Fortsätt till huvudinnehåll

Modelistan: Basplagg

Dagens ämne på listan tyckte jag var riktigt skoj för ofta så pratar vi inte om just basplaggen även om de är en förutsättning för en bra kombo. Det jag främst tänker på är linnen, undertröjor, tights och strumpbyxor. Odd Molly erbjuder ju även en del av dessa plagg men jag föredrar oftast att handla från billigare märken då dessa plagg ändå inte syns.

En favorit till benen är ändå #866 Jamiro knit pants som jag äger i alla färgställningar. Jag minns att många dissade dessa när de kom men hos mig blev de tidigt favoriter att ha under tunikor. Det första paret köpte jag dyrt hos Redhe of Sweden men övriga par har jag handlat billigt på outlet.


Basplagg köps med fördel hos de stora kedjorna. Personligen tycker jag att H&M och GinaTricot har de bästa t-shirts och linnen som man kan hitta. Shysst kvalitet till ett bra pris helt enkelt. Nu har jag även testat stickade leggings från GinaTricot vilka är jättefina. Alla mina basplagg vill jag ha i just basfärger så mest är det vitt/grått/svart som jag köper.
Till basplagg räknar jag även knästrumpor, armvärmare och underkjolar/underklänningar. Jag har en uppsjö av dessa och de flesta färger som passar till min garderob. Har man en gång börjat komplettera med plagg som dessa så blir det rätt snabbt ett ha-begär. Jag har inte köpt så mycket av denna vara från senaste kollektionerna och gillar faktiskt bäst den äldre kvaliten i underkläder från Odd Molly.


Här har ni mig idag, just uppstigen från badkaret. Jag är fortfarande hemma och kurerar min förkylning som aldrig vill ge med sig. Det blir att slita hårt på velour och mysiga hemmaplagg. Idag har jag även haft lilla S hemma så vi har byggt Lego och vilat oss.

Kommentarer

  1. Du har så rätt!
    utan bra bas-kläder så fungerar inte finplaggen fullt ut. Vilken imponerande samling av strumpor och underkjolar du visar upp. Det är riktigt kul med dessa listor. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hur fint var det inte att se dina strumpor så där på rad... :) Älskar dessa finingar, som de flesta verkar göra av sig av med nuförtiden. Undrar om du tycker att den ljusaste gina tricot leggingsen matchar classic sock i chalk? Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Intressant. Jag har inte kommit fram till vad basplagg är för mig ännu. Hm?
    Superfina strumpor och underkjolar. När man ser dom i rad så är det så vackert..
    Kramar och fortsätt att krya på dig.
    <3

    SvaraRadera
  4. För mig är de omistliga basplaggen leggings och linnen. Mina underklänningar i bomull från OM är flitigt använda, tyvärr är jag dålig på att använda mina sidenunderkläder som är så vackra, men som jag inte känner mig riktigt bekväm i. Tror det är att de känns så sköra!
    Imponerande samling du har!
    Kram och nu måste väl förkylningen ge med sig! Jag är också lite förkyld idag...

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att läsa hur olika man kan tolka ordet "basplagg" :-)
    Jag håller med dig ang linnen, mina favoriter köper jag hos GT.
    Jag håller tummarna för att du snart är frisk igen!
    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty