Fortsätt till huvudinnehåll

Trött torsdag

Snart är vi i mål med denna arbetsvecka, bara en dag kvar. Idag har jag fortsatt med mitt svarta tema men en liten färgklick fick ändå ändå komma med, Canna cardigan i multi. Dagens tunika/klänning kommer från Indiska och är riktigt välanvänd men fortfarande älskad. Svarta stickade tights från Gina tricot.

Hör ni hur trött jag är? Jag tror nästan det och ändå har jag sovit en dryg timme med tjejerna vid läggning men jag är strax tillbaka mot sovrummet igen.



Kommentarer

  1. Jättefin klänning! Och här har du en till som är nåt kopiöst trött! Tur att jag står och jobbar....Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att vara trött, jag sov en timme på soffan i eftermiddags.
    Vilken härlig färgklick koftan är!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Koftan är verkligen en härlig färgklick! Jag har den i lite diskretare beige/brun eftersom jag har andra färgglada koftor. Just denna modell är en otroligt feminin och vacker koftmodell tycker jag. Detta är OM när det är som bäst. Hoppas du får vila upp dig i helgen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, och jag var så trött igårkväll att jag somnade med kläderna på, i full belysning....och vaknade halv fem på morgonen och undrade vad som hänt! Usch!
    Som tur är är jag kompledig idag och har verkligen försökt vila ut! Det behövdes!!!!
    Cannan är ju ljuvligt färgsprakande och blev ju superbra ihop med svart!!!!
    (Jag har svarat lite om köket....)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Linda, haha där har du verkligen en positiv sak med att stå och jobba, då KAN man inte somna :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Sara Mia: Canna är verkligen min favorit i vinter, älskar färgerna och modellen med "halsduk" runt halsen. Jag har faktiskt provat den beiga färgställningen men jag försvinner i så ljusa färger tyvärr.

    Hoppas du har en trevlig helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. HAHA Nena, var det ingen i familjen som väckte dig?? Måste ha känts lite virrigt att vakna upp 0430, kunde du sova vidare i sängen efter det?

    Jag ska läsa ditt svar om köket i förra inlägget.

    Oj vad skönt med ledig dag idag. Lyllos dig! Det skulle jag också behövt men nu har jag avklarat alla bokningar denna vecka. Tog en god lunch på väg från kund till till kontoret och hade sedan massage tid bokad 1300. Nu ska jag sväva på moln resten av eftermiddan och hela vägen fram till kvällens vinglas :-)

    KRAM Nena

    SvaraRadera
  8. Härligt att du svävar på moln!!!
    Haha, nej det var ingen som väckte mig. Och fy vad dum jag kände mig när jag vaknade....men jag lyckades faktiskt somna om en stund innan det var dags att väcka barn. Och så sov jag lite till när de åkt iväg. Idag har jag verkligen tagit igen lite lugn efter senaste veckornas stress. Skönt när helgen blir lite längre och dessutom har vi helgen fullbokad så den här dagen kom lägligt!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty