Fortsätt till huvudinnehåll

Bus eller godis? Vohooohoo

Måndagar brukar LK koftan vara helig för mig men det är egentligen inte koftan i sig jag är fast vid utan värmen och den ombonade känslan. Idag fick detta uppfyllas av #877 Merino dress. Oj vilken klänning! Denna godbit har kommit till mig från Deepfling och det var ett intensivt velande mellan färgen dark lilac och dark grey mel. Som ni ser vann den grå varianten i stl 3 då jag önskade mig en tidlös klänning som går att kombinera till mycket.

 Denna härliga klänning förtjänar en hel hög med bilder så idag blir det bildkavalkad!

 
Vill visa ett par armvärmare #540 jacquard sleevewarmer i färgen dark lilac som kom hit från Full circle star när de erbjöd 15% rea. Jag kan aldrig få för många av dessa och i vinter vill jag kombinera med både grått, blått och lila.

Idag skulle barnens mormor ha anlänt hos oss men hon missade planet i morse och kommer inte förrens sent ikväll. Som det kan gå! Tjejerna var utom sig av sorg på vägen hem från dagis/skola men det gick rätt snabbt över när vi föreslog "Bus eller godis" hos grannarna ikväll. Det fullkomligt kryllar av häxor, monster, clownar och vampyrer på gatan så jag har tömt nästan hela godisförrådet och det var rätt stort vill jag lova!

Kommentarer

  1. Du passar så bra i den klänningen! Visst är den häglug? Jag älskar min med. Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, så fint!!! Ser så skön ut att jag sörjer lite att jag fått för mig att jag inte kan ha stickad klänning....(å andra sidan är väl plånboken glad att det finns nåt jag tror att jag inte kan ha...)
    Här är det alldeles tomt på halloweenbarn. Verkar som att traditionen tvärdog efter några lama försök här för några år sen. Men 15-åringen krävde att vi skulle fira lite. så maken kom hem med en hiskelig svart prinsesstårta med fladdermuspynt.....

    Vad trist med mormor. Förstår att det var snopet för tjejerna!
    Oj vilken meningslös dag jag haft på jobbet idag! Tänk att man kan bli så trött av att tvingas göra nästan inget vettigt alls!
    Kram
    (Nu fick jag ordverifiering glogg och blev sugen på glögg, hehe...)

    SvaraRadera
  3. Så himla fin klänning och du gjorde rätt som tog den grå om du vill ha en lite mer klassisk. Jag har inte vågat prova den än....då kanske man trillar dit.

    Tack så jättemycket för viktpepp! Du är en stor inspiration där..

    kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Katinka, tack snälla, jag förstår nu varför du var så lyrisk över denna klänning. Mjukare och härligare klänning får man leta efter!!

    KRAM

    PS. Vad duktig du är med nya bloggen.

    SvaraRadera
  5. Nena, DENNA klänning kan jag garantera att du skulle kunna ha. Den kliar INTE. Prova den om du får möjlighet.

    Ojdå, jag hade kunnat skicka några vampyrer till ditt hus istället ;-) Vilken lyx med tårta på en måndag! Mums...

    Ja vad säger man, förvirrad mormor är väl bara förnamnet. Var ju inte så att hon hade ont om tid heller, hon är pensionär...

    Haha glögg låter faktiskt gott!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Lingonet, tack för att du stödjer mig i färgvalet. Den grå färgen är faktiskt riktigt fint och jag kommer nog inte tröttna på den i första taget.

    Jag peppar dig MER än gärna. Säg bara till om du behöver någon hjälp eller tips. Att gå ner i vikt är det bästa jag gjort efter barn :-)

    Självklart måste Du prova denna härliga klänning!! Den skulle passa super på dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Ojoj vad snygg du är. Klänningen sitter som ett smäck!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt på dig - sitter som klippt och skuren! Hade önskat jag var lite längre så jag också kunde få köpa en :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, så fin du var i din! Denna är också min favorit, mjuk, kvinnlig och makalöst snygg. Du hade nog kunnat ha den i storlek 2 men jag har också min normala storlek i den, dvs storlek 2.
    Ha en fortsatt fin vecka!!
    Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty