Fortsätt till huvudinnehåll

En riktig Nymph upplevelse!

På lunchen var jag iväg till MitIt för att titta vad som fanns i deras Odd Molly sortiment. Är egentligen inte någonting jag vill ha just nu men tänkte prova hur #330 Mrs Rogers beach dress är i storleken. Självklart sprang jag på en hel del andra godbitar så det blev 5 galgar som fick följa med mig in i provhytten.

Först ut att prova var #177 Lotta Lotta long coat i färgen dark red. Jag har länge sökt efter Spring coat från förra våren i färgen purple men eftersom den verkar svår att få tag i tänkte jag att "Lotta Lotta" kanske kunde ersätta sökandet. Så blev det tyvärr inte. Modellen var väldigt smal och blev rätt lång på mig i storlek 4. Kvaliten cotton twill på tyget kändes sandtvättat och lite nött vilket jag inte riktigt gillar på en ny kappa. Tror jag skulle ha blivit mer positiv om den var större i modellen men det blev iallafall inget köp.

Sedan var det dags för en outsider som jag bara längtat efter att få prova sedan Odd Molly träffen i Stockholm. #249 Nymph l/s dress i fägen multi. Vilken DRÖM... Min kollega bara skrattade när jag fick på mig denna godbit för tydligen sken hela jag som en strålkastare. Perfekt passform, perfekt kvalitet, underbara färger och bara helt fantastisk att ha på sig. Jag vill ha!! Det var ju bara det där med priset...trots ynka 20% rabatt kändes det övermäktigt att shoppa denna klänning på en fredagslunch så jag hängde motvilligt tillbaka den men jag kan lova att känslan består.


Jag provade även #330 Mrs Rogers beach dress som jag åkte till MitIt för i färgen chalk. Det är en väldigt söt klänning i frotte med gulliga detaljer som knyt mellan brösten och drapering i midjan. Jag kan tänka mig denna till sommaren med ett enkelt linne eller t-shirt under. Storlek 3 satt rätt ok på mig men färgen kändes trist så jag ska leta efter denna klänning i färgen rouge eller love istället.


Jag hade en kollega med mig i butiken som inte alls förstår vad det innebär att vara Odd Molly tokig. Därför blev det tyvärr inget fotande. Jag hoppas ni nöjer er med text och produktbilder.

Kommentarer

  1. Oh Nymphen i just multi drömmer jag om. Den ser ju helt ljuvlig ut.

    Koftan blev ju också bara helt ljuvlig. Tösen kommer att bli fin i den.

    SvaraRadera
  2. Åh lilla Lina, jag missade ju att svara på din fråga men du löste ju det själv :-).

    Synd att jag missade dig. Jag var där och bytte en födelsedagspresent till pappa och jag lyckades återigen hålla mig (men det gjorde ont).

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är Nymphen underbar! krävs nog dock 50% rabatt om jag ska slå till....Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna sett bilder på dig i Nymphen!
    Den är verkligen ljuvlig... kanske ska man slå till på en sådan :-)
    Jag håller med dig om Lotta Lotta...

    Trevlig fredagskväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja den är underbart vacker Nymphen! I alla färger :D Kram

    SvaraRadera
  6. Nanook? Dit ska jag. :) Deras kläder är outstanding!(en av tjejerna som driver företaget har barn på Noels avdelning) Är helnöjd med förra årets inköp. Vi kanske ses där om det är samma ställe vilket jag antar?
    Sen blir det en rundtur på stan till bla Babyshop, Matador, Vildänglar, Under mm.

    Kram och go natt

    SvaraRadera
  7. Trist med männniskor som int förstår sig på tjusningen med Molly, svårt att förstå att man varit där själv.
    Jag är lite sugen på Mr.Rogersklänningen, dock kräver den nog sin provning innan man beställer från nätet :)

    Lycka till med dina inköp
    /Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty