Fortsätt till huvudinnehåll

Strömlöst!

Oj vilket sårbart samhälle vi lever i. Idag kl 15:20 gick proppen eller mer troligt den stora kabeln av i södra Stockholm och 45 000 hushåll var berörda. Allt blev totalt mörkt och tyst på kontoret, datorn funkade inte, telefonen saknade nätverk och kaffemaskinen saknade ström. Jag tittade ut och såg att även stoppljusen på gatan var mörka så det var lika bra att bege sig hemåt. Kom ganska snabbt på en buss men vilken kaos det var. Tunnelbanan gick inte och brandbilar körde hit och dit med sirener på. Jag kan tänka mig att varenda larm hade lösts ut pga strömavbrottet. Jag tyckte nästan det kändes lite otäckt med sådan kaos, folk bara irrade hit och dit och bilarna låg på tutan. Till slut var jag iallafall hemma och på min sida stan funkade även strömmen :-)

Idag behövde jag rycka upp mig lite och det kräver färg! Denna silkiga tunika kan ge lite gravid-varning men oj så skön den är. Jag har den korta modellen av standardunderklänningen under och supermjuka stickade leggings från Gina Tricot. För 299 kr är dessa verkligen värda sitt pris. Dessutom har de bred och fast resår i midjan så de verkligen sitter på plats.

#485 Silk tunic från Living Tenfold hösten 2007


 Stickade leggings från Gina Tricot och Everyday cardigan för lite värme. Premiär för mina ljusa Primeboots nu när snö och grus är borta från gatorna.

Kommentarer

  1. Jag läste om strömavbrott, tänk vet beroende vi är av strömmen.
    Vad fin du är idag! Jag blir inte kompis med min silk tunic tyvärr... känner mig som ett hus i den.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Å så fint! Jag har den tunikan i grått och snart har jag ju Primes också :)) Aha - strömavbrott. Det var därför allt hickade till några sekunder på jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOW, så snygga Primenbootsen var på dig!! Fin kombo!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Härliga färger!!! Hmmm, kom just på att "din" silk puff blus i det tyget som numera finns på min krympa-i-lista kanske kan passa nu. Det var några kilon sen jag sist provade den och då var den fortfarande lite smal i ärmen...

    Vilket jätteströmavbrott! Ja, då inser man verkligen hur sårbart vårt moderna samhälle är!!!
    Tur du tog dig hem ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Otroligt snygg tunika. Jag gillar det blå...

    Visst är det läskigt med stora strömavbrott, man känner sig liten och sårbar...jag var i Bosten på 20 våningen i ett hus och fick gå ner trappvägen när hissarna slutade att gå och det tjöt larm överallt. Sen när vi kom ner på gatan kom brandkåren. Med ganska snygga brandmän i sommaroutfit! :-)

    kramar!

    SvaraRadera
  6. Har tunikan i grått, älskar den! Läskigt med strömavbrottet. Man inser hur sårbara vi är utan el då....Kram!

    SvaraRadera
  7. Javisst är samhället skört! Otäck känsla det där när allt blir tyst o mörkt. I höstas en kväll ( maken var i Kalmar o spelade schack) stängdes plötsligt allt ner, fick springa runt o tända lite mer levande ljus. Visade sig att precis hela Öland var strömlöst, en kabel i kalmarsund hade gjort sitt. Strömmen kom tillbaka ett dygn senare. Jag var mest sur för jag missade Grey,s Anatomy på tv ( fniss)..
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty