Fortsätt till huvudinnehåll

Haloweenparty och OM-walk

Känner mig lite tokig att blogga vid midnatt men om sanningen ska fram så har jag faktiskt sovit två timmar i soffan och känner mig som en ny människa nu :-)

Vi började morgonen med att förbereda tjejerna för eftermiddans Halloweenparty. Det skulle väljas klänning och då tyckte tjejerna det var bäst att göra som mamma brukar, lägga fram alla klänningar på bordet och sedan välja. Sagt och gjort, här är Prinsessgarderoben!


Stora S valde Askungen och lilla S valde prinsessklänningen. Nu var det dags för ansiktsmålning och tjejerna gjorde det inte lätt för mig. De ville båda ha en stor fjäril i ansiktet med massor av färger så det tog nästan 1,5 timme innan båda var klara inkl flätning av håret. Det blev sååå fina :-)


Nu var det mammas tur att välja kläder och jag hade som vanligt redan tänkt ut att "lampskärmen" kunde bli en bra lördagsklänning. Jag hade nämligen date med några goa Odd Molly tjejer på stan för den klassiska Odd Molly walken från Odd Molly-butiken till Mathilde, NK och Åhléns city. Oj vad det provades kläder men jag hade otur med de plagg jag i förväg var ute efter. Storlek 4 slut. Trevligt hade vi iallafall och jag fick upp ögonen för några nya höst plagg som jag helt ignorerat tidigare. Tyvärr ville huvudet inte vara med mig så kvällen fick spenderas i soffan med två Alvedon och ett stort glas cola, jag säger bara huvudvärk och illamående. Blä!


 #297 Skip-a-beat dress
#239 Secrets l/s indigo

En sak fick jag faktiskt med mig hem idag och lovar visa provning till veckan då den ska invigas :-)

Kommentarer

  1. Vilken underbar dag!! Så avis på er! Och vilka prinsessor!!! Kram på dig underbaring!

    SvaraRadera
  2. Va mysigt det lätt och supersöta prinsessor!! Nästan gång ni ska på Odd Molly-spaning hade det varit kul att få hänga med ;-D
    KRAM och hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  3. Riktigt avis på eran date. Låter som en mysig dag, synd bara att du fick huvdvärk. Inte skoj när något sådant förstör.
    Ser fram emot ditt köp!

    Så fin lampskärmen är på dig!! Jag skulle vilja ha tag på en röd.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad coolt det blev med helblått. Och schysst att det funkar kalas med långärmat under skip-a-beaten, det har jag inte ens tänkt på. Smart och tack för tips!
    Avis på er date och vilka supersöta prinsessor!
    Hoppas du mår bra idag igen! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Tack för en mysig dag igår. Skönt att skallebanket gav med sig till slut. Tyckte så synd om dig din stackare. Vad fina tjejerna blev!

    kram

    SvaraRadera
  6. Ja, kul var det, synd att du inte kunde hänga med på kvällen. men det får bli nästa gång.

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att det gick över, det lät inget vidare.
    Kraam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty