Fortsätt till huvudinnehåll

Premiärinlägg från huset!

Den senaste veckan har varit otroligt händelserik och bloggen har därför inte fått någon uppmärksamhet alls. Jag kommer inte att redogöra för allt som har hänt men jag har både skrattat och gråtit många tårar så jag är otroligt tacksam att veckan är över.

Vi har flyttat och hela vårt hem är nu i huset. Det känns som en enorm lättnad att ha denna mycket utdragna och tunga flytt bakom oss. Imorgon förmiddag överlämnas nycklarna till lägenheten och jag vill bara ha det gjort. Jag är en mycket känslosam person som hatar avsked så en flytt innebär många jobbiga stunder. Nu försöker jag fokusera framåt på alla underbara minnen som vår familj ska skapa i det nya huset :-)

Med hjälp av paddan i knät har jag tittat in hos er andra några gånger och mollylivet har inte varit helt dött. Igår fick jag besök av bästa Pinglan för leverans av en #684 Patchwork wrap tunic i färgen vintage lite lilac som hon ville sälja. Jag har spanat på denna wrap sedan första bilderna visades i våras och efter min nyvunna kärlek till wrappar så var jakten självklar.


Jag hoppas ni har överseende med mina bilder och allt ev bråte som sticker fram i bakgrunden. Min favoritspegel för fotning är ännu nerpackad så jag försöker få plats i spegeln på toalettdörren. Bilderna av ryggen blev inte bra så jag bjuder på en produktbild nedan.


Idag har vi slutgiltigt besiktigat lägenheten och plockat med oss de allra sista sakerna från förrådet. Känns ofattbart att lägenheten är TOM. Maken och jag firade med en middag hos favorit Italienaren i kvarteret. Ikväll somnar vi tidigt...

Kommentarer

  1. Wrapen passar dig superfint! OM:s wrap-modeller är faktiskt ett av mina absoluta favorit-plagg. Det spelar ingen roll om de är i siden eller velour. Jag älskar dem alla på olika vis. Vad skönt för er att det äntligen är klart med flytten. Det är förstås massor kvar att fixa, men skönt att vara på ett ställe åtminstone. Hoppas ni får koppla av mellan varven. Kram!

    SvaraRadera
  2. Såååå snygg på dig!!!
    Och fint hus och trevlig man.... och trevlig gäst ;-)

    Men var fanken är italienaren??? Jag verkar ju ha missat alla krogar. Får väl introducera er för båtmacken iaf.

    Kraaaam

    Ps. Skulle nog säga att outleten fått lite påfyllt. Var där idag.

    SvaraRadera
  3. Nu är ni snart i mål! Härligt!!!
    Wrappen satt ju perfekt på dig! Jag har också spanat in denna från första stund, men sen blev det lace wrap klänningen som ju består av samma ärm och ryggtyg som på denna! Underbara tyger! Vad kul att du fick tag på den!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Meeeen - hur snyggt sitter den inte på dig då!!

    Vad härligt att ni är färdigflyttade - GRATTIS! -

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni!! Jag är väldigt glad för Wrappen och hoppas kunna använda den flitigt.

    Sara Mia: vi ska försöka koppla av nästa vecka och då hoppas ja iallafall att kök, badrum och tjejernas rum är klart.

    Pinglan: Tack för trevligt besök! Du måste ju komma tillbaka och se när röran är åtgärdad. Haha Italienaren ligger på Kungsholmen där vi var igår.

    Tack för Barkaby rapport. Köpte du nåt?

    Kram till er

    SvaraRadera
  6. Jag är precis som du att jag har lite separationsångest varje gång jag flyttar. Men samtidigt är det sååå skönt när man lämnar nycklarna till det gamla och kan koncentrera sig på det nya. Det är ju då det roliga börjar, att få det till ett "hem" :-)

    Superfin är du i wrappen. Den är helt enkelt ljuvlig. Älskar min i apricot :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Wrapen sitter verkligen SUPERFINT på dig! Bra att du slog till på den!

    Skönt att ni ska lämna över nycklarna idag och ha ett hem att koncentrera er på :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Vivan och A-K: Idag är hela kapitlet med lägenheten stängt. Pengar i fickan och nycklarna lämnade. Så himla skönt!! MEN vi har massor kvar att fixa i huset för att få det att funka. Har försökt fokusera på badrummet idag så två skåp har satts upp samt duschdraperi över badkaret. Fattar inte hur de som bott här tidigare levt!

    Tack för att ni tycker wrappen passar mig :-)

    KRAM till er

    SvaraRadera
  9. Wrapen sitter som gjuten på dig:) Skönt att ha flytten gjord och hoppas att ni får det toppen i huset! Kram

    SvaraRadera
  10. Vad fin du var i wrapen, som gjord till dig. Hoppas du trivs bra i husete, och njuter.
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty