Fortsätt till huvudinnehåll

#479 belle-etoile leather bag

Jag gillar alla accessoarer från Odd Molly och väskor i läder eller mocka är favoriter. Inför hösten kände jag mig mycket nyfiken på #479 belle-etoile leather bag eftersom den är svart och har ett fantastiskt broderi på framsidan i beige. Fransarna hade jag kunnat klara mig utan men i höst verkar allt ska ha fransar så det är säkert helt rätt. Kan faktiskt tänka mig att de skulle bli rätt fina att fläta också.

Döm om min förvåning när jag förra veckan fick se denna väska live...
Hur stor tror ni att den är?
Svar: Liten! Jag har letat överallt på nätet efter ett mått på väskan men det finns inte angivet någonstans, bara att den är i 100% läder. Tyvärr hade jag inte måttbandet med mig på Odd Molly butiken men det kändes som att min plånbok precis skulle gå ner i den på längden (25 cm). Jag förstår inte hur den kan se så stor ut på produktbilden men modellen håller den ifrån kroppen lite och bilder kan ju faktiskt förstora objektet. Så till er som funderar på att beställa denna vill jag bara berätta att detta inte är en stor handväska som rymmer smink, plånbok, lunchlådan och annat skräp som brukar samlas. Se den live innan ni beställer!
Tur att storleken inte enbart är avgörande för söt är den :-)

Kommentarer

  1. Ja, jag hade också funderat på att man kan fläta fransarna. men jag trodde definitivt också att den var ganska stor. Hmmmm...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur såg den lilla beiga ut då? näsduksfodral? Det blir nog fler ceannisväskor för min del!

    SvaraRadera
  3. Jag är också nyfiken på den beiga... var den superliten också?

    SvaraRadera
  4. Sofia och Mollyoddities: Den beiga necessären är ungefär lika stor som den svarta väskan. Den beiga väskan är betydligt större, mer som en vanliga handväska i bag-modell.

    Sofia: Ceannis är alltid en favorit, där får man med sig allt!

    KRAM på er

    SvaraRadera
  5. Jag har beställt väskan och blev också förvånad över att den var mindre än produktbilderna. Den är dock rymlig fast den är liten. Jag är trots allt nöjd med denna sötsak. Fast priset är alldels för högt. Har aldrig köpt en sådan dyr väska tidigare. Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Den stora beiga tycker jag ser jättesnygg ut malenami hade jättefina bilder på den igår dock tycker jag att den är för dyr det känns som en bra bit mot en "riktig! märkesväska! (det känns inte som om kvalliten har varit fantastisk på OM väskorna)Den lilla beiga funderar jag på om den funkar som fest(pengar läppstift och mobil)väska Cath Kidstones väskor gillar jag också men har inte provat (ännu)

    SvaraRadera
  7. Sofia: För fest tror jag den lilla beiga funkar utmärkt! Applicationerna är fantastiska och jag var faktiskt tvungen att plocka upp den i Odd Molly butiken och titta på dem nära. Jättefin!

    Cath Kidstone lät intressant, var säljs de?

    SvaraRadera
  8. Ja på produktbilden ser det mer ut som en rymlig bag. Måste kika på den och jag antar att man kommer bli förvånad. :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oh, den lilla är ju jag sugen på just som festväska. :) Ska hålla ögonen öppna efter den sen på rean...

    Fanns den stora att klämma på hos Mathilde? Eller var det i OMs butik du såg den LinaPlina?

    SvaraRadera
  10. Hej! Vilken fantastisk blogg och underbar garderob du har! Jag är helt ny på OM men har genom Pingla fått en del tips och också köpt en del. Så kul att se en kvinna likt mig med former som passar så bra i OM!
    Mvh Gina

    SvaraRadera
  11. Mollyoddies: På Odd Molly butiken fanns alla väskor. Mathilde var jag aldrig på men de finns säkert även där.

    Gina: Välkommen till min blogg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty