Fortsätt till huvudinnehåll

Skrubba skrubba skrubba

Jag är ingen expert på städning men när det börjar bli för skitigt får jag panik. Idag kändes det som att huset behövde sköljas med Ajax både ut- och in-vändigt så jag drog fram alla medel som fanns hemma och satte igång. Störst fokus fick köket eftersom det är husets största rum och där det kladdas som mest. Maken trodde nog först att jag bara skulle ta en vända med dammsugare men när fler och fler mattor slängdes ut på gräsmattan förstod han att jag var seriös, här ska bli rent! Till slut blev även han indragen i städningen när diverse kladd bakom spisen skulle tar bort och jag ville undvika en elstöd i 3-fas storlek.

Var så gulligt när tjejerna kom in och stod blickstilla i dörren och sa "Mamma, vad det luktar gott". Hmm det säger lite om hur ofta de ser mig städa ;-) Nåja, nu skiner delar av huset och jag känner mig riktigt  nöjd.

Dagens underhållning! Pianist i baddräkt och storasyster på sång.

Myggorna är hungriga här och stora tjejen hade fått halva ansiktet uppätet under natten. Det var hemskt att se men som tur är tyckte hon inte det kliade så mycke. Stackars lilla älskling.

Tog en vända in till Ajabaja men för mig är det endast rea till 50% som gäller så jag ska ha is i magen och vänta in bättre erbjudanden...

Kommentarer

  1. Men oj, stackars tös som blev ett sådant myggoffer. Ser ju nästan ut som bromsbett.

    Skönt att få rent hemma. Längtar tills jag också får känna doften av nystädat här hemma. Det får dock vänta tills byggdammet lagt sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ajaj, stackars lilla tjejen. Jag får själv feta myggbett så jag vet hur det känns. Hoppas hon slipper fler nu.
    Underbart att få rent hemma, så himla sällan jag också lyckas ta mig för det bara, fast det står lite på programmet idag. Får väl se om det blir allvar också. :o)
    Ha en bra söndag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch för myggens attacker! Är själv storfavorit hos myggen, har dock blivit bättre sedan jag började med allergi medicin samt en cortison salva som man stryker på i tunt tunt lager. Ska fråga maken vad som gäller för små söta barn.. Kram

    SvaraRadera
  4. Kan du inte ta med dig din städiver och komma hit ;-)
    Stackars stora tjejen! Kan de "jäkla" myggen åtminstone hålla sig ifrån ansiktet!

    Hoppas att ni får en fin söndag i ert nystädade hus :-) Och jag håller med om att nu är det bara 50% som får mig att klicka!
    Paket läggs på lådan idag!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Hej igen,

    du kanske redan vet men skriver ändå..frågade maken ang. myggbett o barn. Det gäller samma sak där. I förebyggande syfte allergi tabletter (finns även i flytande form) samt cortison salvan jag pratade om. Den heter Betnovat kräm 0,1% när elakingarna redan varit framme. Kunde inte låta bli o fråga eftersom jag lider med flickan din! (förlåt, ska ju inte lägga mig i egentligen..) KRAM

    SvaraRadera
  6. TACK Anneli, jag uppskattar bara att du bryr dig så det är absolut ingen fara att jag tycker du lägger dig i, tvärtom! Stora tjejen är väldigt känslig och får alltid bett som tefat. Jag ska till läkaren med henne i veckan och då ska jag fråga om medicinen du skriver om. KRAM

    SvaraRadera
  7. A-K: idag har det borrats i badrummet så det är bara att ta fram städdonen och fortsätta där. Här tar det aldrig slut...

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty