Fortsätt till huvudinnehåll

REA i helgen - 25% hos FOLK

Hjälp maken att hitta den bästa Mors Dag presenten - köp den själv! Så brukar iallafall jag göra och då får jag något som jag verkligen vill ha hihi :-) Mina barn är så pass små att de inte kan handla till mamma själva och dessutom tycker jag faktiskt inte det är helt fel att få en present av maken denna dag. Jag ger alltid maken en present på Fars dag eftersom jag tycker han är en sån fantastisk pappa till mina barn!
I helgen har FOLK i Malmö 25% REA på alla sina klänningar och jackor om man skriver koden "saffran" vid beställning i kassan. Gäller på alla ordinarie priser tom den 29/5. Passa på!

Kommentarer

  1. men maken ska väl inte köpa mors dags-present till dig? Utan till sin mamma? eller har jag missförstått något? från en som undrar (o inte firar mors eller fars dag)

    SvaraRadera
  2. men 25% är ju inte fel å andra sidan...

    SvaraRadera
  3. Anna och Mabimao: Mina barn är 4 och 6 år gamla så det är maken handlar present åt dem, annars får jag nog ingenting ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart det inte är maken som ska handla, men om man inte fixar det själv så får man ingen, om barnen är små. För iaf min make är USEL på sådant, suckar och stönar...Blir faktiskt sur ibland på just det, vore en helt annan sak om han kom med något annat vid helt andra tillfällen men det gör han inte...han skulle helst strunta i födelsedagar också...vilket gör mig jättesur. Han fixar inget "från barnen" eller inspirerar dem till att göra något sådant. Har bestämt mig för att sluta fixa presenter åt honom "från barnen". Just för att han aldrig bemödar sig med sådant. Trist och en dålig sida hos min maken iaf.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha nä det fixar inte min make heller att köpa presenter. Men Axel hade gjort ett armband på förskolan och kunde inte hålla sig så jag fick det redan i torsdags.
    Anton (14år) han kommer nog gå i Jonas fotspår så det är tur jag inte firar det... o julklappar från Anton o Axel brukar Jonas få för det fixar jag (va?) men jag brukar inte få av dem, så jag förstår ju vad du menar bara undrade.

    SvaraRadera
  6. Haha, nej vill man ha bra presenter får man fixa sem själv! Nu ska jag verkligen inte säga nåt eftersom jag lyckades glömma makens födelsedag två gånger igår!!!!! Kom nämligen på det på jobbet, att vi missat att gratta på morgonen. Men sen glömde jag igen och när vi var och handlade sa maken att vi skulle köpa tårta och inte ens då kom jag på det utan trodde att det var för att fira att det gått bra för sonen på nationella proven i matte! så nu får jag ligga VÄLDIGT lågt med mors dag. (Mina barn är stora men brukar verkligen inte komma ihåg sådant...)

    Fast det bästa var när syrran ringde från USA när hon bodde där, på deras mors dag somär ett helt annat datum och tjatade på mamma:vet du inte vad det är för dag idag, ska du inte gratulera.... Mamma fattade nada. Till slut sa syrran: men det är ju mors dag, ska du inte gratulera mig? Stackars mamma blev helt konfys tills hon kom på att i så fall var de ju syrran som skulle gratta henne, inte tvärt om. RIDÅ!!!!!
    Kram (och hoppas du får nåt fint!)

    SvaraRadera
  7. SJÄLVKLART ska man ge en liten "hjälpande" hand med införskaffandet av morsdagspresent :-)
    Jag pekade på vad jag ville ha för maken i SAS-katalogen och han tog upp plånboken och betalade.
    Hoppas att du får något riktigt fint, det får jag :-)

    KRAN och trevlig lördagskväll!

    SvaraRadera
  8. o jag får nog äta upp min hatt... jag fick en Lady Gaga skiva av mannen o barnen... hade ju sagt att jag skulle köpa en idag. Sen kom de hem med en eftersom jag glömde...visseerligen en dag förtidigt så det gälls kanske inte???

    så...mums...mums...

    SvaraRadera
  9. Dom bästa presenterna köper man själv;) Kram!

    SvaraRadera
  10. Här har du en till som "hjälper till" att välja. Det blev en silk silk sleeveless i grått, jag är supernöjd. Kram!

    SvaraRadera
  11. Bra att vi är olika men tack tjejer för att några av er förstår mig. Maken är bara glad att han slipper välja present själv. Färgen på rosorna är dock helt upp till honom ;-)

    Kram till er

    SvaraRadera
  12. Nu skojade jag ju mest. Min är 5 och kan inte heller handla själv.
    Själv har jag inte blivit firad alls ännu. Sonen har sovit borta o är på väg hem nu.
    Kram o hoppas du får en fin dag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty