Fortsätt till huvudinnehåll

Modelistan: Skor

SKOR - Favoritskor? Märken?

Vad vi har på fötterna tycker jag är viktigt, det liksom slutför hela outfitten. Nu är jag absolut inte någon sko expert, jag klarar tex inte av att ha höga häftiga klackar även om jag tycker det är skitsnyggt. Jag känner mig som en elefant på hal is med klackar och kan aldrig lista ut hur man ska gå utan att vricka fötterna. Nä, jag vill vara nära jorden med hela foten. Som tur är finns det ju massor av snygga platta skor. En liten klack funkar men då snackar vi Ecco-nivå ;-)
Mina vinterskor:

Så här såg det ut i våras efter att jag haft skovård och allt skulle packas undan.

Mina sommarskor:
Givetvis har jag många fler par skor än det jag har visat upp här ovan. Önskar att jag bara kunde ha 5 skor att gå runt på men det funkar ju inte. På sommaren står det säkert 15 par skor i hallen och jag använder allihop beroende på klädval. Vintern känns lite enklare, då är det oftast svarta eller bruna stövlar som gäller. Såg att jag inte tagit med några Primeboots här ovan men givetvis bor även de hos mig. Vad gillar ni för skor?

Kommentarer

  1. Timberland-stövlarna är ju för läckra! Jag är ju hemskt svag för Dr Martens-kängor. Kan man gå i stora delar av året. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Tack för kommentarerna hos mig. Angående tapeter... vi bor inte i ett underbart shabby chic hur där pip-tapeter skulle passa in som en dröm (tyvärr). Utan i ett modernt arkitektritat radhus med mycket höga fönster och ek-detaljer. De flesta av våra grannar ha helt i Stockholmsvitt med fondväggar av klassiska josef-frank tapeter som passar fint med eken. MEN jag kör med mina PIP-tapeter och tycker att det är fint. Jag finner RO i dessa mönster. Gå på känsla och försök hitta de mönster som tilltalar din kropp och själ. Vissa av Pip-tapeterna tilltalar med inte alls, och andra skriker efter mig. Stockholmsfint är en bra kombination till dessa tapeter. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Fina skor och stövlar du har!
    Jag är "allätare" och har en ganska stor sko/stövelgarderob, men jag är dålig på att variera mig. Har jag ett par jag älskar används de i vått och torrt!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. så mycket fina skor och stövlar!
    Detta är tyvärr ett mycket sorgligt kapitel för mig och har alltid varit. Min mamma kan berätta om vilken mardröm det var att köpa skor till mig när jag va liten. Jag är en sån där typisk mellanstorlek, alltid är skorna aningens för små eller aningens för stora, aldrig perfekta!
    jag har kombinationen korta, breda fötter och kraftiga vader. då passar inget!!! Vet inte hur många stövlar jag köpt i fåfängt hopp om att de nog ska funka på vaderna, men nej....
    Höga Hunters t ex, hahaha ( men nu har jag skaffat mig två par låga som faktiskt funkade bra...)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty