att höra från dig. Låter inte bra med sjukhusbesök, hoppas inte det var något allvarligt.
    Jag blir glad att du är nöjd med köpen och framförallt den röda blusen som du tvekade inför :-)

    Någon indy har jag tyvärr inte.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty