Fortsätt till huvudinnehåll

Mollyåret 2010 - Nyårskrönika

1. Gjorde du något med bloggen i år som du aldrig gjort förut?
Under våren började jag visa "dagens". Hade tidigare bara fotat själva plaggen men då började jag att visa upp plaggen på mig själv. Jag har även publicerat en lista med mina 10 mest älskade plagg i garderoben.
2. Höll du dina Mollynyårslöften?
Oj, som tur var hade jag inte några :-)
3. Vilka länder besökte du och vilka Mollysar använde du mest?
Jag har under 2010 besök Thailand och Danmark och på båda resorna fick flera mollysar följa med. I Thailand var det främst de tunna sommarkläderna som kom till användning.
4. Vilket datum från Molltyåret 2010 kommer du alltid att minnas?
2010-03-27 Vårens Odd Molly träff i Stockholm.
2010-04-18 Min födelsedag då jag fick Flannel Check dress från Living Tenfold i födelsedagspresent.
2010-10-02 Höstens Odd Molly träff i Göteborg och mitt första besök på Freeport.

5. Största Mollymisstaget?
Att jag handlat alldelens för mycket, lovar att bättra mig på det. Sedan har jag missat alldelens för många bra Tradera-auktioner som jag gärna hade ropat hem. Hmm de här två meningarna går inte riktigt ihop ;-)
6. Bästa fyndet?
Det måste bli #770 Beatnik dress som jag skulle kunna rama in för den är så vacker att titta på med alla färger i kjolen. Med fynd menar jag inte att det var mitt billigaste köp...

7. Vilket Mollyplagg spenderade du mest pengar på?
Alla...tillsammans. Jag köper en hel del om man så säger.
8. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag äntligen efter mycke letande fick tag på den efterlängtade Flannel Check dress.


9. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om Mollyåret 2010?
Ingen speciell, Odd Molly är mer en doft för mig och den känner vi väl alla till.

10. I vilka plagg tillbringade du julen?
Nymph l/s dress, Long lovely knit,

11. Fick du någon Mollyjulklapp i år?
Nix, min familj vet att jag köper alla mollysar jag vill ha till mig själv :-)
12. Största Mollyupptäckten, som du inte trott om dig själv?
Jag trodde inte att jag skulle kunna ha de fantastiska silkesklänningarna som ex Nymph dress men nu är jag fast. Dessutom förälskade jag mig i Jamiro pants och äger nu 4 par :-)
13. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Jag har blivit mer och mer en klänningsmänniska som älskar lager-på-lager med härligt silkiga underklänningar.
14. Vilken kändis såg du med Odd Molly på sig?
Odd Mollys VD Christina Tillman.
15. De bästa nya människorna du träffade?
Det är många! Alla underbara mollyvänner som besöker min blogg nästan dagligen. Det finns också 4 fantastiska tjejer på Västkusten vars vänskap jag uppskattar speciellt. Ni vet vilka ni är :-)
16. Skall du fira nyår i en Molly, vilken?
Givetvis! Eftersom vi ska vara på landet blir det nog en varm och mysig #468 Continental knit dress med den lyxiga underklänningen #248 Livingloving i rött under.

17. Tror du 2011 kommer bli bättre Mollyår för din smak än 2010?
Nej, 2011 kommer att bli lika bra som 2010 men vi kan alltid hoppas :-) Det är alltid lika spännande att ta del av de nya kollektionerna men jag älskar plaggen från åren 2006-2008 och kommer nog fortsätta jakten på dem så det kommer inte bli någon skillnad för mig från året 2010 till 2011.

18. Drömplagg...(min egen specialfråga)
Odd Mollys fantastiska fårskinnskappa...eller varför inte den vackra galaklänningen specialsydd av Åsa Örterström. *Keep om dreaming*

★˛˚˛*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛ ★GOD FORTSÄTTNING OCH★ 。**˛
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫*˛.* ˛_Π_____.♥ GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!♥
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛*★* ˛.*.★*.˛* .*˛
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°. |田田 |門|╬╬╬ξ 0;╬*˚ .˛ ...★..*.*★*.★*

Kommentarer

  1. Åh det låter som ett härligt år:)
    Gott nytt till dig!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning!
    Hoppas att ni får en riktigt fin nyårsafton!

    Såg du min kommentar ang. Barnyard?
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa om ditt år. Jag har oxå lagt till en extra fråga;-)

    Ha det riktigt trevligt på nyårsafton!!

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa! Ett riktigt gott nytt år! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin lista kära Lina! Jag har varit lat i år och inte skrivit någon, men jag njuter av at läsa din. Gott Nytt År på dig! Kram

    SvaraRadera
  6. Underbar lista!!! Man blir glad av att läsa den! Och vilka drömplagg där på slutet. Mums!
    Här skiner solen idag på årets sista dag. Var ett tag sedan den visade sig här!
    Ha en trevlig nyårsafton och GOTT NYTT ÅR!!!!

    SvaraRadera
  7. Roligt att läsa din lista! Verkar varit ett bra Mollyår!
    Önskar dig ett Gott slut på detta året, samt ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  8. ♥ (¯`°•.¸ ♥Gott nytt år♥ ¸.•°´¯) ♥

    Som vanligt : Härlig & inspirerande läsning !

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År!
    Hoppas att du får en fin kväll.

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Hej jag såg att du äger en odd molly 770. Vilken lyx. du får gärna höra av dig om du får för dig att sälja den. Det är nämligen min största dröm att få bära den på min student. Du får gärna säga till också om du får höra att någon annan som äger denna skönhet ska sälja. i så fal kan du nå mig på emilylovkvist@hotmail.com
    Ps. Jätterolig blogg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty