Fortsätt till huvudinnehåll

Leveranser från Fitts & Company - Problem!

Det är nog många med mig som under vintern tagit emot epostutskick från Amy på Fitts & Company i Los Angeles med olika typer av erbjudande. Amy har ett ganska brett utbud av Odd Mollys kollektioner och säljer både via sin butik och via webben.

Jag har vid ett flertal tillfällen beställt Odd Molly kläder av Amy och allt har funkat bra. Hon är inte en person med bästa organisationen och det blir ofta flera vändor på mailen innan beställning och betalning är genomfört. Jag har trots allt varit positiv men det är jag inte längre, tyvärr.

För snart två månader sedan la jag min första beställning från vårkollektionen hos Amy på Fitts & company. Hon tog glatt emot den och skickade en sk invocie, en begäran om betalning via PayPal. Jag betalade direkt och Amy skulle skicka plaggen så snart hon kunde. Inget hände. Sedan kom det ett nytt mail med erbjudanden från henne och jag la då till ytterligare ett plagg till min besällning. Samma visa igen, en invoice och jag hade betalt.

Sedan mina beställningar har jag mailat henne ca 2 gånger i veckan för att få uppdaterad status. Hon har svarat väldigt flyktigt och jag har egentligen aldrig fått ett klart och tydligt svar. Så läste jag ett inlägg hos Odd Efva och tänkte att nu fick det vara nog, jag vill antingen ha mina plagg levererade direkt eller pengarna tillbaka. Mailade Amy detta och då fick jag helt annan information.

Amy tar emot beställningar vilket för henne egentligen är en reservation. Ber direkt om betalning och säger att hon skickar pengarna vidare till Odd Molly för att få kläderna levererade. Tydligen begär Odd Molly att hela hennes beställda leverans skickas samtidigt och om hon inte kan betala för tillräckligt stor del av denna så levereras ingenting. Där är vi nu. Amy skyller på att Odd Molly inte vill leverera och att pengarna vi kunder har skickat för våra kläder ligger hos dom.

Nu har jag tagit extra hjälp av Odd Mollys agent i Los Angeles och med extra stora påtryckningar har jag fått 1/3 av mina inbetalda pengar tillbaka. Jag ska även ha resten! Mailar Amy varje dag och begär detta. Hon förstår men förklarar samtidigt vilken svår situation hon sitter i.

Senaste igår fick jag information från PayPal att det ligger en begäran om återbetalning till mig men Fitts & Company har inte tillräckligt men pengar på sitt konto. Va! Det finns alltså inte ens pengar för att betala tillbaka för MIN beställning och jag antar att vi är fler som begär detta.

Väntar du levernas från Fitts & Company denna vår? Har du fått dina plagg levererade?

Nu säger Amy att hon kommer ha massor av vårplagg "över" när hon väl får de levererade och ber mig om hjälp med nya kunder. Hmm kanske lite svårt för mig att rekommendera henne som leverantör när hon inte sköter sin business på ett snyggt sätt. Jag har klart och tydligt sagt att kunden inte ska behöva betala för en reservation utan begäran om betalning ska skickas när plaggen finns redo för leverans. Detta tänk verkar vara någonting nytt för henne. Eller så är det väl bara så att hon inte har råd att ligga ute med betalningen för leveransen från Odd Molly utan behöver kundens pengar till detta.

Kommentarer

  1. Urdåligt! Jag har aldrig beställt från Fitts&Co men kommer heller aldrig göra det efter ha hört om flera som haft problem. Tror att det var NY som hade samma slags problem som du och fick till slut pengarna tillbaka. Urdåligt!

    kram

    SvaraRadera
  2. Men gud vad olustigt. Det verkar ju inte riktigt klokt. Har aldrig hört talas om något liknande... och att man som kund ska få en sådant inblick i säljarens förehavanden känns bara allmänt oprofessionellt. Hoppas du får dina pengar tillbaka... tyvärr känns det inte som att Paypal kan göra så himla mycket när det väl blir problem.

    SvaraRadera
  3. Men jisses! Jag har handlat hos Amy förut och det har fungerat bra men kanske beror det på att jag inte förbeställt utan handlat plagg som finns på lager.

    Hursomhelst så håller jag med dig om att man inte ska behöva ligga ute med pengar som kund utan invoicen ska betalas när butiken fått plaggen och är redo att skicka dem. Visst är det väl ngn annan webbshop som gör så redan? Jag har för mig det iaf.

    Hoppas att du får igen pengarna iaf!

    Kram

    Hoppas att det or

    SvaraRadera
  4. Tack för din insändare!!!!
    Jag är super orolig!! Jag har köpt 3 ggr av Amy ALLA gånger har hon sänt fel varor , fel storlekar, fel kläder och dessutom fel färger.
    Hon har alltid varit gullig och iom att priset blir bättre än i Sverige har man stått ut.
    Nu betalade jag i OKT 10 800 SEK för varor som allt blev fel på , hon ursäktade och sa att vi kunde göra ett bättre pris. Jag sa att hon inte behövde betala tillbaka då jag ville förbeställa. Vilket jag gjorde och BETALADE via Paypal ytterligare 9000:- SEK , hon hör aldrig av sig , det är hur snurrigt som helst , dessvärre svarar hon inte heller m mig.
    Jag vill ju så gärna ha varorna då de börjat ta slut på andra ställen, är det alltså OM som är problemet???? Vad gör VI??
    Kram Cia

    SvaraRadera
  5. Men hjälp! Tack snälla för att även du gjorde ett inlägg om elendet! Jag har handlat en gång och det funkade bra men det var nog första och sista då!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nu vågar jag aldrig handla där! Jättebra med ett inlägg så att inte fler riskerar sina pengar!

    Kram från V

    SvaraRadera
  7. Cia: Alla plagg som Amy har beställt från odd molly finns bokade för henne på lagret. Jag tror faktiskt att alla vi som beställt kommer att få plaggen levererade men det tar mycket lång TID. Amy vet inte när hon får dom. Om du inte vill vänta ut henne så tycker jag du ska be att få pengarna återbetalda. Annars är det nog bara att vänta...

    Odd Molly kommer inte att gå in och betala tillbaka några pengar, det är Amys business. Det enda de rekommenderar är att begära pengarna tillbaka och istället beställa från Deepfling.

    Skriv gärna och berätta hur det går för dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Jag har ju, som Duntoffla skriver, samma erfarenhet. När jag hotade med agenten fick jag mina pengar tillbaka. (Bra att du faktiskt kontaktat agenten!).

    Till mig sa Amy att Odd Molly höll kläderna på sitt lager för att de inte accepterade att hon ger rabatter till sina kunder. Det är ju helt orimligt att tro att OM skulle agera på det viset.

    Jag kommer aldrig mer att handla från F&C, är mest glad att jag fått tillbaka mina pengar!!!

    SvaraRadera
  9. Har du forsøgt at få pengene retur via Paypal ?? - dette kan du gøre ved at oprette en INR (item not received).
    Ellers kan du gøre det via dit kreditkort - hvis du har betalt med kreditkort til Paypal.
    Dette er vigtigt ALTID at gøre, da man så har den mulighed for at få sine penge tilbage.
    Jeg har en sag nu, hvor jeg har bedt Paypal sende mine penge retur, da jeg ikke har fået den taske jeg har betalt for.
    Hun har ikke sendt rekommanderet, og kan derfor ikke bevise den er sendt (hvad jeg ikke tror den er).
    Håber det kan hjælpe.
    /Helle

    SvaraRadera
  10. Jag har ju haft problem med mina beställningar därifrån vid två tillfällen. Efter mycket strul KRÄVDE jag pengarna tillbaka och fick faktiskt tillbaka mina pengar båda gångerna efter några veckor och många arga mejl.
    Mycket bra att du skriver ett inlägg om detta så att folk slutar att beställa därifrån.Som jag förstår har hon en "hållhake" på OM och det är antagligen enda anledningen till att hon fortfarande får sälja deras kläder.
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Oj hjälp... Jag har också två beställningar inne hos henne, men ska kräva mina pengar tillbaka genast via Paypal. Usch va trist, ska aldrig längre köpa från henne. Tack för väldigt viktig info!

    SvaraRadera
  12. Det känns som det blir värre och värre med deras business. Jag har i alla fall ingen lust att sitta och vänta på kläderna någon längre tid. Dessutom gäller det ínte bara förbeställningar utan även rea och då är det helt orimligt att vänta i månader på plaggen. Inte konstigt att bankkontot är tömt efter att alla börjar kräva sina pengar tillbaka. Sen tycker jag det verkar vara skumt att hon inte betalar i förskott för sina beställningar, brukar det inte gå till så?

    SvaraRadera
  13. Hej igen

    Åh vad skönt det känns med Ert stöd. Jag är så blåögd att jag litat på att få dem, hela tiden och eftersom jag handlat så mycket blev det ju stor skillnad mot att handla i Sverige. Jag har inte försökt att få några pengar tillbaka , MEN ska göra det direkt!! Jag är så super dålig bara på att förklara mig på engelska. Och någon rabatt har jag då rakt inte fått trots att jag beställt så mycket. Tycker överlag att man får dålig respons när man inte har någon blogg. Tittar på era sidor men kommenterar sällan , tyvärr. Ni ger så mycket fina och bra tips hela tiden!! Uppskattas mycket. !! kram till alla som hörsammat min historia och jag lovar att meddela hur det går.
    Kram Cia

    SvaraRadera
  14. Så bra att du gör ett inlägg om detta så att vi andra slipper allt besvär. Nu kommer jag inte handla därifrån och tack vare er slipper jag kanske ligga ute med massa pengar. Det enda jag vet annats om F&CO är att de brukar läcka ut odd molly bilder på lagg från kommande kollektioner som egentligen inte ska vara offentliga. Kanske det i sig är en signal om att de inte är de seriösaste återförsäljarna?
    Hoppas ni får loss era pengar eller kläder snart.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka hemska historier, hu, jag lider med er allihop. Det här känns ju verkligen inte seriöst från butikens sida! Bra att du uppmärksammarbdetta Lina!
    Kram

    SvaraRadera
  16. I also have a website and can see both sides of this issue. Pre-selling styles ensures that the item is yours when it arrives and will be immediately shipped to you. Many Odd Molly styles become quickly sold out so if there is something that you just cannot live without, pre-ordering will make sure that you receive it. On the other hand, if you request your money back, you should receive it without a problem. My deliveries arrived very late to Canada and my customers have been very patient waiting for their styles but some have changed their mind and their money was gladly refunded.
    Communication is very important and I have let my customers know that there is a shipping delay. If they wish to cancel, they may.
    The good news is that with many styles sold out like the hookup dress, my stock has just arrived and I can fill your requests.
    Have a look at www.fullcirclestar.com
    My goal is to make your Odd Molly dreams come true. My customers come first and communication is most important.
    Kram,
    Karen

    SvaraRadera
  17. Här är en till som ligger ute med pengar hos Fitts . Betalade det första plagget 31 dec och det andra 24 januari.
    Vet inte hur många gånger jag mailat och trodde helt ärligt tills nyligen att jag var ensam om problemet.
    Har de senaste veckorna försökt få en återbetalning, vilket hon lovat att jag ska få men inget har hänt. Har även mailat Odd Molly för att uppmärksamma på hur det går till. Men enligt svaret så förstår jag ju att det inte var nån nyhet för dom. Tråkigt och vet inte längre vad jag ska göra.

    Tråkigt att fler är drabbade men samtidigt skönt att höra att jag inte är ensam.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  18. Har bara handlat av dom en gång och då var det inga problem. Detta var iofs för ganska länge sedan innan man började med förbokningarna. Efter att ha läst allt om Fitts&Co kommer jag nog aldrig mer att handla där, det finns så många bra shopar! Kram

    SvaraRadera
  19. Men fy vilken stil. Bra jag handlade hos DF i stället. Tack för att du informerar om detta elendet.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Tack för att du tog upp detta! Har suttit många gånger med fingret redo att klicka hem något. Sist var det något strul med att genomföra köpet.
    Det var ju tur kan jag tycka nu. Tänker aldrig handla där nu, finns ju så många andra bra!
    Hoppas pengarna kommer tillbaka!
    Kram från en nykomling!

    SvaraRadera
  21. Åh, herregud! Jag har kommit lyckligt undan!

    Jag beställde av Amy förra vintern och det var en del strul med uteblivna plagg, fel storlek etc. Det största problemet var dock kommunikationen. Ibland svarade hon alls inte på mejl. Ibland svarade hon väldigt luddigt. Och jag fick liksom inte ens besked om att ett plagg inte fanns förrän efter de andra dök upp. Till slut beklagade jag mig i Katinkas blogg och fick en mycket generös återbetalning.

    I vintras bestämde jag mig för att ge Amy en andra chans och beställde ett reaplagg. När det inte dykt upp efter ett par veckor mejlade jag och frågade. Då visade det sig att det inte var skickat. Hon hade inte ens fått det än! Återigen var det värsta att hon inte hade meddelat mig. Jag begärde omedelbart pengarna tillbaka och fick dem faktiskt genast.

    Pust, säger jag nu. Hade jag inte agerat då hade jag väl suttit här arg nu.

    Hoppas att ni andra får tillbaka era pengar! Verkligen tråkigt och olustigt.

    SvaraRadera
  22. Ficl precis svar på mitt senaste mail. Svaret nu är att de inte kan ge tillbaka några pengar då kläderna är på väg.
    Usch, blir så ledsen och känner mig lurad. Tycker att det varit ok om de nån gång under den här tiden informerat om hur lång tid de skulle ta. Nu känns det mest som att de förhalat och ljugit.
    De skriver också och frågar om jag inte vill behålla min order. Fattar inte, vad har jag för val?

    SvaraRadera
  23. Hei.
    Har en stor bestilling frå 17 des og dessverre ny frå februar.
    Ingen varer og dårlig med informassjon. Er redd varene uteblir og mine penger går tapt.
    Noen som har gode råd??
    Faxi

    SvaraRadera
  24. Hej allihopa och tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Ja, jag skrev detta inlägg för att öppna upp denna fråga och höra om fler var drabbade. Uppenbarligen var så fallet.

    Nu skriver Lovilin i sin kommentar att Amys leverans är på väg. Det låter ju hoppfullt. Jag har krävt mina pengar tillbaka genom Paypal men inte fått något svar från Amy ännu.

    Återkom gärna hit och skriv vad som händer, om ni fått pengarna tillbaka eller om ni kanske fått plagg levererade :-)

    KRAM till er

    SvaraRadera
  25. Ja, man hoppas ju att det är så. Men tyvärr så är det ju inte första gången jag har fått svaret att kläderna är på gång. Vi får se!

    SvaraRadera
  26. Ja, det där är ett stort problem. Jag har handlat väldigt mycket av Amy förr i tiden, men gör det inte längre då hon är skyldig även mig pengar och inte kan leverera varorna.

    Så trist! Kram

    SvaraRadera
  27. Även jag ligger ute med pengar hos Amy, arhg vad jag ångrar att jag beställt där. Inte så mycket men ändå..
    Ska följa upp både tråden här och försöka kräva tillbaka, började maila henne nu i veckan om det, men inga besked än. Uruselt.

    Kramar och det var så trevligt att se dig LinaPlina!!
    L

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty