Fortsätt till huvudinnehåll

Missar...eller jakten fortsätter

Inför vårkollektionen 2010 valde jag ut plagg jag var intresserad av. Många av dessa har flyttat in i min garderob, vissa har inte motsvarat förväntningarna eller passat mig i modellen. Några återstår fortfarande och har inte kunnat lämna min önskelista. Jag har försökt hitta dessa på bra rea men ännu inte lyckats. Jakten fortsätter väl alltid men jag har börjat inse att dessa nog kommer gå mig förbi.

#251 Nymph blouse i lite pink
Efter att ha provat Nymph dress och insett vilken fantastisk känsla det var blev jag otroligt fest vid denna blus. Jag har sett den hos Mathilde men de hade tyvärr inte kvar den i stl 4. Jakten fortsätter.
#200 Kettle coat i rouge
Jag älskar alla typser av koftor, långa som korta. Detta var en av vårens direkta favoriter men som tyvärr kändes rätt dyr. Höll tummarna att jag skulle ramla över den på rean men det har inte hänt. Får nog inse att den ej kommer att hamna i min garderob.
#201M Kettle cardigan i färgen grey
Ni förstår att jag älskar rutor :-) Hade nog kunnat köpa alla koftor i Kettle serien men jag har fortfarande inte gett upp hoppat att åtminstone en av mina favoriter ska finnas kvar på rean åt mig. Jakten fortsätter.
#271 Prairie l/s dress i färgen blue
Denna klänning sa det klick med direkt, rätt färg, lagomt med mönster och en underbart söt modell. Jag har faktiskt aldrig provat den, Dr Molly är otroligt söt i sin men närmare än så har jag inte kommit den.
#195 DI skirt i färgen dark red
Denna tänkte jag skulle bli sommarens kjol tillsammans med Blues skirt men vad jag förstår kom denna aldrig ens i produktion.
#184 Drama jacket i färgen rouge
Sist men inte minst längtar jag efter vårens vackraste jacka i krossad sammet och helt fantastiska detaljer. Denna provade jag på Mathilde men den fick då hänga kvar, oj vad jag ångrar mig...jakten fortsätter.

Är det någon som har tips var jag kan få tag på dessa plagg mottages det tacksamt.

Självklart har en lista skapats för höstkollektionen 2010 och jag återkommer med ett inlägg om detta senare. Nu sitter jag på i vår lilla gäststuga hos svärföräldrarna, det är +16 grader ute och regn. Perfekt bloggväder med andra ord :-)

Kommentarer

  1. Kettle Coat i rött finns hos Best of Brands i Sickla. Dock ej ännu på rea vad jag kunde se men håll koll, en del plagg var nere på 30% nu. Minns dock inte i vilka storlekar den fanns (var där idag)

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej fina! Du, Mathildes hade massor av Drama Jackets i blått, rött, lila och dark powder på 50% rea! Jag har ingen koll på storlekarna men ring dit och kolla!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Septemberflikka: Tack för tipset, vet att de har två butiker så någon av dom kanske har den i stl 4.

    Ninna: Tack gulliga du, jag ringde till Mathilde i morse och de hade bara kvar den i dark powder (guldfärgad) i stl 4 och jag vill verkligen ha den i rött.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. tack snälla du för komplimangen!!! Vad synd att jag inte visste om denna listan när vi var i Malmö förra veckan. Prairie i blått fanns på Iisa till 50% och jag tror att det fanns stl 4 kvar... men jag kan ha fel! Jag ska hålla utkik! Kramar

    SvaraRadera
  5. Jakten är ju en del av nöjet! Håller ögonen öppna:) Kram

    SvaraRadera
  6. Dr Molly: Heter butiken i Malmö bara Lisa? Tänkte jag skulle försöka ringa dig och kolla storlekarna.

    Linda: Visst är det så :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. iisa of malmö heter den o den fanns kvar i Malmö när jag var där senast (i onsdags) (den blå prairie)

    Såg den röda hos lisen.dk i storlek 4 för ett tag sedan

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. DI skirt har jag hittat i en auktion på Tradera i svart. Luktar lite skumt med tanke på att den inte gick i produktion, eller hur?! Kram

    SvaraRadera
  10. En nymph blouse och en Praire l/a i blått hade jag absolut kunna tänka mig också.
    Annars vill jag ha den svarta skinnjackan, en lila fjärilskofta, en rocking chair top i grey...
    Hmmm, listan kan nog göras hur lång som helst! I början av en kollektion är det inte mycket man vil ha... sen när det blir rea så växer listan och senare när den nya kollektionen presenteras så inser man att vissa plagg från den tidigare kollektionen faktiskt inte var så dumma.

    Kram och hoppas att dagens blir bättre än gårdagen!

    SvaraRadera
  11. I'm totally late with a comment on this, but I did see the drama jacket for about 30% off at Lisen DK:

    http://lisen.dk/product.asp?product=8279

    But maybe you've already found it somewhere else?

    Laura

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty