Fortsätt till huvudinnehåll

Ny vecka

Solen sken faktiskt i morse men luften kändes inte som sommar. Jag ville ändå passa på att inviga #757 Imprimesleeveless dress från pre-fall som anlände i förra veckan. Varför jag valde just denna modell är en lång historia men jag inbillade mig att jag skulle bli lika snygg som "tjejen på gatan" ;-)

Jag blev förvånad att denna modell var så kort, jag har storlek 3. Hade en tanke på retur men provade att förlänga den med en jeanskjol och leggings, det kändes ok. Utanpå har jag Canna cardigan i färgen vintage rouge.




Jag läste inne hos Dr Molly om dokumentären "Barn med cancer" som visades igår och tänkte att den vill jag se. Klickade mig snabbt in till SVT och hittade den direkt men efter bara 5 min var det stopp. Jag kan inte se dokumentärer om barn som är sjuka, svävar mellan liv och död. Även om mina barn är fullt friska så går känslan av att ha ett sjukt barn rakt in i hjärtat hos mig och tårarna sprutar. Jag respekterar verkligen de som orkar gå igenom en resa med cancer men oj vad tacksam jag är varje dag som vi slipper överleva detta helvete. Ikväll pussar jag mina två älsklingar lite extra och är så tacksam över att de mår bra.

Kommentarer

  1. Fint med rosor och rött i combo..jag är lite sugen på det i morgon men vi får se. Jag tycker det är svårt att se på svårt sjuka barn. Inte så att jag vill undvika det men jag blir så nere länge efteråt....
    Ha en fin vecka! Nu kör vi..pepp pepp. :-D :-D

    kramar

    SvaraRadera
  2. Självklart är du lika fin som "tjejen på gatan" :-)
    Jag trodde inte att klänningen var så kort men jag tycker att du fick till en riktigt fin kombo med jeanskjolen under!

    Jag har ju varit där med sjukt barn som det tog 8 år innan han var friskskriven. Under de åtta åren "frossade" jag i alla sådana program som en del av bearbetningen. Men nu undviker jag sådana program.

    Härligt att du är tillbaka med bloggen!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Lingon: Tack för peppning! Det behöver jag :-) Har varit sååå nära att jag lagt ner bloggen denna sommar men jag försöker ett tag till.

    A-K: Tack! Tänkte nog aldrig att klänningen var kort på henne men det var ju å andra sidan mitt i varma sommaren.
    Usch ja, du har varit på det sjukhuset i Göteborg. Jag har så svårt för att se sjuka barn, de är liksom så oskyldiga och borde aldrig behöva vara sjuka oavsett sjukdom.

    KRAMAR till er

    SvaraRadera
  4. Det där var ju jättesnyggt! Säker på att du är minst lika fin som tjejen på gatan :-) Ha en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  5. God morgon :) Jag gillar också din kombo och funderar på om jag ska ge mig på den ärmlösa Imprimen när nu den långärmade inte funkar på mig. Hmmm ja jag är ju ledig i dag :))
    KRAM

    SvaraRadera
  6. ja, det blev en sån iallafall. minns ju när du pratade om tjejen du sett, men sen kom jag inte ihåg om det blev köp eller inte. Tycker du är jättefin i den! Men visst blev man lite förvånad att den är så kort. är ju mer som en tunika än en klänning! Jag ha en tvåa på min och den är kort trots att jag själv är en kortis....men jag är väldigt förtjust i den. Min är ju så pass mörk i färgerna att det har känts lite för somrigt än, men snart så ska den användas massor. Jag tänker mig svarta tajts eller jeans till min....

    Härligt att du är igång med bloggen igen, hade varit sååå trist om du slutat!!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty