Fortsätt till huvudinnehåll

Djurliv!

Vi bor till vardags mitt i storstaden där djurlivet mestadels består av hundar och vilda kaniner. I helgen har många småkryp vaknat här på landet och Lilla S vågar knappt lämna altanen. Hon får totalt panik av minsta lilla humla och då ska vi inte tala om alla grenar som absolut är en orm. Maken och jag tittar på varandra och konstaterar båda att vi behöver spendera mer tid på landet för så här kan vi inte ha det. Stadsungar är bara förnamnet! Idag hade vi dessutom en orm på tomten men den var minimal så jag gaskade upp mig och lyften den med ett par handskar. Helt ofarlig, troligen en snok, men tjejerna ville att den skulle få bo utanför vårt staket :-)

Här har vi verkligen djurlivet in på knuten, älgarna och rådjuren betar precis utanför vårt staket och det känns som en liten djurpark för oss stadsbor. Nu har vi två underbara katter men de är innekatter och äter inte annat än torrfoder så jag skulle inte påstå att de är direkt "vilda". Här på landet får de gå ut men de går inte långt, föredrar att sitta under solstolen på altanen. Här nedan fotade jag dem i sovrumsfönstret när de väntade på att jag skulle stiga upp, MAT var deras enda tanke...

Kommentarer

  1. Min son är dö-rädd för humlor också! Den ormen hade jag inte rört, minimal eller inte! Orm-skräck är bara förnamnet.....
    Fina kissar ni har:) Kra,

    SvaraRadera
  2. Jag tror ni gör helt rätt som försöker avdramatisera de "farliga djuren" lite. Ormen hade jag i och för sig inte gärna rört, men det viktigaste är ju att vi föräldrar inte överför egna rädslor på barnen. Detta kan dock vara lättare sagt än gjort. När getingarna blir alltför närgågna har jag svårt att sitta still. Ha en fortsatt härlg helg. Kram!

    SvaraRadera
  3. Noel är hysterisk rädd för flugor men just nu är alla djur (utom flugorna) "vår vän Humlan", Vår vän ekorren osv. Vi har en hel djurpark här hemma med älgar på tomten, paddor, ekorrar, rådjur och massa annat smått och gott. Ormar är dock inte välkomna här, jag är hysteriskt rädd för dem. Det spelar ingen roll om det är en liten ynka kopparorm. Försöker dock att inte visa det för Noel och överföra min skräck.

    kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha - man behöver inte vara liten för att vara rädd för småkryp. Sambon är säker på att en mega-humla har förföljt honom hela helgen och sprungit fram och tillbaka och fäktat med armarna. Tror jag måste vänja honom vid fler djur jag också ;-) Jättesöta kissar!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Modigt av dig att lyfta bort ormen, det hade inte jag gjort! Jag håller med tjejerna, bäst att den bor utanför staketet :-)
    Lilla F är livrädd för spindlar och myror just nu.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Nej du,den ormen hade jag inte heller vågat ta i...modigt av dig! men som du säger får man lägga band på sig så man inte överför rädslor på barnen. Vi har ofta orm i stugan och jag är verkligen skitskraj för dem. Särskilt läskiga är de när de simmar i sjön, buääää... En skön sommarmorgon höll jag på att sätta foten på en enorm rödbrun sak som låg och solade ute vid vår vattenkran. Jag liksom förs i steget och undgick att trampa på den....
    Hoppas ni känner er uppfriskade av lant- och djurlivet!!!!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty