Fortsätt till huvudinnehåll

Ny vecka och nytt hem

Första natten i huset är genomförd och någon timmes sömn fick jag. Hade extremt svårt att somna igår kväll och lyssnade på alla små ljud som huset bjöd på. Det är alltid så för mig när jag sover på en ny plats, jag måste lyssna in mig och lära känna väggarna innan jag riktigt kan slappna av.

Dagens fick bli det som låg överst i en av de många väskor, påsar och kartonger som landade i huset vid gårdagens flytt. Linnet har jag inte hunnit använda i sommar så det passade rätt bra, #914 Comma top från våren 2009 och Odd Mollys klassiska jeanskjol. Koftan är av okänt ursprung ;-)

Jag bara måste visa vilken fantastisk trädkoja som bästa morfar hjälpte tjejerna att bygga vid sitt besök förra veckan. Mycket imponerande konstruktion och tjejerna skulle gärna flytta in där om de bara fick.

Vilken underbart start på veckan det blev med alla förbokningar av höstkollektionen som öppnat idag. Har ni bokat något fint? Det har jag :-)

Kommentarer

  1. Enda bloggen jag klickar in på! Befriande att se EN blogg som inte känner att de måste tala om att det nu går att förboka fall/winter!
    Det ser lätt patetiskt ut när ALLA andra skriver om detta. Tror alla att de har unika läsare som bara läser hos dem?

    Vad sommarfin du är idag!
    Jag tycker också att det är svårt att sova på nya ställen! Men jag är djupt imponerad av dig ochh du går iväg och jobbar som vanligt efter en sådan intensiv helg! HEJA!

    Vilken underbar koja morfar byggt till tjejerna!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hihi... ja du vet ju vilket avbrott jag gjorde inatt för att kasta mig över förbokningen :-)

    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Grattis med första natt i nytt hus! Tur att det var nåt så fint som låg överst :-)

    Jag har också klickat nåt - för mycket. Ska lämna tillbaka. Ska bara beundra lite först :-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. A-K: Haha jag antar att de flesta redan känner till förbokningen så jag väljer att skriva om min själv istället ;-D

    Tack! Jag känner mig inte speciellt sommarfin men ibland får man "bara ta något". Det känns faktiskt ganska bra att jobba idag och få sitta still. Hade inte orkat med en dag till med flyttande så jag samlar lite nya krafter framför datorn.

    Kojan är verkligen imponerande!! Morfar lovade redan förra sommaren att han skulle bygga en åt tjejerna så han har väl filat på detaljerna i huvudet ett helt år.

    Du var inte ensam där inatt ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Verkar som om ni har tomt nu? Underbart. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag uppskattar att du har den vinklingen!
    Fast det är klart, alla sponsrade bloggar "måste" ju pusha för detta ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. A-K: Vilken tur att jag inte är sponsrad då så jag kan skriva vad jag vill :-)

    SvaraRadera
  8. Å grattis till invigningssovningen :) Klart det tar ett tag att vänja sig men så skönt att ni är på plats.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Första natten är ju väldigt speciell! Inte lätt att sova då inte! första bästa i lådan blev väldigt sommarfräsch och fin! känns som att du redan känns mer avslappnad nu när flytten är genomförd! det är alltid värre att gå och vänta på något!
    Jag har fått försöka slita mig från att stirra på förbokningarna. Man upptäcker ju ständigt nåt mer man vill ha! MEN vi har ju vår fina ursäkt, eller hur, hihi....
    Kram

    SvaraRadera
  10. Och vilken fantastisk trädkoja. Vilka lyckliga tjejer!!!!
    Ännu en solig dag, så här har det åkts båt idag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Kan inte annat än hålla med, din blogg är genuin och i en egen klass för sig. Du inspirerar mycket med dina fina kombosar och har en egen stil, I like:)
    Sedan verkar du vara en varm och reflekterande person och det genomsyras i din fina blogg;)
    Såå, mysigt med flytten, har du hunnit få upp lite av dina nya lampor än?
    ps Prairien var såå fin, liite stor bara..
    KRAM!
    s*tina

    SvaraRadera
  12. Vad härligt och spännande för er alla med nya huset. Tjejerna har ju fått en superhäftig koja. Den klassiska kjolen med Comma-topen passar ju hur fint som helst en skön sommar-dag. Min jeans-kjol åkte också på idag när några ärenden skulle fixas lite snabbt. Kram!

    SvaraRadera
  13. Åh jag ryser lite...första natten i ny bostad är ju så mäktigt...man lägger sig och lyssnar och lyssnar och så när man vaknar och gör frukost för första gången på riktigt.
    Underbar koja, vill klättra upp och titta.
    Jag har förbokat något också, kunde inte låta bli...:-D
    kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  14. Hej bloggvänner på kvällskvisten! Tack snälla ni för fina ord, det värmer verkligen att ni trivs här hos mig.

    Sakta sakta börjar köket komma i ordning. Avslutade med att skura golvet tre varv med Ajax, NU luktar det gott där inne :-)

    Vi hörs imorgon.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty