Fortsätt till huvudinnehåll

Lördag och Totally in love!

Idag kom jag iväg till ICA. Det var fler än ett paket som skulle hämtas ut så jag garderade mig med en stor väska. Väl hemma fick maken hjälpa mig med fotningen av #469 Long lovely knit. På denna kofta vill jag ha fina bilder just på ryggen. Jag har köpt stl 4 och den sitter verkligen perfekt, lagomt lång i ärmarna och ger mig lite midja. Runt halsen har jag Huggly scarf i färgen pink som visar sig matcha perfekt med rosen och randen i midjan :-)



Speciellt för A-K: Ser du lurvet? Nej jag tänkte väl det, Huggly döljer det bra ;-)


Kändes skönt att äntligen komma ut efter att ha spenderat större delen av förmiddan i badrummet. Vi ska nämligen sälja en UJ-dubbelvagn som stått orörd alldelens för länge i förrådet. Nu är det dags. Tänk att barnen har växt så snabbt...känns som evigheter sedan de var bebisar och satt i dubbelvagnen. Nu är den rengjord och alla textilier tvättade så förhoppningsvis ska den finna en ny ägare. Tjejerna var dock inte så pigga på att släppa den men de såg själva att benen blivit för långa...

Kommentarer

  1. JA!! Den är väl för underbar LKn?! Älskar den jag köpte på träffen. Den känns inte alls sticksig och svettig som ull brukar göra. Jag diggar inte den vanliga LKn men denna är GRYM! Skulle vilja ha en i viktoria med men men=)


    kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för specialbilderna :-)
    SUPERSNYGGT!
    De matchar varandra kanon!
    Jag har ocksp en vagn som måste fixas iordning för att säljas... kanske ska inspireras av dig och fixa den imorgon :-)

    Trevlig lördagskväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fina paket! Long LK:n sitter som gjuten på dig. Supersnyggt!

    Ha en skön lördagskväll!

    kram

    SvaraRadera
  4. Baaah!! Tittar bort fort som .... jag skall inte!!! shoppa mer innan vårsläppet. Så det så!! :D

    SvaraRadera
  5. Jamen vilken super-matchning!! Vi har också sålt dubbelvagnen från UJ i höst. Helt klart bra men för otymplig att ha när dom är stora. Nu blir det sittvagn och ståbräda! Kramar

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt. Vilken toppenmatchning. Passar dig perfekt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det var ju det vi sa..klart det skulle bli supersnyggt! LLK,n är underskattad, älskar dom..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du är verkligen jättesnygg i koftan. Rosen syns ju på ryggen också när du har den på dig. På produktbilderna så hänger luvan så långt ner att rosen inte syns. Jag som hade bestämt mig för att en sådan ska jag inte ha men nu blev jag sugen när jag ser hur snygg den är på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Koftan är verkligen underbar! Skulle kunna tänka mig en i var färg;) Den gav dig verkligen fin form. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty