Fortsätt till huvudinnehåll

Örnen har landat!

Jakten på Odd Molly #249 Nymph l/s dress i färgen multi är en lång historia men igår skickades den från Jutaboden i Brämhult med hjälp av gulliga AnnaCarin. Jag har inte vågat hoppas på att den skulle flytta hem till mig, var säker på att den skulle försvinna på vägen till Stockholm men med REK är man trygg. Efter en kopp kaffe med maken efter jobbet var jag beredd att öppna paketet. Jaaa där var den, min efterlängtade klänning i rätt färg och storlek. Denna klänning fick absolut inte ta vägen förbi "hamsterlådan" utan den skulle på direkt. Helt underbar! Den sitter perfekt och kvaliten i 100% silk är så ljuv som jag hade föreställt mig. Denna klänning ska jag plocka fram vid speciella tillfällen, den känns som ett riktigt guldkorn i Odd Molly garderoben :-)

"imagination is real"
(jag kan inte annat än att hålla med dessa ord idag)


Nu ska det packas för en långhelt på landet. Jag har skickat iväg barn och make för att storhandla så jag ska försöka få ihop hemmet så vi är startklara efter middag. Köerna är långa ut ur stan så vi har ingen stress, det är sol och tids nog är vi där. Ha en riktigt skön kväll!

Kommentarer

  1. Nejjjj - så fiiiin :)) Helt perfekt på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din underbara drömklänning!! Du är så vacker i den..blir lätt avundsjuk måste erkännas.
    Just den letar jag efter i stlk.2 du råkar möjligtvis inte sett någon sådan på rea?? (ifall att om bara..)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Ohhhhh så fin. Jag är SÅ SÅ SÅ SÅ SÅ AVIS!! Kram gumman!

    SvaraRadera
  4. WOW!
    Den sitter perfekt på dig!
    Grattis till ett underbart köp! Som jag skrev igår så är Nymphen (i alla färgställningarna) helt underbar och faktiskt värd sitt ordinarie pris. Men att sedan lyckas hitta den på rea är ju fantastiskt!

    Kör försiktigt ikväll!
    Jag postar paketet i helgen :-)

    KRAM och GLAD MIDSOMMAR!

    SvaraRadera
  5. Var det du som tog den!! Jag var på Jutaboden igår och frågade efter 4an (en trea hängde kvar). De hade försvunnit tidigare sa hon, men nu vet jag, det var du :) Grattis!!!!
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  6. Vad fin den är på dig! Sitter som en smäck!

    Ha så mysigt på landet och glad midsommar!

    kram

    SvaraRadera
  7. Verkligen superfin på dig!
    Grattis till ett fint köp!

    Jag har två st #234 Antidote frill tank sen innan, de är rätt rymliga ner till.. Figursytt upp till kring bysten..Men mycket strech.
    Gillar längden på linnet,lite längre.
    Snyggt att ha under tex Lovely Knit kofta.
    Önskar dig & din familj
    Trevlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg på! Grattis, grattis! Hmmm, jag vill också fynda mollysar, men det verkar som förgjort just nu... Får köpa annat istället tydligen. Hittar inte det jag vill ha och när jag lyckas beställa så sjabblas det...
    depp, depp...
    Men snart är det midsommar och helg och just detm garderoben är ju faktiskt full av klänningar som vill användas!
    KRAM och ha en härlig "på-landet-helg"
    (Var är det ni har sommarhus nu igen???)

    SvaraRadera
  9. Den är ju alldeles alldeles underbar. Jag är GRÖN av avundsjuka men samtidigt så glad för din skull.

    Hoppas på att jag hittar den men nu kommer jag ju missa alla reor nästa vecka *surar lite*

    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. GRATTIS! Äntligen DIN! Den är så fin :-)
    Jag skulle vilja ha den blå i storlek 2, någon som har den till salu/sett den på REA???
    Jag såg en etta på PURE........om någon är intresserad.
    TREVLIG MIDSOMMAR!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  11. Jag knep en Nymph dress på rean idag, jag hade flera på span, tur för mig.

    Kram

    SvaraRadera
  12. TACK alla för era fina kommentarer och hejarop om min älskade klänning!

    Annelie: Minzo hade klänningen i stl 2 på 50% rea men den försvann nog ganska fort.

    Sanni: Jag missade nog varför klänningen inte fick stanna hos dig till slut...

    A-K: Tack för att du alltid är så underbar! Tänk om vi skulle gå på fest tillsammans med samma klänning och kappa :-)

    Christina: Sorry för att jag tog "din" 4a på Jutaboden. Tror hon sa att de bara hade en :-(
    MEN DU, var fick du tag på en idag???

    Nena: Vad tråkigt att det blev knas med din beställning hos DC, det känns så snopet men jag håller tummarna att du får fler chanser på 50% rea.
    Vi har lantställe i Trosa som ligger på kusten strax söder om Stockholm.

    Halvan: Jag ska hålla span åt dig!

    Charlotte: Tack för dina goda råd. Linnet tog slut direkt så jag hann aldrig beställa men tror de finns på OM rean om några veckor.

    Pinglan: Du har gjort så många fina kap i år på alla reor du lyckats träffa så nog kan du unna dig en semester utan jakt på klipp. NY täcker för dig! Hihi grön av avund är ett så gulligt uttryck, jag tänker på Hulken ;-)

    KRAM till er alla

    SvaraRadera
  13. STORT GRATTIS!!! SÅ FIN DU VAR I DIN KLÄNNING! VerkligEN KLOCKREN!! Underbart när man ÄNTLIGEN får tag på något man länge suktat efter.
    Hoppas ni fick en fin midsommarafton!!
    Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty