Fortsätt till huvudinnehåll

Otur på Tradera

Jag har oftast haft tur och träffat supertrevliga människor på Tradera och många av de säljare jag lägger bud hos vet jag också vilka de är irl. Nu har jag gått på en riktig nit! Köpte en klänning den 5 februari och jag har fortfarande inte sett röken av paketet. Köparen ville inte skicka spårbart eftersom det är för långt till närmaste inlämningstillfälle. Här vill jag lägga in en varning till er andra. Handla inte av säljare som vägrar skicka spårbart. Självklart har paketet aldrig kommit fram till mig om det ens är postat?!? Senare har jag också hört ifrån fler som haft problem med denna säljare så hon är självklart spärrad hos mig för all framtid på Tradera. Mår nästan illa av hur otroligt otrevliga mail jag fått av denna människa. Usch sånt vill jag verkligen slippa.

Klänningen som aldrig blev min :-(
Här hittar ni auktionen...
Om ni ser denna klänning i stl 4 säljas någonstans får ni gärna tipsa mig. Jag är inte intresserad av att köpa den på nytt men vill gärna se om det är "min" klänning som säljs på nytt...

Tillägg kl 21:15
Hej alla underbara bloggtjejer! Jag blir så himla glad att ni stödjer mig i detta. Tänkte att jag skriver ett litet tillägg här istället för att trycka in allt i ett svar i kommentarsfältet.
Ang omdömet som jag lämnat hos säljaren så fegade jag ur och gav positivt eftersom jag själv inte ville riskera att få ett negativt. Så himla dumt! Hon gav ju mig allt annat än snälla ord...

Ja, självklart har jag försökt att få tillbaka pengarna och efter många turer och mycke tjat gick hon med på att betala tillbaka mellanskillnaden mot det hon köpt den för, 499 kr. Jag skulle alltså få 200 kr tillbaka. Efter några dagar hade jag fått 150 kr på kontot och ifrågasatte då var 50 kr hade försvunnit. Då svarar hon att hon drog av sin auktionskostnad på Tradera som var 50 kr. Suck, det skulle alltså JAG betala.

Klänningen såldes först av "Krokusbuske" för 499 kr. Är det någon som känner till denna säljare? Jag skulle vilja höra om den affären verkligen gick igenom... Man vet aldrig!
http://www.tradera.com/Odd-Molly-stickad-klassiker-storlek-4-1-kr-auktion_301744_126011070

Nej, jag kommer inte polisanmäla. Orkar inte. Det känns dock jättebra att ni andra har fått veta så ni inte utsätts för samma upplevelse som jag. Jag har fått så otroligt många kommentarer på detta inlägg här i bloggen och per mail. Många är vi som har dålig uppfattning om denna säljare så jag hoppas att hennes goda dagar på Tradera är slut :-)

KRAM till er

Kommentarer

  1. Näe, usch!!! Riktigt riktigt trist. :(
    Jag skulle gärna vilja veta aliaset så man kan spärra denna person.

    Kram

    SvaraRadera
  2. *Morr* såna människor kan man gott vara utan! Jag har inboxat dig på FL för jag vill också gärna ha alias! Självklart håller jag ögonen öppna efter en ev. "omförsäljning"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frötösen: Jag har svarat dig på FL.

    Jeanette: Maila mig så får du veta säljarens alias.

    KRAM till er

    SvaraRadera
  4. men näe, usch vad TRIST! har du några förhoppningar om att få tillbaka pengarna? minns att septemberflikka lyckades få tillbaka pengarna av en sån skojare.

    jag håller utkik efter den åt dig och hoppas att du lyckas hitta den från nån trevlig och seriös person.
    kram.

    SvaraRadera
  5. tvi tvi usch för oärliga och lata säljare!
    Jag vill gärna veta alias också!

    Ska hålla ett öga efter denna klänning till dig.

    När samma sak hände mig, eller rättare sagt, när ett plagg jag köpt inte dök upp så återbetalade säljaren mina pengar, otroligt snällt.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har ju haft problem med den personen både som säljare och köpare.
    jag tycker absolut att du ska outa hennes alias här i bloggen (och gärna på lite andra ställen också)!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. TACK för erat stöd och förståelse. Självklart har jag försökt att få tillbaka pengarna för klänningen men det var säljaren inte intresserad av. Hon tyckte bara att "så kan det gå ibland", det är Postens fel!

    Här hittar ni auktionen och säljarens alias...
    http://www.tradera.com/Odd-Molly-stl-4-klanningen-tunika-Tenfold-knit--auktion_301744_127229714

    KRAM till er

    SvaraRadera
  8. Fy vad trist! Tar genast till mig detta och det är inte heller första gången jag hör något sådant om säljaren.... är spärrad även hos mig. Själv budade jag hem en OM-blus i förra veckan och har fortfarande inte hört något från säljaren... jag har mailat upprepade gånger men fortfarande inte hört något, så jag vet inte vad jag ska göra. Brukar ni ringa till säljare/köpare som strular? Tips, någon? Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Christine: Det har hänt någon enstaka gång att jag har ringt upp säljare/köpare men det är inte speciellt vanligt. Jag tycker helt klart att du kan ringa om du inte får svar på mail! Lycka till!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Riktigt trist! Jag har varit med om det en gång och då var det en uppenbar skojare. Lämnade negativt och när jag såg att det var många negativa anmälde jag till Tradera vilket fick säljaren avstängd och polisanmälde saken. Det var då fråga om identitetsstöld och gick aldrig att reda ut så mina pengar eller varan såg jag aldrig röken av. Se till att lämna ett STOORT - och anmäl till Tradera så kanske hon spärras och slipper lura fler.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  11. Åh... tack för varningen ♥
    Denna säljares plagg har jag ibland velat buda på... men (som väl är kanske )
    har det inte blivit av av någon anledning.
    Kan bara morra & tycka att det är för jäkligt !

    SvaraRadera
  12. Ja och även jag har tyvärr hört trista historier om denna säljare tidigare!!!
    Bedrövligt, och vilken obehaglig kommentar hon gett dig! Så det är alltså köparen som inte får si´n vara som är skurken???!!! man hissnar!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Trist! Jag var nästan helt säker på att just det aliaset skulle dyka upp när jag klickade på din länk. Jag är inte förvånad. Har visserligen inte handlat själv av denne men hört en hel del. Och sen med tanke på att hon snott din bild också. Dåligt! Hoppas att det reder ut sig.

    Jag lyckades få tillbaka pengar från två (en??) skojare på Blocket efter hot om polisanmälan. Men det var nog bara tur och allt var märkligt med vad de sa att de gjort osv.


    kram

    SvaraRadera
  14. Ja den här har jag också hört dåligt om.
    Jättetrist när man råkar ut för en sån typ... :(

    Jag köpte en duvet tunic som aldrig kom fram. jag är helt säker på att jag blev lura :(

    Lycka till i jakten på annan klänning!

    Kram från V

    SvaraRadera
  15. Neeeej! Nu blir jag förbannad när jag läser om det här och tänker tipsa om det här inlägget hos mig så alla vet! Jag har också hört skumma saker om denna säljare som jagar billigt på Tradera och sedan försöker sälja dyrt... Kram och stå på dig!

    SvaraRadera
  16. hon är spärrad av mig sedan länge. Jag har tom fått sura mail där hon undrar varför jag spärrat henne.... Idiot! Hoppas någon sätter dit henne ordentligt en dag! Kramar

    SvaraRadera
  17. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  18. Fasen vad trist. Nu har jag spärrad henne. Har du försökt att få pengarna tillbaka?
    Kram

    SvaraRadera
  19. Men så besviken man blir..
    Jag har annan affär där just nu min mollykofta är spårlöst försvunnen, fått 3 olika datum och andra ganska vimsiga mejl men ingen kofta dock:(
    Tar aldrig mer utan rek iaf...få se om hon återbetalar....
    KRAM s*tina

    SvaraRadera
  20. Det var den som jag tänkte...är redan spärrad hos mig och hon har spärrat mig. :D Riktigt riktigt trist. :(
    Kram

    SvaraRadera
  21. Men usch!

    Jag hade ingen aning om att det var en så dålig säljare. Hon har ju inte anmärkningsvärt dåliga omdömen, men verkar i och för sig dra en rövare då och då.

    Ska akta mig.

    SvaraRadera
  22. Fy sjutton!! Vad tråkigt!! Det är väl hon som har stulit bild från både dig och Dr Molly till en annons som ligger ute nu. Jag har aldrig handlat av henne, tänker heller inte göra det.
    Bra att du berättar!
    Kram

    SvaraRadera
  23. OJ!! Hon har handlat 2 gånger av mig , inte varit några problem alls. Däremot har jag inte velat buda på hennes annonser, för många neg för min smak....usch så trist det du råkat ut för!!

    SvaraRadera
  24. Men....du skulle lämnat negativt omdöme, det ger signaler till kommande köpare...Trist med henne. Hur spärrar man??

    SvaraRadera
  25. Nä fyy vad trist! Maila henne och tala om att du ska polisanmäla henne för bedrägeri.
    En kompis till mig gjorde det och fick senare veta av polisen att den säljaren hade över 120 anmälningar...

    SvaraRadera
  26. Ja gud! Hon var ju den första vi pratade om på FL som en av de som varnades för. Köper ju å säljer vidare innan hon själv har varan. Kanske det som hänt här....hon kanske aldrig haft den.
    Att sedan ha MAGE att använda dina bilder efter vad hon gjort. VILKEN IDIOT!!!!!!!!!
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  27. Linaplina! Stort TACK för varningen, hade ingen aning... //Katarina

    SvaraRadera
  28. Jag har också "drabbats" av denna säljare Bältet fattades i min flanell check dress som såldes med produktbild från OM Säljaren hade ingen aning om att det skulle vara bälte på den...

    SvaraRadera
  29. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  30. Stavade fel i förra.

    Jag har nu spärrat säljaren.

    Jag har även spärrat en annan (köpare) som mailade mig efter vunnen auktion och sade att ngn kapat hennes konto, och flera var drabbade, hon hade gjort polisanmälan.
    Jag mailade tillbaka och bad att få diarienumret på anmälan + jag skulle kontakta Tradera + ev göra polisanmälan. Hon mailade tillbaka och nämnde inget diarienummer utan betalade, och jag skickade OM plagget. Kanske var det sant det hon skrev, men om jag hade fått diarienumret så hade vi säkert kunna lösa att försäljningen avbröts från Traderas sida utan neg. omdöme.

    SvaraRadera
  31. Uhjamejjan så trist alltså. en varningens finger. Drar ju ner alla traderaaffärer....tråkigt.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  32. Hej

    Tyvärr har jag oxå räkat ut för henne. Hon köpte på köp nu och bet aldrig sa att hon var utomlands o tappat plånboken mmmm
    Jag håller med om att man inte vågar lägga negativtför då får man negativt tillbaka. tråkigt.
    MVH Cia

    SvaraRadera
  33. Har köpt tre Odd Molly plagg av henne utan problem, men när jag läst alla kommentarer så blir det inga mera köp från mig i alla fall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty