Fortsätt till huvudinnehåll

Mitt 2009 med Odd Molly!

Tack för all inspiration och spännande listor som skrivits i bloggarna de senaste veckorna. Det har varit rolig läsning och det är verkligen olika hur vi alla upplevt Odd Molly året 2009. Jag kände själv att det skulle vara roligt att göra en sammanfattning med kläder från årets kollektioner och nya "gamlingar". Här kommer den, mina toppar och dalar 2009 med Odd Molly.

Årets överraskning
Många av er har länge skrivit om Livealot Blouse men den har för mig varit ett oprövat kort. Så slog jag till när Ajabajakids reade pre-fall och insåg direkt att detta var en blus för mig. Underbart broderi på ryggen och perfekt passform. Nu hänger den i både rose och black i min garderob.

Årets färg
Royal! Det var kärlek vid första ögonkastet och jag har köpt nästan alla plagg som kommit i denna färg. Den ger mig energi och glädje som så väl behövs under vinterhalvåret.
Årets jakt
Vilken besvikelse...jag har väntat, väntat och väntat på att #482 Flanell Check Dress Midnight blue skulle komma ut på Tradera i stl 4. Så en dag fanns den där men Internet ville inte vara med mig och auktionen gick mig förbi. Jakten fortsätter på min älsklingsklänning...

Årets älsklingsplagg

Som många av er redan vet är jag mycket förtjust i kollektionen Living Tenfold och är flitig på att ropa hem plagg på Tradera från denna kollektion. Så en dag i september kom Barnyard blouse i Midnight blue ut till fast pris och jag slog till direkt. Lite använd men i helt OK skick. Den är nu min absoluta favorit i hela Odd Molly garderoben.
Årets kap
Vi var många som satt taggade framför datorn kl 12 den 5 oktober för att se vad Campadre skulle erbjuda för Odd Molly plagg. Jag hade tjuvkikat på deras blogg och sett att Tailor melton shawl coat skulle säljas till halva priset. Hem klickades en mörkblå och trots lång väntan på leverans var det stor glädje när jag äntligen fick hänga på mig denna godbit.

Årets accessoar

Svårt...men valet föll på väskan Suede tassel bag. Årets julklapp från maken som jag tittat på länge. En röd skönhet med lila glansigt foder och massor av små härliga detaljer. Mums ;-)



Sist men inte minst...
Ett samlarobjekt som jag inte kan leva utan och aldrig får för många av, Lovely knit. Varje säsong kommer det en ny härlig färg som jag inte kan motstå och årets tillskott blev såklart färgen Royal. Jag försökte mig på att köpa en basfärg som Almost black men den åkte snabbt ut på Tradera och byttes ut mot färgen Royal. Det ångrar jag inte!

Listan skulle kunna blå lång, mycket lång, men jag har försökt begränsa mig till några få rubriker. Hade tänkt välja "Årets klänning" också men det blev för svårt, jag har för många favoriter.

Kommentarer

  1. Jättekul att läsa din lista! Jag ska också göra en tillbakablick på 2009 när jag kommer hem!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra lista! Jag skulle vilja ha ngt i färgen Royal. Äger INGET i den färgen trots att ja gillar den. Konstigt det där. Jag ska dock kika på OM butikens rea på Torsdag och se vad jag hittar. Livealot blouse är en favorit helt klart. Har den i rosa. Mycket användbar men svårtvättad.

    SvaraRadera
  3. Livealot blusen är en stor favorit hos mig. Sålde min stora på Blocket och väntar nu hem en från Bohemia. Borde ha den vilken dag som helst.

    Royalfärgen gillar jag verkligen!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Hoppas att dröm-klänningen dyker upp igen. Jag hjälper dig att spana! Livealot-blusen är jättefin, men jag har inte vågat köpt någon. Är rädd att jag blir att se ut som Ringaren i Notredame i en sådan. Vi är lite puckelryggiga i min familj och det ser ännu värre ut med mycket tyg hängandes i ryggen! Håller med dig när det gäller Royal. Underbar färg! (Har lagt till dig i min blogglista) Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Åhh, vad kul att få läsa din lista också. Det var ju sjutton med den där klänningen som du missade på Tradera! I år ska du ha tag på den! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej. Undrar bara om du har provat flanellklänningen du letar efter?
    Jag brukar ha 3 och köpte denna på tradera men var förstor. Köpte alltså en 3:a.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty