Fortsätt till huvudinnehåll

Presentation av nykomlingar - LOVE

Idag har jag arbetat hemifrån eftersom vi ska åka till landet medans det fortfarande är ljust ute. Det får bli en snabb packning efter att tjejerna har hämtats på dagis. Maken har också arbetat hemifrån så vi har haft sällskap i arbetsrummet.

Nu måste jag presentera två av nykomlingarna som jag handlat på rean hos Country dreams och fick hem igår. Jag är supernöjd med båda köpen! Först ut är den röda #392 Quicktip blouse som är den ultimat matchade toppen under #495 Lth silk dress. Jag har länge letat efter en bra topp att använda under denna tunika men nu har jag hittat den :-)



Det andra plagget var en riktigt chansning. Jag har varit nyfiken på koftan med det roliga namnet #474 Mulholland alpaca coat sedan träffen i Göteborg då både Katinka och Natasha hade sina koftor på sig vid middagen men jag har aldrig provat live. Nu fanns den på rean och jag klickade snabbt hem den i stl 4 i almost black. Åh vilken fin kofta! Jag är absolut inte känslig för kli så alla koftor i ull funkar på mig. Denna är i en härlig blandning av 50% acrylic 25% alpaca 25% wool.


På benen har jag Jamiro knit pants i rött.

Kan tipsa om att det finns en kvar av denna kofta hos Tintin i stl 4 på REA!!
Nu drar vi till landet. Hörs imorgon! <3

Kommentarer

  1. Jättefina nyförvärv du fått hem!
    Hoppas att ni får en fin helg på landet!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Superfint verkligen! Fin matchning också må jag säga. Blusen är så underbar att ha på sig, skulle kunna äga en i varje färg. :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt, snyggt! Jag väntar också med spänning på en reaullkofta, dock inte denna. men den här ser ljuvligt skön ut!!! Och quicktippen passade ju perfekt!
    Hälsa Trosa1
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så du fick dig en Mulholland kofta och såååå snygg den var på dig!! Min är på väg från USA men verkar ta tid :-(
    Ser ut som om storleken var ok oxå... Det ska bli spännande att få hem den!!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jättefina köp! Mullhollanden är jag nyfiken på...Kram

    SvaraRadera
  6. Wow! Vad fin du är Lina! Och visst är den där Mulholland ett användbart kap? Jag köpte den först i svart och sedan i vitt också, men där drar jag gränsen. Nog med koftor för mig. Kram

    SvaraRadera
  7. TACK allihop!!
    MollyB, hoppas din hittar vägen till Sverige illa kvickt :-)
    Katinka, jag skulle nog också kunna tänka mig denna i fler färg. Så underbart mysig kofta!!
    Nena, Trosa hälsar tillbaka :-)
    Linda, du måste prova denna!

    KRAM på er

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty