Fortsätt till huvudinnehåll

Jippi, Wunderwear strap dress i lila!

Jag utlovade en liten rapport från dagens båtresa med Viking Line. Visste ni att de säljer Odd Molly på taxfree? Det visste inte jag så överraskningen blev desto större när jag fullkomligt dregglade utanför deras fönster sent igår kväll. Efter dagens konferens skulle vi få en timme för shopping så jag susade dit fortare än kvickt. Där hängde ett av mina efterlysta plagg, #862 Wunderwear strap dress i färgen dark lilac som jag letat efter. Alla storlekar på rad, jag trodde nästan inte att det var sant och dessutom till outlet pris :-) Många andra fina modeller fanns också, kanske värt en båtresa!


 
 Dagens köp! Lovar bättre bilder en annan dag.
Borta kan vara trevligt en stund men hemma är bäst. Det var riktigt skönt att komma hem till tjejerna och maken och vi har hunnit mysa tillsammans en stund ikväll. Imorgon är det fredag och barnen har redan fått önska vilken middag de vill ha. Jag ser fram emot en riktigt skön kväll tillsammans.

Kommentarer

  1. Kolla så mycket fint! Var länges en jag åkte med Cinderella, kanske dags för en tur:) Kram

    SvaraRadera
  2. Gulp - vilket av båtarna åkte ni med???? Är kanske galen men på bilderna syns flera av mina span :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu blev man nyfiken, hur låg priserna på OM plaggen? Mvh, Sara

    SvaraRadera
  4. Oj Jag gillar inte kryssningar... Ska fundera på om jag borde tänka om! Den där lila hade gärna fått bo hos mig med!

    SvaraRadera
  5. Frötösen, jag tror alla Viking Line båtarna har OM på taxfree men vi åkte med Cinderella.

    Sara, det var ca 15% rabatt.

    HAHA vi kanske skulle ta en OM-träff på båten :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Härligt! Har min på just nu =) under hooded velourklänningen =)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. GRATTIS till det fyndet!
    Vad glad jag blir för din skull att du fick tag i den!
    Nu vill jag se några fina kombosar med klänningen :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Haha... förstår du blev glatt överraskad. Inte vad jag hade väntat mig på en båt. Var nyss till Tallinn men inga Mollysar där inte... :o(
    Grattis till den superfiningen! Kram!

    SvaraRadera
  9. Mollysar till taxfreepris, det låter inte helt fel. Och lyckan blir desto större när man finner ett plagg som man letat efter. Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack snälla! Ingen är gladare än jag av att finna denna godbit och dessutom till ett lite rabbatterat pris.

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att du fick tag på klänningen. Nu ska det bli kul att se hur du kombinerar.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Wow, inget dåligt kap minsann. Jag som har såna fördomar mot Finlandsfärjor får visst tänka om...
    'Kram

    SvaraRadera
  13. Åh en sådan lila skönhet skulle jag vilja ha har jag kommit på så här i efterhand! Undrar om dom skickar ;)) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty