Fortsätt till huvudinnehåll

Morgontrubbel

Vet inte hur jag ska få ordning på morgontimmarna...stiga upp tidigare är väl ett av svaren men det har ju funkat så himla bra tidigare, före flytten. Nu känns det som alla springer runt och hela tiden saknas något på övervåningen eller källaren. Puh, är det såhär att bo i hus eller är det bara vi som är dåligt organiserade?

Jag lyckades iallafall få på mig kläder innan jag steg utanför dörren i morse. Det är alltid favoriter som åker på när det är ont om tid. Håret hann jag inte fixa men jag har kam och spegel på kontoret. På lunchen ville jag gå en liten promenad för att få luft och handla mat. Det blev en tur till Judith Second Hand som ligger precis vid kontoret. De brukar ofta ha Odd Molly plagg inne till försäljning men idag ville jag mest låna provhytten för att fota dagens :-)

#660 Begonia cardigan i dark magnolia
#611A Silk tunic
Byxor från Hynky Dory
(Klänningen som provades hos Judith Second Hand i stl 4 för 850 kr)

Jag har inte visat upp sommarens jacka #560 Twiddle Hood Jacket som jag letade efter så länge i denna färg. Den har varit en favorit hela sommaren och brodyren på ryggen matchar ofta mina kläder under :-)

Ni har säkert sett på tidigare bilder att det fina halsbandet från Cloud69 flyttat hem till mig. Jag tittade på dessa halsband hela sommaren och dagen jag kom hem från sommarens sjukhusvistelse klickade jag hem min medicin-buddah. Den ska komma med god inre och yttre hälsa, bringar god lycka och skrämma iväg dålig karma och otur. Allt vad jag behöver! Det tog två veckor innan min buddah landade i brevlådan och det var verkligen kärlek direkt.

Kommentarer

  1. Den jackan är verkligen fin:)Snygg dagens med!
    Klart det blir lite konstigt i början när man byter boende. Man får leta efter saker osv. Men vad skönt när ni kommit i ordning ordentligt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det tar tid att komma in i nya rutiner, dessutom så här efter sommaren att det tid för alla (även vi som inte flyttat) att hitta rutinerna igen. Ni har så mycket nytt att komma in i just nu... jag lovar att det blir bättre!
    (Lagom till jul ;-)...hihi!)

    Snygg dagens!
    Jackan är också jättefin!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Snygg kombo igen :-) Jackan har jag använt jättemycket, den är suverän!

    Tror ni snart kommer i ordning - det tar ett tag innan man har strukturerat sig och vet var man har allt. Jag är superstrukturerad men efter en flytt - också till små lägenheter - virrar jag runt som en yr höna :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Väldans trevlig dagens! Den kommer jag att sno från dig för jag har ju både klänning och kofta :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det där med rutiner tar tid, och när det äntligen glider smidigt kommer det något lov emellan och man får börja om:)

    Du är jättefin i din dagens!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, lite är det nog så att bo i hus faktiskt! Idag har vi letat efter en CD skiva som dottern skulle lämna tillbaka till skolan. Hur många ställen finns det att leta på i ett hus??!! Och lite är det nog som A-K skriver att det tar tid för oss alla attkomma in i rutinerna igen efter sommaren....

    där lyckades du få med två plagg på samma gång som jag suktat efter från förra kollektionen. Jackan föll jag för direkt så jag vet egentlogen inte varför jag inte jagade den mer. Broderiet är verkligen ljuvligt. Sen köpte jag ju min anorak och sen glömde jag liksom bort det där med jackköp. Hur är den i storlek?
    begonian ratade jag ju först pga materialet, sen blev det en i old rose iallafall och då kom jag på att jag "behövde" en i magnolia också. men inte fanns det någon i strl 2 att uppbringa då inte...Jösses vad jag letat och jagat, men när jag swn fick möjlighet att köpa den va det som att jag jagat den så länge så jag tröttnat så det blev inget köp. knsaigt egentligen när det blir så! (Och nu har en annan magnolia kofta flyttat hit istället!)

    riktigt fina dagensbilder du visar!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej tjejer! Vad roligt att ni gillade min dagens. Flera favoriter ovanpå varandra måste väl vara ett vinnande koncept ;-)

    Det här med rutiner kommer ta tid inser jag...bara att härda ut.

    Frötösen: Du får gärna sno min dagens :-)

    KRAMAR till er

    SvaraRadera
  8. Nena: Visst kan det bli så, jagar man ett plagg för mycket så hinner man tappa suget på vägen. Jag älskar färgen och betalade dyrt för min kofta från Lisen men det har jag inte ångrat, den är och ska bli välanvänd.

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vad fin begonian var i den färgen! Jackan har jag bara sett i en enda butik, men i fel storlek:0( Den är så fin!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty