Fortsätt till huvudinnehåll

Tankar kring Odd Molly Pre-spring 2011

Detta får bli min egen lilla analys av pre-spring 2011 och de tankar som kom upp när jag tittade igenom kollektionen på Odd Mollys hemsida. Det är totalt 81 plagg i olika modeller och färger. Det första som slog mig var hur otroligt mycke velour kollektionen innehöll. Jag kunde räkna till hela 43 plagg i velour, alltså över 50% av kollektionen i velour. WOW! Odd Molly måste verkligen ha förstått vad vi älskar och vad som är mest efterfrågat. Velour, hipp eller dipp?

En av mina första frågor är: Vilken ska bli årets julklänning?
Kändes ganska enkelt, fanns bara två klänningar i bomull att välja bland och ingen av dem kändes speciellt juliga så svaret blir nog åter igen velour :-) Personligen väljer jag någon av godbitarna som redan hänger i garderoben.

Så var det färgerna då. Jag kan direkt säga att denna kollektion innehåller färger som gör mig glad! Visst är det fortsatt en del dova färger men det finns några uppskattade färgklickar. Nu har de inte skrivit ut namnen på färgerna ännu vid produktbilderna men jag tjuvtittade lite hos andra och tog reda på att mina favoriter heter dark magnolia och vintage berry.

Vad sjutton ska jag ha på mig till jobbet då? Jag brukar klä mig färgstarkt och det finns faktiskt ett par riktiga godbitar i pre-spring som nog är jobb-kandidater att flytta hem till mig. En blus i två färger!

Är det något som jag ogillar i kollektionen? Inte direkt MEN det är några modeller som jag personligen tycker ser ut som mammakläder. Nu gillar jag empirskärning under bysten men detta är en hårfin balans så jag inte ser mer gravid ut än vanligt. Jättesöta blusar men oj vad mycke hemligheter som kan gömmas under...

För skoj skull måste jag få med kollektionens värsting ;-) I detta fall är det inte modellen utan det är tyget och färgen som jag inte förstår att någon kan bli snygg i. Det blå tyget ser för mig ut som överblivna mormorsgardiner och den ljusoranga färgen tror jag inte att någon nordbo kan klä i under vintern. Håller ni med mig?

En sista notering: Jag har inte sett en enda rå kant i pre-spring 2011. TACK Odd Molly för det!

Nu återstår bara provning live!

Kommentarer

  1. Du som är en mästare på LK:s. Har det funnits någon i orange med brunt band?

    Jag håller med dig på de flesta av punkterna. Jag har lagt en förbeställning på en wrap i vintage berry. :) Det enda som jag kände 100 inför. Julklänning blir en som hänger i garderoben här också. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jeanette: Haha! Jag har en LK i orange med rosa band och sedan vet jag att det funnits en i bomull med lila band.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Javisst är det mycket velour som kommer till våren!! Jag var tvungen att förboka en blå velourklänning hos Deppfling. Den här gången körde jag på det säkra och tog en 4a!! Den kan säkert bli fin med min LLK i blå oxå!!

    Min julklänning hänger oxå redan i garderoben!!! Tänkte prova och ha min röda "missing dress" med röda strumpbyxor nån juldag.... Sen har jag även en röd (rouge) "alchemistry l/s tunic" från våren som skulle bli en fin jul-outfit...
    På nyår ska jag ha min Nymph!!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig att mycket ser ut som mammakläder i modellen. Men samtidigt så vet man inte hur det ser ut på en lite mer normalt formad kvinna:-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Vilken bra sammanställning du gjort!
    Jag, som verkligen är klicksugen, hittar INGET att klicka hem. Möjligtvis blusen med 3/4-ärm.
    Nej... min vana trogen fyndar jag "gamla godingar" istället :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Träffsäker är du:)
    Velour "is tha shit" kunde inte hålla mej då jag såg min färg.

    Måste säga som A-K att jag söker mer vintage Mollysar./K

    SvaraRadera
  7. Älskar också färgerna Dark magnolia och Vintage berry, underbara! Dock verkar det inte som så många webshopar tagit in de färgerna utifrån vad man sett i deras bloggar och look-books. Velour passar mig perfekt, det är det man använder vid denna tid på året, annars kommer det alltid för sent.
    Ha en bra dag!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  8. håller helt med om din analys! Däremot har väl blueskies blouse (hette den så) rå kant i armen. Annars hade jag gillat den! Tycker velour wrappen är outstanding! Kramar

    SvaraRadera
  9. Jag äntligen något PRE som är ngt att ha! Har ej handlat på någon PRE tidigare då inget fallit mig i smaken! Men nu....jösses-som en karamellpåse. Längtar mest efter wrappen i velour. Velour är ABSOLUT HIPP!=)
    kram!

    SvaraRadera
  10. Mmmm, jag kan slå mig ihop med någon o så rånar vi någon bank eller värdetransport (verkar ju vara ett populärt sätt att ordna julkassan)

    Jag vill absolut ha wrapen i dark magnolia...den färgen känns som om den är cabaret egentligen? Men just för att den känns varm i färgen. Gillar dark pink och dark rose också men är orolig för skrikvarning på den första och fläckvarning på den senare....

    SvaraRadera
  11. Ja alltså jag behöver ju sannerligen inte fler velourplagg men den där lila färgen gör mig tooookig helt enkelt!!! Sen gillar jag de broderade blusarna också i flera av färgerna. Den orangea färgen skulle vara mycket intressant att prova på mig. Skulle vara spännande att se vilken färgton min hud skulle anta: grön?blå?gul???
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty