Fortsätt till huvudinnehåll

Trött, less och sur

Min mage har totalt brakat ihop. Ständigt illamående och med en olustig känsla i kroppen har jag släpat mig igenom veckan. Nu har jag fått nog. Ikväll ska jag iväg till Apoteket och köpa ett ex av allt de har på MAGE-hyllan. Det funkar inte längre med Proviva, Dofilus och allt annat jag levt på denna vecka. På vårdguiden sa tanten åt mig att magen behöver suras ner och jag ska stressa mindre. Nåja, det ena går väl iallafall att åtgärda.

För att försöka lätta upp humöret lite klickade jag hem jeanskjolen hos Ajabaja idag. Jag har ingen aning hur den funkar på en stadig 4a men vi får se, det är en chansning!

Nu är jag riktigt glad att jag klickade så snabbt för Blues skirt lite blue denim verkar ha gått åt som smör i solsken på alla webshoppar.

Kommentarer

  1. Hoppas att din mage snart blir bättre...
    Så fint köp...
    Kan du inte berätta sen, hur jeanskjolen är i storlek?
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. men din stackare! hoppas att kuren en-av-allt fungerar!

    och bra tröstshopping! :D

    kram
    erika

    SvaraRadera
  3. Stressa inte Lina... lyssna på kroppens signaler! Jag är själv på gränsen och har (efter att en kollega mer eller mindre tvingat mig - i all välmening) bokat tid hos läkaren i morgon.

    Oj, oj, oj, de säger på vädret just i detta nu att de kommer att snöa ett par decimeter snö till helgen...

    Heja Anja, förresten!

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Är själv en 4 (3) å är jättenyfiken på jeanskjolen.
    Så ser fram emot en recension vad tiden lider :)

    /Carina

    SvaraRadera
  5. Önskar dig stor krya på dig och önskar en rapport om kjolen när den kommer.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha rapport om kjolen!!! Har till slut också klickat idag (inatt)... Hoppas din mage kommer i balans snart- eftersom jag själv lider av IBS så vet jag sannerligen hur jobbigt det är när magen är i olag och hur det påverkar hela kroppen! Tyvärr kan jag inte ge dig några tips på någon dunderkur trots att jag garanterat testat ALLT! (För min del visade det sig i alla fall till slut att jag bla är väldigt känslig för fibrer, något som är väldigt vanligt tydligen -ju sämre jag blev desto nuttogare åt jag, vilket bara gjorde mig sämre. Dietisten tittade strängt på mig: Tomater och sallad på sin höjd, där går din gräns...) Som sagt, hoppas snart att magen är i balans igen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, nuttogare åt jag väl inte...

    SvaraRadera
  8. Testa med losec, det tar bort det "sura" i magen. Jag som har kroniska besvär vet allt för väl hur det känns. Kjolen är så fin....jag önskar jag hade mer plats i plånboken just nu. Men icke....

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du köpte den! Och stackars med magen. Det är inget du dragit med dig hem från semestern då?

    När jag kuskade Indien runt för ett par år sedan var jag väldigt dålig i magen de sista veckorna av resan - inget ovanligt i Indien haha... - och sedan kände jag mig lite bättre när jag kom hem. Så blev det värre igen och när jag slutligen efter 3 (!!!) månader gick till läkare hade jag kilat omkring med amöba dysentri ett bra tag liksom.. Kolla om det inte går över!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty