Fortsätt till huvudinnehåll

Modelista: STIL

Jag försöker vakna upp ur min sjukdomsdimma och läste flera av de spännande inläggen hos er andra om STIL. Självklart vill jag också haka på Katinkas fina initiativ till "lista". Genast dök jag ner bland de 1000-tals bilder jag har med dagens. Jag såg genast några olika röda trådar, det kan vara färg, typ av plagg eller mönster. Här kommer en liten redogörelse av min STIL :-)

FÄRG har alltid varit mycket viktigt för mig och vinröd är den absoluta favoriten. Odd Molly väljer ju att benämna sin vinröda ton lite olika mellan de olika kollektionerna men royal satte sig djupt hos mig, jag köpte nog mer eller mindre alla plagg som kom i den färgen. Denna varma ton tycker jag ger en glad uppsyn, den känns elegant men ändå inte skrikig. Jag vill alltid kombinera en basfärg som svart, marinblått eller beige med en gladare ton och då är oftast royal mitt självklara val.


STICKAT Lovely Knit var min första kärlek till Odd Molly och det första plagg jag började samla på. Ja, jag är en hopplös samlare och tycker självklart man kan ha ett plagg i alla färgställningar om man gillar modellen. Denna kofta är ofta min räddare på måndagar då ingenting annat i garderoben känns rätt. Det gäller även mina andra stickade plagg som klänningar, kjolar och tights. Stickat ger ett mjukt intryck och är väldigt bekvämt vilket jag tycker är en oslagbar kombination.


EN MIX av favoriter blev min sista bild. Jag har nog en väldigt varierande stil som helt styrs av humöret. Plaggens måste vara bekväma och funka i ett aktivt liv. Alla broderade tyger dras jag också till, det kan aldrig bli för mycket av den varan hos mig. Fler sidenplagg har också letat sig hem hos mig men jag vägrar att tvätta kläder för hand så därför har jag varit något försiktig med sköra kvaliteter, det finns inte tid och plats för det i min vardag.


Avslutningsvis vill jag bara säga att Odd Molly gjort det möjligt för mig att alltid känna mig fin oavsett vad som väljs ut ur min garderob. Jag kan vakna upp med värsta humöret då ingenting känns rätt men jag behöver aldrig oroa mig för kläderna, det finns alltid något i garderoberna som skapar ett fint yttre. Jag är nog en total Molly-toka och har mycket lite kläder från andra märken men det är inget som stör mig. Jag hittade hem hos Odd Molly 2006 och har sedan dess aldrig tvekat och sökt mig vidare. Det här är JAG och här vill jag stanna :-)

Kommentarer

  1. Vad kul att läsa hur du beskriver din stil. Jag tycker du alltid är lika fin i dina Mollys, och det syns att du har hittat din stil.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bildkavalkad! Kan skriva under på mycket av det du skriver, gäller mig också! Ja, det är ju ingen hemlighet att vi ofta faller för samma plagg och färger! Och royal är ju kungen bland färger, så är det bara. Den blåton som finns i den vinröda färgen gör plaggen magiska!!! Jag har också anförskaffat en ansenlig mängd plagg i royal och ändå äger jag faktiskt inget av de royalplagg du visar här! Blev lite förvånad över detta faktiskt! (Fast jag har en del av "syskonplaggen" till dessa....) Nej, royal kan man nog aldrig få för mycket av!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättekul att se! Du är verkligen superfin i färg! Det syns att du hittat hem! Och krya på dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Royal är verkligen DU!
    Du passar så bra i starka färger!
    Jag skriver verkligen under på att det är en fantastisk känsla att aldrig behöva oroa sig för vad man ska ha på sig. I våra garderober finns det plagg för de flesta händelser :-)

    Krya på dig!
    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty