Fortsätt till huvudinnehåll

Sista dagen...

Sista dagen på jobbet före semestern och jag har nog aldrig känt mig så trött och utarbetad något år tidigare. Nu ska jag inte skylla på arbetet utan orsaken ligger helt på hemmaplan. Flytten och organisationen runt omkring har verkligen ätit upp all min kraft de senaste månaderna. Som projektledare och totalt kontroll freak är det jobbigt att hålla ordning på alla trådar och snabba kast. Egentligen skulle jag bara vilja lägga mig på en solstol och skita i allt men med två barn så är inte livet så enkelt.

Ni skulle se min nya WIC (walk in closet) - i källaren! Alla klädställningar har hamnat där tillsammans med skor och barnens kläder. Vi har inte fått ihop garderoberna ännu uppe i huset så tills dess får vi ta oss ner i källaren på morgonen för att välja kläder. Det är högst inspirerande och oglammigt men jag gillar ju ordet WIC och detta är nog så nära ett eget rum för kläder jag kommer.

Dagens är Silk sleevedress i färgen vintage rouge och Lovely knit pointelle cardigan i färgen vintage berry. Båda plaggen i stl 3. Tror att det är Lingonet som smittat av sig till mig med denna fina kombo.
På fötterna har jag röda lack sandaler från Clarks. Ledsen att bilderna blev SÅ mörka, ljuset ligger helt fel i hallen på jobbet. Nästa vecka lovar jag soliga bilder från semestern istället :-)

Nu ska jag strax gå hem från kontoret och börja med att åka förbi lägenheten och godkänna städningen som genomförts i lägenheten idag. Jag är otroligt tacksam att jag slapp genomföra detta slitjobb och att dessa hjältar kunde komma med så kort varsel. Sen tror jag nog att solen kommer vilja lysa på maken och mig ikväll då vi tänkte skåla för huset i trädgården :-)

Kommentarer

  1. Klart att solen kommer att lysa på er när ni skålar för huset och semestern! Underbart!
    Solen lyser här också efter några rejäla åskskurar igår. Våra gäster har åkt så nu känns det lite tomt, men det kommer nya imorgon... Så nu slappas det bigtime i solstolen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt med semester - det är ni verkligen väl förtjänta av!! Ha det nu riktigt bra!

    Jättesöt dagens, tror kanske jag måste kopiera jag också :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Inte så konstigt att du känner dig slut - att flytta är ju ett hästjobb! Fin är du i "lingondressen"
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du fått semester. Passa på att njuta lite också mitt i flytten. Snygg dagens!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Woo så fin du är i färgglada outfiten. Hoppas att den gav din lite energi idag!!

    kram

    SvaraRadera
  6. Fin är du i färger! Jag lejde också bort städningen när vi flyttade till huset, värt varenda krona var det! Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt färglad är du. Har letat efter den koftan faktiskt till min silk sleeveless i den färgen. Klockrent ju :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Tack snälla ni, semestern känns extra välförtjänt detta år. Det är verkligen för och nackdelar att flytta under sommaren, man slipper ju snömodd och kyla vid allt bärande men man missar också en del av årets bästa tid, det känns synd. Nåja nu har vi semester, alla saker är i huset i någon form (kartonger och påsar inkl) och vi kan slippa känna de värsta stressen.

    Minst ett glas rose har slunkit ner ikväll, mums!

    Kram till er alla

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att ni äntligen har semester och flytten är avklarad!
    Njut nu av ledigheten och stressa inte för mycket med att få i ordning allt direkt
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty