Fortsätt till huvudinnehåll

Sockersug!

Nu börjar helgens tårtätande att ta ut sin rätt på min kropp, jag har ett hysteriskt sockersug!! Det bara kliar i hela kroppen och jag skulle kunna hiva i mig 2 kg plockgodis på 5 minuter. Gaaa jag blir galen. Visst var det gott DÅ men det är inte värt plågan nu. LCHF take me back! Försöker mota det värsta med två bitar 90% Lindt och en stor kaffe :-)

Idag har jag avslutat årets långdragna process med onda axlar och många besök till sjukgymnast. Visst har det blivit bättre, jag har mindre ont men rehab träning är så otroligt tråkigt. Ska försöka genomföra det hemma istället för att passa tid hos sjukgymnasten och dessutom betala pengar för det varje gång. Detta är orsaken till dagens enkla klädsel med byxor, blusen åkte av i gymmet!



Kommentarer

  1. Fin sommarfräsch outfit! Hoppas suget går över, försök tänk på något annat.
    Ang Runaway så vet jag att den fanns på Campadre men den rycktes ur min varukorg precis innan jag skulle betala. Har mailat dem också om de skulle få in retur. Hör gärna av dig om din inte skulle passa. Det tror jag dock att den gör. kram

    SvaraRadera
  2. EN SÅN HÄRLIG KOMBO med det vackra Humanity armbandet som även jag har, en klar favorit. Den blusen har jag aldrig blivit vän med men varje gång jag ser den på andra blir jag sugen på den, speciellt i den färgen som du har den i.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Tycker du varit o är fantastisk duktig som klarat av sötsuget som du har gjort!! Det skulle jag nog aldrig klara av tror jag.. Du är superfräch i dagens! Tänker också alltid på vad man sätter på sig till sjukgymnasten, så det är lätt ta av/på. Störande med din värk, vore ju skönt om du slapp förstås! Hoppas det snart är bättre, nytt jobb o varmare årstid kanske hjälper dig!
    Tack för infot du gav om den fina kavaj/jackan igår!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad gulliga ni är :-) Jag försöker verkligen vara duktig men oj vad beroende socker är, förstår att det användes som drog för länge sedan.

    Ja, den här blusen hör verkligen till sommarfavoriterna. Jag har den i stl 3 och den är supervid! Om det inte vore för alla fina guld paljetter så skulle jag aldrig gilla den så.

    KRAM till er

    SvaraRadera
  5. Hej! Den fina blusen har jag också..den är lite vid, men så fin !! Älskar guldpaljetterna :) Kramar och ha en fin dag

    SvaraRadera
  6. Fin kombination med det guldiga, jag tänker hela tiden att jag vill skaffa ett humanityarmband men jag kan inte bestämma mig för vilken färg?

    Rehabträning är det tråkigaste som finns, och det är svårt tycker jag att upprätthålla när man slutar på sjukgymnastiken....men det går såklart! :-)
    Skönt att värken är bättre.

    kramar!

    SvaraRadera
  7. Ja det är märkligt med sockersug, har man väl börjat är det såååå svårt att sluta. mycket vill ha mer liksom! Heja på!
    Den blusen är så söt med sina paljetter, tyvärr kan jag inte ha den modellen och ändå sitter jag och draglar över den med jämna mellanrum!
    Kram

    SvaraRadera
  8. En super snygg kombo. Armbandet har jag klickat hem idag på Campadre, jag har ett i silver som jag är så nöjd med och nu blir det guld också:-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Å så snyggt, verkligen somrigt och fint!! Perfekt med armbandet till :-)
    Lycka till med sockersuget. Vet inte om det finns i Sverige men jag käkar vitaminbjörnar varje dag och det stillar faktiskt det värsta suget!

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Vad fin du varit idag! En riktigt härlig sommaroutfit!
    Rosa och guld är väldigt mycket du. Det är inte många som kan bära upp den modellen, men det gör du med bravur!

    Usch för sockersug! Hoppas att du lyckades besegra sockermonstret!

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty