Fortsätt till huvudinnehåll

Turnen fortsätter

Halva dagen avverkad och jag är både mätt och trött. Idag skulle jag träffa två av mina favorit kunder som arbetar inom Svenska klädbranschen. Det är tyvärr inte Odd Molly men jag kan lova att både du och jag har handlat kläder i dessa affärer ;-) Dagens klädval kändes absolut inte som något problem, jag hade faktiskt Nymph dress som en idé men då vi talar om lunch och möten dagtid fick det räcka med Nymph Silk Blouse. Blev både en och två byten i morse innan jag kände mig nöjd. Till saken hör också att jobbet har sommarfest ikväll och något "ljushuvud" har kommit på att vi ska spela minigolf innan middan. Hallå?!? Byxor blev därför ett måste...jag hatar minigolf så jag kommer nog fokusera på att dricka vin istället ;-)

Denna blus är en underbar skapelse i sidan som alltid väcker uppmärksamhet. Jag trivs verkligen att ha den på mig och till ett par svarta byxor känns det perfekt för jobbet. Färgen heter lite pink och jag har stl 3 på min.


Passade på att använda min Tootsie coat när jag för en gångs skull har byxor på mig. Givetvis fick Cannes scarf åka på, den passar till allt hos mig.

Till er som mailat mig och alla andra som tycker att jag var väldigt frånvarande igår så kan jag berätta att Bredbandsbolaget kände för att stänga ner vårt internet. Det var borta hela kvällen igår och vi fick aldrig något besked när de skulle lyckas sätta igång det igen. Min förhoppning är att de har kopplat kablarna rätt idag... Nu är det sommarfest!

Kommentarer

  1. WOW, du var verkligen supersnygg i den blusen. Hoppas di får trevligt ikväll, trots minigolfen ;-D
    Vet tyvärr inte när OM-butiken har sin sommarrea, men den verkar vara långt borta (typ slutet av juli) när jag frågade igår.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Kanonfint sitter den på dig - förstår du känner dig toppnöjd!

    *fnittrar åt golf-läget*

    (Jag har också efter jag fotograferade till dagens outfit slängt på mig halsduken du har på dig där - den funkar verkligen alltid - dessutom ger den olika stil beroende på vilka fält man väljer att ha längst fram)

    Hoppas vin-kvällen blir fin! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag upphör aldrig att förvånas över att det finns mollysar man totalt har missat. Som den här blusen så, som jag verkligen adrig sett (eller sett och ändå inte lagt märke till, ibland blir det så med produktbilder tycker jag, man behöver se plagget på riktigt också...) Jättefint passar den dig! Jag fick hem en eftersuktad gammal goding idag!
    Hoppas du får en härlig kväll, golfen till trots!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara en perfekt vin-drickar-outfit....eller golf outfit skulle det ju vara. ;)
    Låter som du har ett väldigt roligt jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, blusen är som en dröm och sitter jättefint på dig. Hoppas kvällen blir bra trots minigolf. Lite vin kan göra underverk;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hur kan man hata mini-golf;)
    Snygg blus, betydligt finare på dig än på produktbilden! Kram

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fin outfit! Jag gillar att du toppar den fina blusen med härligt lila tootsie och cannes. Supersnyggt.

    kramar

    SvaraRadera
  8. Jättesöt blus - har inte, såvitt jag minns sett den någonstans tidigare å andra sidan tycker jag att det titt som tätt dyker upp plagg som jag aldrig sett tidigare :)

    /Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty