Fortsätt till huvudinnehåll

Energikick

Ny vecka och jag ska inte börja med att gnälla här men min kropp skriker efter ENERGI. Känns som att all kraft och lust har runnit ur mig så idag fanns det bara två färger som gällde, orange och royal! Sitter hemma och arbetar så jag riskerar inte att skrämma någon försynt gubbe på kontoret.

#692 Velvet Cotton Tunic
silkig favorit runt halsen från äldre kollektion

Fick ett mycket trevligt besök idag av en tjej som ville prova kappan jag säljer på Tradera just nu. Hon är som mig mitt mellan storlekarna men tyvärr blev kappan för trång på överkroppen. Tråkigt för den hade gärna fått flytta hem till henne. Bättre lycka nästa gång ;-)


Förutom att grubbla på jobbet kan jag inte riktigt släppa lilla S ur tankarna då hon var så otroligt ledsen att säga hejdå till mig i morse. Tjejerna brukar alltid lämnas av pappa så när jag följer dem på morgonen blir det ofta tårar. Känns som att mammahjärtat blöder och helst vill jag bara skita i jobbet och ta med mig henne hem igen. Men det går ju inte...kan bara hoppas att hon varit glad under dagen. Storasyster sken som en sol att återse sina kompisar efter en veckas ledighet från dagis :-)


Kommentarer

  1. Kläderna skriker i varje fall ENERGI! Man blir glad av att se dig!
    Jag är i precis samma sinnesstämningen idag som du. Och jag lämnade också en ledsen liten plutta på dagis i morse. Fast visst är det så att de blir glada sekunden efter man gått :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ush så trist att behöve lämna när de är ledsna...jag minns hur vår son grät bittert nästan varje dag. Det var inte kul!!

    Fler än jag som piggar upp med färg i dag, det behöver vi verkligen!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken härlig färgklick. Det är bra att använda sig av lite "färgterapi" ibland!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad jag älskar färgen på den velourisen:) Visst är det jobbigt med ledsna barn på lämningarna! Min har varit hemma en vecka och skuttade glatt in i dag, hade nog längtat dit! Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med om att färgen på ens kläder kan påverka energinivån i kroppen.
    Inte kul när dom små gråter och inte vill lämna mamma men man får trösta sig med att det oftast går över så fort dörren stängs.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty