Fortsätt till huvudinnehåll

Lördagens Loppisfynd

Jag älskar loppis! Det går att hitta så otroligt mycke roliga och konstiga saker där för inga pengar alls. Känns som en total kontrast mot mina övriga inköp (läs Odd Molly) så jag behöver nog få utlopp åt båda håll :-)

Dagens bakluckeloppis var den sista för året. Känns riktigt sorgligt för vi brukar ha så himla skoj där. Maken var som vanligt en riktig motståndare till en början men sen han började förstå att det finns verktyg och tekniska prylar där följer han alltid med. Barnen får vi muta med varmkorv och festis men de  får handla filmer för 1 kr/styck och pussel.

Dagens fynd hade betoning på aktiviteter: flytvästar till barnen, skridskohjälmar till barnen, skridskor till mig, bensindunk till gräsklipparen, en cykel till stora tjejen, en grön Fjällräven ryggsäck a la 70-tal, bruna bryggeriflaskor, skolbänk, stor rottingkorg, servettringar, lerkäl och några fler småprylar. Allt för 400 kr.

Här kommer bildbevis. Behöver jag säga att vi fyllde bilen och jag föreslog faktiskt att vi skulle åka tillbaka en vända till men där strejkade maken och barnen ;-)

Jag kunde inte motstå skolbänken för 40kr. Den kanske ska målas vit. 
Självklart blev det slagsmål om vem som skulle få använda den först!

Dessa tänker jag göra något fint med på vår nya altan.

Cykeln ska till Stockholm. Lagomt begagnad för att de inte ska
stjäla den hoppas vi. Flytvästar och hjälmar för 10kr/styck.

Lergods från Uppsala-Ekeby och handvirkade
servettringar för 10 kr.

Brukar du gå på loppis eller är det bara jag som är såhär tokig??

Kommentarer

  1. Oj vilka fina fynd ni gjorde!
    Förstår att ni hade en underbar dag :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka fina fynd och jag förstår om det blev kiv om den fina skolbänken. Loppisar är bland det roligaste som finns och mycket i det här i hemmet kommer från loppisar.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Jag gillar loppisar också!
    Skolbänken var härlig. Sån har jag inte sett förr :)

    Kram från Viola

    SvaraRadera
  4. Jag stannar vid varenda loppisskylt på somrarna när vi är ute och åker. De senaste åren har jag mest varit ute efter tallrikar - till min samling. Men i år blev det en blommig servis, en docka och en docksäng också. Jag har också en skolbänk som står i ladan på landet och väntar på att få lite färg. Nåt av barnen kommer få ha den i sitt rum i nya huset sen... Loppis är toppen. De har ju en enorm loppis på Täbygalopp varje lördag... Jag har bara varit där en gång, men min kompis åker med sina ungar varje lördag.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar loppisar! Bakluckeloppisar brukar vara riktiga fyndar tillfällen, ibland känner man nästan att man lurar folk som prissatt alldeles för lågt. Ibland roar jag mig med att köpa något för en femma och sedan se vad det genererar på tradera! (Sen köper man definitivt dyra OM kläder för vinsten!)

    SvaraRadera
  6. Jenny: Vad samlar du på för tallrikar? Jag gjorde det tidigare men nu är skåpen fyllda så jakten handlar istället om "praktiska" fynd.

    Vad roligt att så många gillar loppisar! Bakluckeloppisar är verkligen fyndtillfällen eftersom det är vanliga människor, mestadels familjer, som säljer saker de inte behöver längre. Jag gillar att det är miljövänligt att byta saker. Ett barn hinner ex aldrig nöta ut en flytväst.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag älskar loppisar! Hos mig har folk försöt gissa vad som är nytt och vad som kommer från loppis, men det är inte så lätt! Kul när ingen vet direkt! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillar loppisar, men börjar få fullt överallt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag fullkomligt älskar loppisar!! Vilka fina fynd du har gjort...bänken kommer att bli kanonfin i vitt!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty