Fortsätt till huvudinnehåll

Mina mest älskade Odd Molly plagg: Plats nr 10

Nu har jag tagit mig an en svår utmaning. Tillsammans med kära A-K och Katinka ska jag lista mina 10 mest älskade Odd Molly plagg och det kommer inte att bli enkelt, jag älskar ju dom alla, nästan. Som tur är har jag rensat lite de senaste månaderna och då även återupptäckt godingar längst bak i garderoben.

På min lista kommer det bli en mix av kläder från nya och äldre kollektioner. Eftersom fokus är mest älskade plagg innebär det för mig både vardagsplagg som jag använder ofta och festkläder som en del aldrig ens lämnat garderoben med stort hänglås på (ja, jag har barn). Det set, med klänning och kofta, som jag placerat på plats 10 skulle lika gärna kunnat placera sig i topp men de har inte färtjänat denna plats riktigt ännu.

På plats nr 10: Coolwool
#68 Coolwool cardigan och #69 Coolwool dress
Med risk för att bryta mot reglerna hanterar jag dessa två plagg som ett set ;-)


Klänningen har varit en dröm för mig sedan den kom ut men fick av någon anledning aldrig flytta hem till mig under säsongen. Sedan fick jag höra att den fanns på Kosta Boda outlet och hoppades att någon skulle ha vägarna förbi som jag kände. Så småningom anlände koftan via min trogna bulvan A-K som mellanhand och en tid senare även klänningen men då från skattkistan Freeport.



Allt i finaste färgen royal...

Kommentarer

  1. Hej!

    Kikar på din blogg då och då och nu blev jag ju nyfiken via listorna.

    Coolwool förföljer mig just nu. Jag har köpt eller sålt inte mindre tre klänningar på typ en vecka. Och nu dyker den upp här hos dig.

    Tror baske mig att jag måste se till att använda en imorgon också.

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad härligt! Min favvoklänning alla gånger och jag är mest ledsen över att den inte gjorts i fler färger. i Chalk hade den varit underbar.

    Så fin på dig!

    Och kul att du är med och listar! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart!
    SÅ bra du passar i klänningen! Ja, jag har ju fått se kort på dig i den innan! Och så bra med koftan över också!
    Royalfärgen är verkligen du :-)
    Handknacka koden??? Skulle jag aldrig våga ge mig på ;-)
    Det finns inga regler, var och en listor plaggen som man vill!
    Ock så håller jag med Katinka! KUL att du är med och listar!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Japp, finaste färgen på härliga plagg. Koftan har jag varit nära att köpa, klänningen har jag inte vågat mig på eftersom jag lovat mig själv att aldrig inhandla en stickad klänning. Tror att jag kommer se ut som Barbamam då nämligen.... Men alla ni andra är helt fantastiska i era coolwool-klänningar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Coolwool dress belongs in the top ten of any list, especially when it looks that good on you! I love, love, love mine too. Like Katinka, I wish they had made them in more colors...chalk, or lite militar or hmmmmm....but the royal is absolutely lovely on you! I wouldn't have thought to but the sweater together with the dress, but the combination works so well!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Äppelträdet: Välkommen hit! Har du haft svårt att hitta rätt storlek eller varför har du sålt och köpt så många?

    Katinka: Roligt att du gillar den också!

    A-K: Tack! Jag är ju datanörd och blogger stör mig när den inte får ordning på koden rätt.

    Tack till både dig och Katinka att ni tog med mig på listorna!

    Nena: Du skulle säkert göra dig i en coolwool du också. Har du provat den? Underbar...

    Laura: Roligt att du gillar kombinationen med koftan. Det var en överraskning för mig också när jag provade det ihop.

    KRAM till er alla

    SvaraRadera
  7. Jag är jättenyfiken på Coolwool-koftorna. Har aldrig sett dom på riktigt, men ska klämma och känna lite i helgen tänkte jag! Kram

    SvaraRadera
  8. Jaa..Coolwoolen skall såklart vara med! Den är helt underbar..både att se på och att bära!
    Du är verkligen vacker i dina!
    Måste vara oerhört svårt lista 10 i top..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, precis. Började med en 3:a i grey som satt okej för ett år sedan när jag ammade, men sedan har bystpartiet blivit för stort. Klickade hem en 2:a i royal från Tradera, men tyckte inte att det hjälpte. Hittade då en 1:a i royal som satt fint. Sålde 2:an till A-K och fick hjälp av henne med en grå 1:a från Freeport. Sålde precis 3:an och är nu jättnöjd... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty