Fortsätt till huvudinnehåll

Garderobsdrömmar

Inför vår flytt drömde jag om stora garderober...nu har vi börjat bygga! Två st 1 meter breda garderober står på plats och en till likadan ligger i kartong och väntar på montering. Jag har försökt inreda dem så det ska passa blusar resp klänningar och det känns som en fröjd att hänga in kläder i dessa nya fräsha garderober. Jag har tidigare haft svårt att överblicka mina kläder men nu ska de hänga/ligga snyggt och prydligt. Jag har avgett ett löfte till maken att alla mina kläder ska in i garderoberna och inte ligga spridda över hela huset och hänga på diverse dörrar, haha vi får väl se om jag lyckas hålla det ;-)


I tre breda lådor ska underkläder, underklänningar och strumpor rymmas. Fram till idag har alla mina siden underklänningar och underkjolar fått bo i sina små spetspåsar men nu ska de få plats i en egen låda. Känns helt underbart, som jag har längtat efter denna stund!

Även tjejerna har fått en helt egen garderobsvägg med två höga garderober var. Nu ska de enkelt kunna välja kläder själva och nå upp till lådor med trosor och strumpor.

Nu finns det kanske någon som undrar om inte maken får någon garderob i nya huset...jodå, vi har en hel vägg med 3 st inbyggda garderober i sovrummet och de är hans :-)

Kommentarer

  1. Det är en fröjd att ha alla sina plagg i nya fina garderober. Det blir överskådligt och man ser vad man har i ägorna.

    Pust!
    Nu är kalaset överstökat! Vi har helt enkelt en STOR släkt så det blir väldigt tungrott när det är kalas... eller så är det jag som är överambitiös ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med stora fräscha garderober och att kunna inreda dem så att det passar de plagg man har också! Måste vara kul att hänga in där!!!! (Tur att maken fick några garderober också...)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det måste vara en härlig känsla att hänga in alla fina plaggen i de nya stora och fina garderoberna!
    Vad har ni valt för garderobssystem?
    Tar gärna emot tips..
    Håller på och kollar runt lite eftersom vi har superdålig förvaring i vårt hus:(
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att få planera och sedan hänga in sina plagg och få allt organiserat. :) Fint!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt med allt på ett ställe. Nu kan du inte missa vad som finns där i alla fall:)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty