Fortsätt till huvudinnehåll

Lila premiär

Haha alla mina inlägg i veckan har berört färgen lila :-) Idag invigde jag två av mina nya lila plagg och jag har mått som en prinsessa och känt mig fin. Visst är det väl härligt att man kan känna så?! Velourette plain dress är verkligen min nya favorit och i kombination med Wunderwear strap dress är jag så nöjd med längden. Gillar inte när klänningar slutar mitt på låret utan vill hellre komma ner i tantlängd vid knät så jag slipper förlänga med underkjol som alltid sitter lite på sniskan. Dagens kombo kändes perfekt för mig!


Jag ska erkänna att jag var lite osäker till spetsarna i ärmslut och nederkant. Tyckte att de såg billiga och stela ut på produktbilderna men det stämmer verkligen inte. Spetsen är elastisk och jättefin!
Ryggen är såklart svår att fota så ni får produktbild längre ner istället.

Här har ni min favoritkombo just nu <3

Avslutningsvis får ni en bild på dagens örhängen från Edblad som fyndades på Viking Line. Jag har spanat på dessa länge men inte kommit vidare till köp. Nu var de något billigare så jag slog till. Mycket bra ring i stål med glittrande stenar på insidan som passar till vardag som fest!

Kommentarer

  1. Vad fin du varit idag!
    Du är nog den jag vet som passar bäst i velourplaggen, dagens kombo var ju en riktg hit!
    Fina örhängen du köpt. När vi åkte Viking Line i somras fyndade jag Björghängen till 70% av ord. priset :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, vilken härlig färg och vilken underbar kombo! Måste du verkligen vara nöjd med! Som du vet förösker jag ju lägga band på mig och inte köpa lila i höst, men det är svåååårt, och det blir ju inte lättare när man ser detta! Jag fick hem en fin velourklänning igår som jag också är så nöjd med, och planen är att det ska bli det enda velourköpet i höst. Får se hur DET går!!! Jättefin var den iallafall i dk berry och turkos!

    De där örhängena har jag spanat på länge, men kan inte bestämma hur stora jag vill ha dem, så jag har velat hit och dit! Vad tog du för storlek! Mina absoluta örhängen just nu är mina rejäla ringar med stenar på utsidan från SNÖ. Vore kul att variera med stenar på insidan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. I love my Velourette Plain Dress in Lite Powder but the Purple is absolutely delicious!!!
    It is fantastic on you...Enjoy!!!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  4. Mmmm vilken snygg stass! Du har helt rätt i det där med underkjolar som hamnar på sniskan :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag hade också premiär på denna klänningar i lila igår (som vanligt utan att fota). Den är supersnygg på dig! På mig är den redan lite tantlängd :) och jag önskar den var kortare! Ska torktumla den lite. Jag är ju bara 163 och långa klänningar gör mig kortare.... har du förresten sett den i Magnolia? Är sugen på den också, men har inte sett live. ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  6. A-K, tack snälla, det var verkligen en komplimang! Jag mår verkligen bra i velour och denna färg är som blåbär på kroppen :-) Man kan verkligen göra fynd på båten, wow!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Nena, nu blir jag nyfiken på vilken velour du fått hem men jag har mina aningar...bild?
    Jag köpte mellanstorleken av ringarna och de känns verkligen lagoma, inte pyttesmå men inte stora cykelhjul i öronen ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Minoo, du får inte glömma kameran!! :-) Nästa gång vill jag se... Jag är exakt 1,70 lång och vill gärna ha lite längd på mina klänningar.

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Herregud, så fin den där Wunderwear är! Bara MÅSTE ha den, men det verkar inte finnas en enda webshop som tagit in den ... Depp.

    Om du vet var den går att få tag i skulle jag bli urglad för ett tips.

    KRAM NewYorker

    Ps. Snygga kombos, som vanligt!

    SvaraRadera
  11. Lila är verkligen läckert!
    Jag har också fallit för velourklänningen som du är så snygg i, men underklänningen i lila verkar vara svårare att få tag på än en nål i en höstack.
    Kramizar

    SvaraRadera
  12. Verkligen fin kombo! Underklänningen som du fyndade på båten passar ju perfekt till.

    Och örhängena är superfina, snyggt och lite annorlunda att ha stenarna på insidan. Ett par sådana hade gärna kunnat flytta hit!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty