Fortsätt till huvudinnehåll

Äntligen fredag

Arbetsveckan ÄR över och nu återstår bara de två trevliga dagarna :-) Oj vad jag njöt vid lunchtid när sista kundbokningen var avklarad, en god lunch väntade och sedan 45 min hos massören. Resten av eftermiddan har jag inte gjort många knop på kontoret och mest varit trevlig med mina kolleger.

Dagens fick bli en klänning som alltid funkar, känns rätt och höjer mig ett snäpp extra. Dagens prestation skulle börja redan kl 0800 och då är jag knappt vaken. Fick halsa två koppar kaffe hos kunden innan det var dags att sätta igång. Som tur var hade de haft kick-off igår kväll och var minst lika trötta som jag :-)

 En underbar kofta, Tenfold knit, i härlig plommonfärg som jag köpte på OM-butikens vinterrea tidigare i år men som redan känns för stor (stl 4). Usch vad sur jag blir, denna hade jag verkligen velat använda massor i vinter. Det bästa med denna modell är knytet i midjan, det gillar jag.
 Klänningen känner ni igen, Pointella dress i stl 3.

Ikväll är stora S iväg på fredagsmys hos bästisen så jag mötte upp maken och lilla S för restaurangbesök och lite spaning på tapeter. Jag föll direkt för en Designers Guild tapet och den fick absolut godkänt av maken så nu återstår det bara lite mätning hemma innan den ska inhandlas imorgon. Jag vill nämligen även tapetsera imorgon :-) En hög med paket hämtades även ut, bla ett från Deepfling som jag inte har vågat prova innehållet i ännu. Det behövs nog ett glas vin först!

Kommentarer

  1. Fast ändå kärt besvär att krympa...:-D
    Du är bara så inspirerande!
    Hoppas helgen blir ledig och fin.
    kramar

    SvaraRadera
  2. Älskar din pointelle klänning! En av de finaste klänningarna helt klart. Enkel, figursmickrande ... Du får nog tag på en ny Tenfold knit snart på rea ska du se :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Jo... koftan ser lite stor ut där vid axlarna ;-) (hihi.. du vet det som jag hatar!).
    Äsch... det är bara att ta upp jakten efter en storlek mindre!

    Det lät som du haft en riktigt bra dag! Kul att ni hittade tapeter. Finns tapeten hemma i butiken?
    Så många gånger jag fastnat för en tapet som är beställningsvara, så trist när man och taggad och vill tapetsera NU! Vilket rum är det som ska tapetseras?

    Kul med en hög med paket! Det fick jag igår (hmmmm... två paket till kom idag). Jag blev så förälskad i innehållet i det ena och jag helt glömde bort tiden då jag provade och missade slutet på en Traderaauktion som jag tänkt buda på :-)

    vad spännande med Deepflingpaketet! Ska bli spännande att få höra vad som finns där i!

    KRAM och SKÅL

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, deepflingpaket! Vad spännande! Här har det också trillat in lite paket, men ett av dem fick jag omedelbart vidarebefodra till maken, AKA jultomten och ett glömde jag att hämta ut (VA?!) och endast ett fick jag nöjet att öppna. Inga mollysar dock....

    Kul med tapeter. Här ska också tapetseras om, men vi kommer aldrig till skott, trots att tapeterna ligger och väntar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lingonet: Visst men OJ vad jobbigt det är när fina plagg blir för stora. Jag har lagt ner massor med tid i höst att bara sälja och hitta ett likadant i stl 3...

    Tack! Hoppas du också får en bra och avkopplande helg.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Minoo: Ja, Pointelle är verkligen en av de bästa klänningarna jag äger och jag är väldigt glad att även ha den i svart. En klänning som alltid funkar!

    Hmmm ja jag ska leta efter denna Tenfold i en storlek mindre.

    KRAM och trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. A-K: HIHI visst känner jag till din allergi mot veck i tyget kring axlarna men denna gång ser jag det faktiskt själv också. Den här koftan är för stor. Jag var så himla glad över att kunna köpa en Tenfold i stl 4 som satt snyggt på knäppt. Nu är den för stor iallafall :-( Ska leta efter en mindre i samma färg.

    Oj vad veckan varit intensiv, massor har hänt. Dagens paket var idel glädje, innehållet satt perfekt. Hinner kanske fota i helgen och visa...

    Vår lokala tapetbutik är suverän och en av de största på designtapeter i Stockholm. De har en hel del hemma så det blir nog inget probelm MEN jag har börjat vela nu ikväll över Designer Guild tapeten, den blir nog FÖR rörig och FÖR lila. Lutar mot en tapet med fjärilar från Nina Campbell istället :-)

    Vi hörs i helgen! KRAM

    SvaraRadera
  8. Men Nena, klistrar ni inte upp tapeterna även att de finns hemma?!? Det måste ni göra, jag bara älskar att tapetsera, det är ju så skoj och gör sådan skillnad. Kanske har ni tid i helgen?? (nu när alla valpkurser är slut och allt...)

    Oj vad det har trillat in paket här. Vad var det som levererades till tomten måntro...

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Nej visst är det hemskt. Jag skäms att säga det. De där stackars tapetrullarna har legat i flera år. Först skulle de upp i sovrummet, sen ändrade vi oss och köpte andra tapeter dit (som också blivit liggande) och tänkte sätta de här i allrummet.... Hmmm, men det blir nog inte i helgen heller, för den är ganska fullbokad, och så har vi ju skjutdörrar som väntar på att komma upp i tvättstugan också! Suck!

    Kul att dina paket var till belåtenhet!!!

    (Det var visst en smyckesleverans till tomten....)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty